ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

از بین اپلیکیشن ها، فیسبوک مسنجر سریع ترین رشد کاربر را در سال 2015 تجربه کرده است

با رسیدن به پایان سال میلادی، همه ساله گزارش هایی از منابع مختلف منتشر می شوند تا بدانیم که در سالی که گذشت، کدامین اپلیکیشن ها و بازی ها در میان کاربران محبوب تر از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

با رسیدن به پایان سال میلادی، همه ساله گزارش هایی از منابع مختلف منتشر می شوند تا بدانیم که در سالی که گذشت، کدامین اپلیکیشن ها و بازی ها در میان کاربران محبوب تر از سایرین بوده اند. سال 2015 چند روز دیگر به پایان می رسد، از این رو نیلسن طبق رویه هر ساله اش اقدام به انتشار لیست محبوب ترین اپلیکیشن ها کرده که در آن مقایسه درصد رشد کاربران این اپلیکیشن ها نسبت به سال گذشته را هم شاهد هستیم.

نتایج منتشر شده توسط نیلسن، بر اساس کاربران تلفن های هوشمند در ایالات متحده آمریکا گردآوری شده اند، بنابراین داده هایی که در ادامه می بینید فقط مربوط به پلتفرم اندروید نبوده و کاربران ویندوزفون، بلک بری، iOS و دیگر سیستم های عامل را هم شامل می شوند. لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات این تحقیق از ماه ژانویه تا اکتبر 2015 جمع آوری شده و با نتایج همین بازه زمانی در سال 2014 مقایسه شده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

مقام اول این فهرست با 126 میلیون کاربر، اپلیکیشن فیسبوک است. فیسبوک نسبت به سال پیش، رشدی 8 درصدی در جذب کاربر را نشان داده که برای یک شبکه اجتماعی بزرگ و قدیمی آمار چندان بدی نیست. در جایگاه دوم اپلیکیشن یوتوب را می بینیم؛ سرویس مشهور میزبانی ویدئو با 97 میلیون کاربر که رشدی 5 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده.

اما فیسبوک مسنجر با 96 میلیون کاربر، در جایگاه سوم ایستاده و نکته قابل توجه در مورد آن، رشد 31 درصدی جذب کاربر نسبت به سال گذشته بوده. با این آمار فوق العاده، فیسبوک مسنجر سریع ترین اپلیکیشن سال 2015 از نظر جلب مخاطب بوده است. پس از آن نوبت به گوگل سرچ و گوگل پلی با به ترتیب 96 و 95 میلیون کاربر می رسد که جایگاه های چهارم و پنجم این نمودار را به خود اختصاص داده اند.

نکته قابل توجه در مورد این گزارش، موفقیت بزرگ فیسبوک و گوگل در تسلط بر بازار اپلیکیشن هاست، طوری که هشت جایگاه اول این فهرست مربوط به محصولات نرم افزاری ساخته شده یا خریداری شده توسط این دو کمپانی هستند.

اما نیلسن در ادامه گزارش، پرطرفدارترین سیستم های عامل موبایل در آمریکا را نیز معرفی کرده است. اندروید با تصاحب %52.6 از سهام بازار، در مقام اول سیستم های عامل محبوب در آمریکا قرار داد. پس از آن نوبت به اپل می رسد که %42.7 از سهم بازار را به خود اختصاص داده و سپس مایکروسافت را می بینیم که با رقم ناچیز %2.8، در مقام سوم این فهرست جای گرفته است.

نکته جالب در مورد این فهرست اینجاست که "دیگر سیستم های عامل" با %1.2 سهم از بازار، بالاتر از بلک بری با رقم نا امید کننده %0.7 ایستاده اند. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به این گزارش را مشاهده کنید:

neilsen-top-apps

nielsen-smartphone-os-2015

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سید
    سید | ۱ دی ۱۳۹۴

    خب معلومه اگه مسنجر نباشه نمیشه پیام داد حتما باید دانلود کنیم اجباری هست

  • فرید
    فرید | ۱ دی ۱۳۹۴

    بله دیگه. وقتی اپ فیسبوک با تمام پررویی شمارو فورس میکنه که مسنجرش رو دانلود کنید تا مسیج هاتونو بهتون نشون بده آمار این شکلی میشه

مطالب پیشنهادی