ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت راهکارهای جالبی را برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب هوش مصنوعی ارائه داد

«اریک اشمیت»، رییس هیئت مدیره آلفابت به همراه «جارد کوهن»، یکی از مدیران ارشد بخش ایده پردازی در گوگل به تازگی در مجله تایم، مقاله ای را در باب «هوش مصنوعی» و راهکارهای جلوگیری از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

«اریک اشمیت»، رییس هیئت مدیره آلفابت به همراه «جارد کوهن»، یکی از مدیران ارشد بخش ایده پردازی در گوگل به تازگی در مجله تایم، مقاله ای را در باب «هوش مصنوعی» و راهکارهای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب آن برای بشر به رشته تحریر درآورده اند.

اریک اشمیت همواره نشان داده که یکی طرفداران تحقیق و توسعه در خصوص هوش مصنوعی بوده است. وی در ابتدای کار معرفی خودروهای بدون راننده گوگل، دخالت بسیاری در امر مدیریت پیشرفت پروژه آنها داشت و به تازگی هم خبر داده بود که بشر، نباید از هوش مصنوعی به این شکل هراس داشته باشد. وی اذعان دارد که هوش مصنوعی پیشرفت های بسیار شگرف و خیره کننده ای خواهد داشت اما باید با رویکردی صحیح به سراغ آن رفت. با دیجیاتو همراه باشید.

آقای اشمیت در مقاله ای که توسط نشریه تایم آن را به رشته تحریر درآورده، از توسعه دهندگان هوش مصنوعی درخواست دارد که برای توسعه این بخش، باید به سه موضوع بسیار مهم دقت کنند.

موضوع اول، این است که توسعه هوش مصنوعی باید به طریقی انجام گیرد که بعدا برای افراد بسیار زیادی مفید واقع گردد نه صرفا گروهی کوچک. به طور کلی، هر چه توسط هوش مصنوعی خلق می گردد باید هدفی مثبت گرایانه را پیگری کند.

اریک اشمیت همچنین بیان می کند که توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید مسئولیت پذیر باشند و به شکل عمومی، از پیشرفت هایشان برای جامعه بگویند. پیش از این نیز گفته بودیم که هرچه هوش مصنوعی قدرت بیشتری پیدا کند، چالش هایی که در مورد استفاده از آن به وجود می آیند نیز بزرگتر خواهند شد.

در صورت وجود سیستمی تصدیقگر، مشخص خواهد بود هوش مصنوعی صرفا در حال انجام کاریست که برایش برنامه ریزی شده

اما موضوع سومی که اریک اشمیت به آن پرداخته، مربوط می شود به پیامدهای نامطلوبی که هوش مصنوعی برای افراد ساکن بر این کره خاکی خواهد داشت؛ پیامدهایی نظیر اینکه هوش مصنوعی، بتواند در آینده جایگزین شغل های مختلفی شده و افراد را از کار بی کار کند. وی برای این مشکل راهکار جالبی دارد. این روزها، در اکانت ها قابلیتی وجود دارد به نام سیستم امنیتی احراز هویت. اشمیت معتقد است که هوش مصنوعی هم باید دقیقا دارای چنین قابلیتی شود تا مشخص باشد که صرفا در حال انجام کاریست که قبلا برایش برنامه ریزی شده. به همین شکل، نخواهد توانست در امور جانبی دخالت نماید. وی در نهایت خبر می دهد که تکنولوژی هوش مصنوعی فقط باید در خدمت افراد باشد، کیفیت زندگی آنها را افزایش دهد و صرفا از طریق انسان ها قابل کنترل شود. وی در نشریه تایم می نویسد:

اریک اشمیت

اریک اشمیت

ما در حال ساختن ابزارهایی هستیم که توسط انسان ها قابل کنترل هستند. هوش مصنوعی، جلوه گر ارزش هایی خواهد بود که توسط سازنده در آن نهادینه شده. در نهایت هم آرزو و رویای ما این است که هوش مصنوعی، انتخاب های بیشتری برای بهتر زندگی کردن را پیش پای افراد قرار دهد. تحت نظارت ما، هوش مصنوعی می تواند کارهای سخت را آسان کرده و به افراد زمان بیشتری دهد تا آن را صرف خلاقیت خود کنند. با همکاری مشترک شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی، بسیاری از مشکلات پیچیده جهانی به سادگی قابل حل خواهند شد. 
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • قلی
    قلی | ۳ دی ۱۳۹۴

    هر وقت اسم اریک اشیمت میاد من یاد "پیاز هم خودش رو داخل میوه ها کرده" می افتم! نمیدونم چرا!

  • firebird
    firebird | ۳ دی ۱۳۹۴

    «اریک اشمیت (مقام ارشد ناول، سان، گوگل و اپل) از کی تا حالا تحلیل گر شده»؟
    از روی جمله فوق صد بار بنویسید.

  • s.s.b
    s.s.b | ۲ دی ۱۳۹۴

    بسیار متین
    ظاهرا فقط ایشونه توهم نزده

مطالب پیشنهادی