ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ZTE‌ در پی توسعه چیپست هایی اختصاصی برای موبایل های خودش است

در زمان حاضر سه شرکت بزرگ و فعال در عرصه ی ساخت تلفن های هوشمند و تبلت یعنی هوآوی، اپل و سامسونگ اقدام به توسعه و طراحی سیستم-روی-چیپ های اختصاصی شان می کنند و تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

در زمان حاضر سه شرکت بزرگ و فعال در عرصه ی ساخت تلفن های هوشمند و تبلت یعنی هوآوی، اپل و سامسونگ اقدام به توسعه و طراحی سیستم-روی-چیپ های اختصاصی شان می کنند و تا به امروز شاهد جنبه ها و جلوه های مختلفی از کارایی چیپست های سری A اهالی کوپرتینو، کایرین هوآوی و اگزینوس سامسونگ بوده ایم.

کمپانی های یاد شده نشان داده اند با در دست گرفتن روند طراحی و تولید تراشه های حائز اهمیت دیوایس هایشان می توانند بر روی محصول خروجی نهایی نظارت بیشتری داشته باشند و ضمناً بر حسب نیاز تغییراتی را در چیپست ها پدید آورده و آنها را به سادگی برای یک دیوایس خاص سفارشی سازی نموده و به کارایی به مراتب بالاتر و بیشتری دست پیدا کنند.

از همه ی اینها که بگذریم سیستم-روی-چیپ های خانگی برای شرکت های مربوطه شان صرفه جویی در هزینه ها را نیز در پی دارند و البته روند تولید را هم تسریع می کنند. حالا ظاهراً همه ی اینها عاملی شده تا یک شرکت چینی دیگر نیز به فکر ساخت تراشه های اختصاصی اش بیافتد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امروز در میان خبرها آمده است که ZTE نیز هدف گذاری کرده تا برای برخی از تلفن های هوشمندش از چیپست هایی توسعه یافته توسط خودش بهره بگیرد و بدین ترتیب بتواند رفته رفته در بین سه سازنده برتر موبایل جهان جایگاهی را به دست آورد.

ناگفته نماند کمپانی مذکور هم اکنون بیش از هشتاد چیپ مختلف را که عمدتاً در ابزارهای ارتباطی به کار می روند به تولید می رساند که از جمله ی آنها می توان به مودم های دیتای تلفن های هوشمند، تراشه های روترها و چیپست هایی مجتمع که شامل مودم، پردازنده گرافیکی و... می شوند اشاره داشت.

«یو یای-فانگ»، مدیر عامل این شرکت نیز در اظهار نظری خاطر نشان کرده با توجه به تجربیاتی که کمپانی متبوعش در ساخت محصولات مورد بحث دارد به احتمال قوی برای شان چندان سخت نخواهد بود که چیپست های اختصاصی خودشان را طراحی کنند. ضمناً این گفته ها در حالی مطرح می شوند که ظاهراً‌ ZTE مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه برای شروع کار را نیز اخذ کرده.

کارشناسان گمانه زنی می کنند این شرکت به احتمال قوی در شروع راه با کسب لایسنس ها و سایر اجازه نامه ها به سراغ استفاده از هسته ها و راه حل های ارائه شده توسط ARM خواهد رفت و بعدها سفارشی سازی های بیشتری را پیاده سازی خواهد نمود.

همچنین اگرچه ZTE از قبل تجربیاتی را به دست آورده ولی بعید نیست برای ورود به عرصه های تازه در صنعت نیمه هادی ها نیازمند استخدام نفراتی جدید بوده تا بتواند یک تیم جدید و زبده را گردهم آورده و به این طریق نتیجه ای مطلوب را رقم بزند.

در مجموع شواهد روایتگر آن هستند که این برند چینی توان کافی را دارد تا ظرف مدتی کوتاه اقدام به تولید تراشه برای برخی از موبایل های میان رده اش بنماید، هر چند که شاید در شروع کار این چیپست ها به اندازه ی محصولات دیگر رقبا قدرتمند نباشند ولی می توانند هزینه ها را برای محصولات رده ی متوسط کاهش داده و با کم شدن قیمت این دسته از موبایل ها فروش شان بیشتر شود؛ معادله ای که در نهایت می تواند جایگاه جهانی ZTE‌ در بازار تلفن های هوشمند را بهبود بخشد.

به یقین و به این ترتیب چینی ها رفته رفته چیپست هایشان را بهبود خواهند بخشید و چه بسا با گذر زمان شاهد تراشه هایی پیشرو باشیم که بتوانند با دیگر بزرگان این بازار رقابت کرده و یا حتی در محصولات سایر تولید کنندگان حضور یافته و برای سازنده شان درآمد بیشتری را مهیا نمایند.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱ دی ۱۳۹۴

    امیدواریم GLX هم دست به تولید پردازنده های اختصاصی خودش بزنه و در این زمینه کاملا خودکفا بشه!

    • پوریا
      پوریا | ۱ دی ۱۳۹۴

      خخخخخخ. خنده دار بود.لایک

  • پوریا
    پوریا | ۱ دی ۱۳۹۴

    کار خوبی میکنه.ولی الان حامد میاد فحش میده

مطالب پیشنهادی