ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واحد پردازنده خارجی هدست پلی استیشن، دقیقا چه نقشی ایفا می کند؟

همان طور که پیش از این، بارها در اخبار خوانده ایم، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، به همراه یک پردازنده خارجی عرضه خواهد شد. چندی پیش، این پردازنده به جمعی از خبرنگاران نشان داده شد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

همان طور که پیش از این، بارها در اخبار خوانده ایم، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، به همراه یک پردازنده خارجی عرضه خواهد شد. چندی پیش، این پردازنده به جمعی از خبرنگاران نشان داده شد و خبرنگار وب سایت Polygon اعلام کرد که واحد پردازنده مورد بحث، اندازه ای برابر با کنسول Wii نینتندو دارد.

اما اخیرا، تصاویر و اطلاعاتی از واحد پردازنده هدست پلی استیشن به بیرون درز کرده است که می تواند ما را بیش تر با این دستگاه آشنا کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با توجه به گزارش بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر، که به پردازنده مذکور دسترسی داشته است، سخت افزار فعلی، اندازه ای برابر با 140 در 140 در 35 میلی متر دارد. برای قیاس باید گفت که کنسول Wii، حدود 2.2 برابر این اندازه است؛ بنابراین با دستگاهی کوچک تر از آن چه اعلام شده بود، مواجه هستیم

اما باید خاطر نشان کرد که با وجود کوچک بودن اندازه پردازنده نسبت به کنسول Wii، این واحد هم چنان بزرگ تر از آن چه سونی در اوایل توسعه پروژه مورفیوس قول اش را داده بود، است.

jpg

واحد پردازنده مورد بحث، در میان هدست واقعیت مجازی و کنسول پلی استیشن 4 قرار می گیرد. پشت پردازنده، یک ورودی HDMI، یک خروجی HDMI، پورت یو اس بی و ورودی کابل برق قرار گرفته است. در همین حال و در جلوی دو دستگاه، دو ورودی تعبیه شده که هدست به آن ها متصل شود؛ سپس، خود پردازنده به کمک کابل یو اس بی، به پلی استیشن 4 متصل خواهد شد.

اما سوال اینجاست که واحد پردازنده خارجی، دقیقا چه نقشی ایفا می کند؟ این دستگاه در کنار سخت افزار پلی استیشن 4، پردازش تصویر را بهبود می بخشد و به هدست کمک می کند که تصاویر را به صورت 1080p و با فریم 120 به نمایش در بیاورند. در همین حال، خروجی HDMI، به کنسول اجازه می دهد که تصاویر را علاوه بر هدست، روی تلویزیون نیز به نمایش در بیاورند.

مشخصا چنین اعمالی، ممکن است فشار زیادی به پردازنده وارد کند و دمای آن را افزایش دهد. اما دیجیتال فاندری تایید کرده که به لطف فن 25 میلی متری داخل دستگاه، پردازنده نه داغ می شود و نه صدایی از خود بروز می دهد. بنابراین می توان به این نتیجه گیری رسید که احتمالا چیپ مورد استفاده قرار گرفته در دستگاه نیز، از قدرت زیادی برای مقابله با گرما برخوردار است.

با همه این اوصاف، هنوز تاریخ انتشار و نحوه قیمت گذاری هدست واقعیت مجازی پلی استیشن مشخص نیست. سونی قبلا گفته بود که این هدست، ممکن است قیمتی برابر با یک کنسول بازی داشته باشد. با توجه به این واحد پردازنده، بعید به نظر نمی رسد که حرف سونی به حقیقت بپیوندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    در ضمن کسی انچارتدو و کوانتوم بریک رو با هم مقایسه نکرد ، اصن کوانتوم بریک هنوز هیچی نیست :) ولی یادت نره همون توم ریدر زیر کدوم بازی له شد که اصن هم سبک نبودن

  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    له شدن کوانتوم بریک زیر اخبار و‌هیاهوی انچارتد ۴ رو‌میتونم پیش بینی کنم ، باش تا ببینیم :))

  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    میتونم پیش بینی کنم کوانتوم بریک از جدول انگلستان همون هفته اول حذف میشه ? من که میدونم هدفت مقایسه کردن کوانتوم بریک با انچارتد هست ، بذار خیالتو‌راحت کنم ، توی خواب شاید بتونی اون انحصاریتونو با انچارتد مقایسه کنی ? وقتی هر دوتا اومدن میبینی ، البته اگه مایکی از ترسش تاریخ انتشارو‌عقب نندازه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳ دی ۱۳۹۴

    جدیدا انگار دوستان طرفدار پلی استیشن توی کار پیشگویی هم رفتن / یکی توی پست انچارتد می گه ، این بازی بهتر از کوانتوم بریک هست اون یکی می گه کوانتوم بریک تاخیر می خوره اینجا می گه بدون شک قوی ترین هدست و .... خخخخخخ اگر می شه بگید توی قسمت 8 استاروارز چه اتفاقی می افته ؟؟؟

  • shahryar
    shahryar | ۳ دی ۱۳۹۴

    بدون شک قوی ترین هدست واقعیت مجازی خواهد بود

    • mm98
      mm98 | ۳ دی ۱۳۹۴

      بدون شک ذره ای اطلاعات در موردهدست های vr نداری.

مطالب پیشنهادی