ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تکنولوژی ابری Xbox برای عناوین انحصاری دیگر کنسول ها نیز قابل استفاده است

بدون شک نام رایانش ابری یا Cloud Computing را تاکنون شنیده اید. به اعتقاد برخی تحلیل گران، آینده صنعت بازی های ویدیویی بر پایه این تکنولوژی خواهد بود. مایکروسافت نیز دارای شبکه ابری به نام ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

بدون شک نام رایانش ابری یا Cloud Computing را تاکنون شنیده اید. به اعتقاد برخی تحلیل گران، آینده صنعت بازی های ویدیویی بر پایه این تکنولوژی خواهد بود. مایکروسافت نیز دارای شبکه ابری به نام Azure است که تاثیر مثبت بسیاری در بازی های آنلاین ایجاد می کند.

حال براساس اظهار نظر فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس، تمامی عناوین می توانند از Azure استفاده کنند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

وی در این رابطه گفت:

سرویس Azure برای تمامی بازی ها، حتی انحصاری دیگر پلتفرم ها نیز قابل استفاده خواهد بود. ما سازنده ها را برای استفاده از آن محدود نمی کنیم.

Microsoft Azure پلتفرم رایانش ابری بوده و یکی از کاربردهایش استفاده در بازی های آنلاین است. با توجه به سرورهای اختصاصی که این تکنولوژی در اختیار سازندگان قرار می دهد، می توان علاوه بر هزینه کمتر، اجازه استفاده از پهنای باند، CPU یا GPU های بیشتری را داشت. این قابلیت تاثیر بسزایی در هوش مصنوعی، فیزیک و دیگر قسمت های یک بازی دارد.

Titanfall از عناوینی بود که در گذشته از Azure استفاده کرد. Jon Shiring، سرپرست تیم مهندسی سازنده بازی، Azure را سرویسی نامید که مرز بازی های آنلاین را خواهد شکست.

علاوه بر این، Crackdown 3 نیز از دیگر بازی هایی است که مانور زیادی در استفاده از این سیستم می دهد. سازندگان ادعا کرده اند با استفاده از تکنولوژی ابری مایکروسافت، توانسته اند تا به 20 برابر قدرت یک اکس باکس وان دست یافته و در ساخت بخش آنلاین بازی استفاده کنند.

به واسطه این شبکه، محیط ها 100 درصد تخریب پذیر بوده و می توانید شهر را با خاک یکسان کنید. البته حضور سیستم Azure باعث شده تا این ویژگی تنها در بخش چند نفره و آنلاین امکان پذیر است. Crackdown 3 سال آینده برای اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • چشم ، الان میگم
    چشم ، الان میگم | ۳ دی ۱۳۹۴

    فکر کنم باید دیجیاتو یه تست سواد و تایید سن و سال برای عضویت و درج کامنت بزاره تا هر بچه ای نیاد کامنت بزاره ، اصلا بچه جان میدونی آژور چیه؟ کارش چیه؟ اگه قرار بود مایکروسافت آژور رو انحصاری خودش استفاده کنه پس تا الان چطور ازش کسب درآمد میکرده ، مجبور نیستید بدون سواد کافی کامنت بزارید حالا چون از ایکس باکس خوشت نمیاد ، اگه ایکس باکس تو منجلابه پس بخش موبایل و تلوزیون سونی تو سیاهچال حبس شده؟ بس کنید عزیز من ، اگه ایکس باکس تو منجلابه چطور وقتی هالو جدید میاد تو یک هفته چهارصد و پنجاه میلیون دلار سود آوری داشته ، این بازی انحصاریه ایکس باکس وانه و فقط درآمدش از همین کنسوله ، پلی استیشن عالی فروخته ولی دلیل بر بی کیفیت بودن ایکس باکس نیست ، یه بار وارزون هالو 5 رو بازی کن تا متوجه بشی داستان از چه قراره

  • Np
    Np | ۳ دی ۱۳۹۴

    الان مثلا lg یا سامسونگ نمایشگرای آمولد خودشون رو نفروشن یا سونی لنزای دوربینشو به دیگران نده چون محصول خودش شاید فروش نکنه؟؟
    مایکروسافت داره حساب جدی رو پردازش ابری باز میکنه و اگه همینطوری پیش بره سود زیادی میکنه.
    همچنان این دلیل نمیشه واسه xbox دارا بد بشه...

  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    اولش قرار بود برگ برنده ای برای ایکس باکس باشه که معلوم شد اینم نمیتونه تیم ایکس باکس رو از منجلابی که توش گیر کردن نجات بده ، در نهایت مجبور شدن از خیر این برگ برندشون بگذرن و به فکر منافع خودشون باشن

  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    مایکروسافت همیشه تو زمینه انحصار طلبی شکست خورده ، حالا هم فهمیده و نمیخواد اژور رو به سرنوشت بقیه تیم ایکس باکس بدل بشه ، مجبور با کمپانی ها از در دوستی وارد شه

مطالب پیشنهادی