ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصویر تازه از موتو x و لوله های حرارتی
تکنولوژی

افشای تصویری از نسل بعدی موتو X؛ آیا اسنپدراگون 820 هم بیش از اندازه داغ می شود؟

با آن که مدت زیادی از معرفی نسخه سال 2015 موتو X نگذشته است، اما این طور به نظر می آید که موتورولا عجله زیادی برای آماده سازی نسل بعدی این اسمارت فون دارد. همین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

با آن که مدت زیادی از معرفی نسخه سال 2015 موتو X نگذشته است، اما این طور به نظر می آید که موتورولا عجله زیادی برای آماده سازی نسل بعدی این اسمارت فون دارد.

همین هفته قبل بود که تصویری از نمای پشتی نسل چهارم موتو X به بیرون درز کرد؛ تصویری که نشان می داد این موبایل احتمالاً از دوربینی متمایز نسبت به نسل های قبل خود برخوردار خواهد بود.

اما امروز تصویری دیگر از بدنه پشتی این تلفن هوشمند افشا گشته که این بار اجزای داخلی آن را به نمایش می کشد. نکته جالب در مورد این تصویر تعبیه شدن لوله انتقال حرارت در بدنه موبایل یاد شده است. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

اگر بتوان به صحت این تصویر اعتماد کرد، به نظر می آید که موتورولا نگرانی زیادی در خصوص گرم شدن بیش از حد محصول تازه خود دارد، چون به طور معمول گرمای تولیدی از جانب تراشه های به کار رفته در موبایل ها آن‌ قدر نیست که نیازی به چنین تمهیداتی باشد.

البته این مسئله در مورد همه پردازنده ها صدق نمی کند. در سالی که گذشت مشکل داغ شدن بیش از اندازه پردازنده اسنپدراگون 810 دردسرهای زیادی را برای کوالکوم و برخی تولید کننده های تلفن های هوشمند ایجاد کرد. اما تراشه ساز آمریکایی اطمینان داده نسل بعدی چیپست های اسنپدراگون هرگز مشکلی از بابت حرارت زیاد نخواهند داشت.

از قبل شایع شده بود که نسل چهارم موتو X موتورولا از چیپست اسنپدراگون 820 بهره خواهد برد. آیا این تصویر درز یافته نشان می دهد که بر خلاف ادعاهای کوالکوم پردازنده نسل تازه آنها نیز از مشکل تولید حرارت زیاد رنج می برد؟ یا این کار صرفاً یک اقدام احتیاطی اضافه از طرف موتورولا بوده است؟

احتمال اول بیشتر منطقی به نظر می رسد، به خصوص که اخبار تایید نشده قبلی مدعی بودند که Galaxy S7 سامسونگ هم به جهت بهره گیری احتمالی از اسنپدراگون 820، به چنین لوله های انتقال حرارتی مجهز خواهد بود.

اما تا امروز کوالکوم تمام این شایعات را رد کرده و صریحاً اعلام داشته که پردازنده تازه آنها در سخت ترین شرایط کاری نیز بیش از اندازه داغ نمی شود. باید منتظر ماند و در عمل میزان تولید حرارت اولین موبایل های مجهز به اسنپدراگون 820 را بررسی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • yakamora
    yakamora | ۳ دی ۱۳۹۴

    بله همه برید از راهکار سونی استفاده کنید وقتی سونی میگه عالیه راهکارش حرفی توش نیست و نتیجشم ضبط ویدیو47دقیقه ای زد ۵ با رزولیشن۴کی بیشترم ضبط نکرد واسه نداشتن فضای مموری کارت بععععععله سونیه حاجی

  • محمد
    محمد | ۲ دی ۱۳۹۴

    به نظر من چه داغ نشه چه بشه شرکت ها باید از این لوله خنک کننده استفاده کنند.خیلی راهکار خوبی هست.

  • رحیم علیزاده
    رحیم علیزاده | ۲ دی ۱۳۹۴

    احتیاط شرط‌ عقل است

  • M_bgl
    M_bgl | ۲ دی ۱۳۹۴

    مطمعنا کوالکام دیگه همچین اشتباهی نمی کنه.

مطالب پیشنهادی