ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح نهایی استادیوم توکیو برای المپیک 2020 توسط نخست وزیر ژاپن رونمایی شد

همان طور که احتمالا می دانید، بازی های المپیک سال 2020 میلادی در کشور ژاپن و شهر توکیو برگزار خواهند شد. در همین راستا، دولت این کشور به دنبال ساخت یک استادیوم ملی در شهر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

همان طور که احتمالا می دانید، بازی های المپیک سال 2020 میلادی در کشور ژاپن و شهر توکیو برگزار خواهند شد. در همین راستا، دولت این کشور به دنبال ساخت یک استادیوم ملی در شهر مذکور بود و طراحی آن را به «زَها حدید»، یکی از برجسته ترین معمارهای انگلیسی سپرد که همیشه برای ساخت بناهای ساختارشکنانه شهرت داشته.

اما مراحل ساخت طرح ورزشگاه این معمار که به سبک سفینه فضایی بود به دلیل افزایش تصاعدی هزینه ها و اعتراضات مردم، متوقف گشت. تا اینکه امروز دولت کشور آسیایی یاد شده اعلام نمود که آنها سرانجام ایده ای نو برای استادیوم ملی توکیو را تائید نموده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بد نیست پیش از صحبت در مورد طراحی جدید بنای مورد بحث به دیزاین زها حدید اشاره کنیم که در ابتدای کار قرار بود حدود 1.07 میلیارد دلار آمریکا هزینه داشته باشد اما در نیمه کار رقم آن تقریبا دو برابر شد و به عدد بسیار بزرگ 2.08 میلیارد دلاری رسید. از این رو، ژاپنی ها ادامه اجرای این طرح را متوقف اعلام نمودند.

2020-tokyo-olympics-national-stadium-2-w600

طراحی جدید استادیوم ملی توکیو را نخست وزیر ژاپن، «شینزو آبه» رونمائی نمود که هزینه های کمتر و حدود 1.26 میلیارد دلاری دارد. این طرح در حال حاضر به طور آزمایشی Design A نام گرفته و قرار است تماما از استیل و چوب ساخته شود.

hadid-w600

دیزاین کلی این ورزشگاه از معبدهای سنتی سرزمین آفتاب تابان ملهم شده، به این صورت که سقفی چوبی و مشبک دارد. طراح این بنا هنرمندی ژاپنی به نام «کنگو کوما» است و به گزارش اخبار منتشره شده، ارتفاع آن 50 متر خواهد بود و ظرفیت پذیرش 68 هزار تماشاچی را نیز خواهد داشت.

«آبه»، نخست وزیر وقت ژاپن اعلام داشته: « طرح یاد شده کاملا رضایت بخش است و با همه برنامه های زمانی و ضرب الاجل ها، ساختار و بودجه های تعیین شده برای المپیک همخوانی کامل دارد.»

new-2020-japan-olympics-stadium-w600

به گزارش منبع این خبر، تکمیل مراحل ساخت طرح مورد بحث در تاریخ 30 نوامبر سال 2019 صورت خواهد پذیرفت.

zaha-hadid-tokyo-stadium-design-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲ دی ۱۳۹۴

    فقط ژاپن

مطالب پیشنهادی