ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیم دات کام به علت نقض قوانین کپی رایت، به دولت ایالات متحده تحویل داده می شود

«کیم دات کام» هم نام یک شخص است و هم یک وب سایت؛ فردی که پایگاه اینترنتی Megaupload را تاسیس نموده بود و موجب شد تا استودیوهای تهیه فیلم و موسیقی زیان های زیادی را تجربه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

«کیم دات کام» هم نام یک شخص است و هم یک وب سایت؛ فردی که پایگاه اینترنتی Megaupload را تاسیس نموده بود و موجب شد تا استودیوهای تهیه فیلم و موسیقی زیان های زیادی را تجربه کنند.

در سال ۲۰۱۲، دولت آمریکا خبر داده بود که کیم دات کام تحت تعقیب پلیس این کشور قرار دارد. همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده بیان نمود که وب سایت مگاآپلود (فضای ذخیره سازی برای فیلم و موسیقی بدون رعایت قانون کپی رایت) موجب شده تا تهیه کنندگان محتوای رسانه ای با زیانی ۵۰۰ میلیون دلاری مواجه شوند چرا که مردم، موارد مورد نیاز خود را به سادگی از مگا آپلود دانلود کرده و هزینه ای برایش پرداخت نمی کردند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همان زمان، وی در خانه اش که در شهر آوکلند قرار داشت، از سوی پلیس نیوزیلند دستگیر شد و تحت نظر است. مقامات ایالات متحده چهار سال است که درخواست ارسال کیم دات کام به آمریکا را دارند اما به نظر می رسد که دادگاه نیوزیلند به تازگی به این نتیجه رسیده که باید وی را به کشور یاد شده تحویل دهد. [لازم به ذکر است که دات کام، در آلمان به دنیا آمده است.]

جرایمی که وی اکنون با آنها رو به روست، شامل نقض قوانین کپی-رایت، پول شویی و اخاذی می شوند. حال قاضی پرونده به نام «Nevin Dawson» در نیوزیلند بالاخره دستور داده که کیم دات کام باید به مقامات دولت آمریکا تحویل داده شود.

Screen Shot 1394-10-02 at 10.05.38-w700

پیش از آغاز دادگاه، وی برای هوادارانش توییت کرده بود هر اتفاقی که پیش آید، مشکلی نخواهد بود و بهتر است از جشن سال نوی خود لذت ببرند. با اینحال اگرچه رای دادگاه به نظر قطعی می رسد ولی مدتی طول خواهد کشید تا دولت نیوزیلند، کیم دات کام را به ایالات متحده تحویل دهد و باید دید این بار راهکار کیم برای گریختن از چالش تازه ای که با آن رو به روست چه خواهد بود.

سرویس مگا آپلود در سال ۲۰۱۳ و با شکایت بسیاری از استودیوهای فیلم سازی متوقف شد اما کیم دات کام، سرویسی تازه به نام «مگا» را معرفی کرد که البته می توان گفت به اندازه سرویس قبلی، موفق نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezvan
    rezvan | ۳ دی ۱۳۹۴

    خوبه اینا گرداننده های سایتایی مث تاینی و ایران فیلم و ...... رو نمی شناسن! :)))))

مطالب پیشنهادی