ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی در CES 2016 از webOS 3.0 و تلویزیون های هوشمند جدید خود پرده بر می دارد

WebOS، سیستم عاملی پیش تر مبتنی موبایل، که حالا برای خودش در تلویزیون های هوشمند ال جی جایگاهی پیدا کرده ظاهراً قرار است به زودی به روز رسانی گردد. گفته می شود شرکت کره ای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

WebOS، سیستم عاملی پیش تر مبتنی موبایل، که حالا برای خودش در تلویزیون های هوشمند ال جی جایگاهی پیدا کرده ظاهراً قرار است به زودی به روز رسانی گردد. گفته می شود شرکت کره ای قصد دارد از نسخه سوم پلتفرم یاد شده به همراه چندین سری جدید از تلویزیون هایش در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ پرده بردارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس شنیده ها در آپدیتی که در راه است بر خلاف به روز رسانی های پیشین، ظاهر و رابط کاربری محصول دچار تغییر چندانی نشده و از آنجایی که این روزها ستاپ باکسهای ارزان قیمت در حال ارجحیت پیدا کردن بر نرم افزارهای پیش فرض تلویزیون های هوشمند هستند شرکت توسعه دهنده سعی نموده قابلیت هایی را به سیستم عاملش بیافزاید که دیوایس های تحت آن را کاراتر و مدرن تر جلوه دهند.

در اصل می توان گفت در webOS 3.0 چند ویژگی حائز اهمیت وجود خواهد داشت. شما امکانی به نام «اسپلیت اسکرین» در اختیارتان خواهد بود که به واسطه آن می توانید صفحه نمایش تلویزیون را به دو قسمت تقسیم کرده و در هر قسمت یک شبکه متفاوت یا ورودی یک منبع معین را تماشا کنید.

همچنین قادر خواهید بود در حالیکه صفحه نمایش تلویزیون خاموش است از طریق اپلیکیشن موزیک آن پخش موسیقی از اسپیکرها را ادامه دهید، ضمن اینکه کنترل سایر وسایل خانگی هوشمند ال جی هم به وسیله اپ IoTV این برند میسر خواهد بود.

از دیگر ویژگی هایی که در راه هستند نیز می بایست به «Magic Zoom» اشاره داشت که به کمک آن کاربر خواهد توانست روی یک قسمت از تصویر بدون افت کیفیت قدری بزرگنمایی اعمال کرده و جزئیات بیشتری را در آن مشاهده کند.

ال جی در تلاش است تا webOS 3.0 را بسیار بیشتر از گذشته با سخت افزارهایش یکپارچه سازد و البته به روز رسانی «کنترلهای جادویی» این شرکت موسوم به «Magic Remote» نیز در دستور کار قرار گرفته اند تا با آنها بتوان برخی از ستاپ باکس های شناخته شده تر را مدیریت کرد.

Magic Mobile Connection نیز امکانی مشابه AirPlay شرکت اپل به حساب می آید که امکان استریم اپ ها و محتوی از روی تلفن های هوشمند به تلویزیون را میسر می سازد. در این بین نباید از یاد برد که اگرچه کمپانی کره ای برای بسیاری از امکانات پلتفرم تلویزیون های هوشمند خود عبارت «جادویی» را به کار می گیرد ولی نمی توان جادوی خاصی را در آنها یافت و تعداد زیادی از این موارد از سالیان پیش در دستگاه های مشابه دیگر شرکت های رقیبش وجود داشته اند.

ال جی به روز رسانی هایی را نیز بر روی ویژگی های Channel Advisor و Channel Plus صورت داده. Channel Advisor بر حسب عادات و ساعاتی که به مشاهده تلویزیون می نشینید پیشنهادهایی را به شما ارائه می دهد و دیگر امکان مورد اشاره نیز لیستی ترکیبی از بهترین گزینه هایی را به وجود می آورد که در سرویس های مختلف مثل شبکه های کابلی، تلویزیون و یا سرویس هایی مانند نت فلیکس در دسترس هستند.

بد نیست یادآور شویم اگرچه مطابق شواهد موجود ال جی در بازه ی زمانی معمول و همیشگی خود اقدام به آپدیت سیستم عامل ویژه ی تلویزیون های هوشمندش کرده ولی این کمپانی هفته ی پیش خبر از اخراج ۲۰ کارمندی داد که در سیلیکون ولی مستقیماً روی توسعه ی webOS‌ و چند پروژه ی مشابه دیگر تمرکز داشتند.

غول تکنولوژی کره ای در توضیح این تصمیم اش عنوان نمود اخراج ها اثری روی فرآیند پیشرفت webOS نخواهند داشت و فعلا هم همانطور که می دانیم ارتقا محصول نرم افزاری مورد بحث مطابق زمانبندی معمول پیش رفته؛ هر چند مشخص نیست که یکسال دیگر در چنین تاریخی این سیستم عامل بازهم آپدیت خواهد شد یا خیر، زیرا برخی منابع یادآور شده اند با کاهش یافتن نیروی انسانی تخصیص یافته به پلتفرم مذکور ادامه ی توسعه ی آن برای کمپانی مالکش بسیار سخت تر و پیچیده تر از قبل خواهد گشت.

از همه ی تفاسیر آمده در بالا که گذر کنیم ال جی می بایست در روزهای پیش رو به رقابت ستاپ باکس هایی برود که حالا محبوبیت شان به صورت مداوم در حال افزایش است. اپل تی وی، آمازون فایر تی وی، کروم کست ۲.۰ از جمله ی این محصولات به حساب می آیند و باید منتظر ماند و دید webOS 3.0 آنقدر موثر ظاهر می شود که کاربران را قانع کند تلویزیونی جدید بخرند و از خرید دیوایس هایی بین ۳۵ تا ۲۰۰ دلار که نمایشگرهای فعلی شان را هوشمند می نماید صرفنظر کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • MaKenZi
    MaKenZi | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    درود

    بنده هم از لوازم خانگی ال‌جی به وفور استفاده کردم، 2 تا تلویزیون، 2تا یخچال، 3 تا لباسشویی، 3 تا جاروبرقی و واقعا باید بگم که این محصولات عالی بودن

  • hamid
    hamid | ۲ دی ۱۳۹۴

    لباسویی ال جی اصلی 9 کیلویی قیمتن از 2 میلیونو 700 هزار تومان کمتر نیست زیرا زیر این قیمت چینی یا مونتاژ هست و لبا سشویی که داریم 1 ساله عالی کار میکنه نه صدایی ونه لرزشی کیفیت شستشو واقعن از لباسشویهای اریستون ساخت ایتالیا کم نداره حتی بهتر هم بوده .

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱ دی ۱۳۹۴

    2 ساله که LA 66000LG رو گرفتیم فوق العادست هنوز هم به روزه.

  • امیر
    امیر | ۱ دی ۱۳۹۴

    فک کنم تلوزیون های سامسونگ و سونی از ال جی بهترن کلا تنها لوازم خانگی خوبی که از ال جی دیدم خیلی خوب بود یخچال هاش بوده وگرنه جاروبرقیش رو سه ساله دارم زود به زود خراب میشه از اونور هم لباسشویی هاشون رو با اسم سایلند و موتور بدون لزرش به ما انداختن در حالی که نسبت به لباسشویی های سامسونگ خیلی سر و صدا داره

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۱ دی ۱۳۹۴

      تعصبت نسبت به سامسونگ زیاده و گرنه ما لوازم خانگی الجی رو استفاده میکنیم به شدت راضی هستیم اگه تلویزیون های الجی هم نسبت به سونی سامسونگ برتری نداشته باشند که دارند چیزی هم ازشون کم ندارن.

      • امیر
        امیر | ۱ دی ۱۳۹۴

        تعصب ندارم خودم رفتم مقایسه کردم با لوازم خانگیش هم که داشتیم هم کار کردم و متاسفانه با وجود زرق و برقی که تو فروشگاه دارن تو منزل آدم با اصل جنس آشنا میشه

مطالب پیشنهادی