ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با میکروسکوپ مینیاتوری می توانید ریزترین عکس چاپ شده در دنیا را مشاهده کنید

تصویری که در بالا مشاهده می کنید، عکسی که از روی مانیتور گرفته شده باشد نیست بلکه نمای بزرگ شده از ریزترین چاپ عکس رنگی در دنیاست. دو کمپانی Scrona  و ETH Zurich با استفاده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

تصویری که در بالا مشاهده می کنید، عکسی که از روی مانیتور گرفته شده باشد نیست بلکه نمای بزرگ شده از ریزترین چاپ عکس رنگی در دنیاست.

دو کمپانی Scrona  و ETH Zurich با استفاده از نقطه های کوانتومی با اندازه نانو، عکسی از ماهی دلقک را در مقیاس 0.000014 اینچ مربع چاپ نموده اند که علاوه بر اینکه یک اختراع علمی است، نوعی کار خلاقانه و جالب نیز به شمار می رود.

این کار آنها به عنوان کوچک ترین عکس چاپ شده ی رنگی تاریخ در فهرست رکوردهای گینس ثبت گشته و برای تماشای این فایل پرینت شده باید از میکروسکوپ استفاده نمائید که اتفاقا شرکت Scrona در حال ساخت و ارائه نمونه جالبی از آن نیز هست.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مذکور، پروژه µPeek که در اصل میکروسکوپی در اندازه یک کارت ویزیت است و می توانید آن را از طریق موبایل کنترل نمائید را در سایت جمع سپاری کیک استارتر به نمایش گذاشته تا با جذب سرمایه آن را به مرحله تولید برساند.

این دیوایس با توجه به ویژگی های موبایل کاربر قادر خواهد بود بین 35 تا 350 برابر زوم داشته باشد و قابلیت میکروسکوپی زمینه روشن، زمینه تاریک و فلورسنس (در مدل آبی) را نیز دارد.

برای داشتن این وسیله که در اواسط تابستان به دستتان خواهد رسید باید اکنون 135 دلار یا بیشتر پیش پرداخت بدهید. البته اگر مبلغ پرداختی خود را به 295 دلار و بالاتر افزایش دهید، کمپانی اسکرونا متن دلخواه یا عکس خودتان را در مقیاس میکرونی برایتان پرینت خواهد نمود و به این واسطه همیشه یک سوژه جالب برای تماشا خواهید داشت.

باید اذعان داشت که داشتن عکس در اندازه میکرونی چندان هم کاربردی نیست اما میکروسکوپ این طرح می تواند برای هر نوع فعالیت زیستی در خانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی