ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرتاب ماهواره Jason-3 از SpaceX اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد

چند روز پیش، SpaceX موفق شد تا موشک Falcon 9 را با موفقیت روی زمین فرود آورد، در حالی که پیش از این، تلاش کمپانی محبوب ایلان ماسک در فرود آوردن موفقیت آمیز فالکون 9 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

چند روز پیش، SpaceX موفق شد تا موشک Falcon 9 را با موفقیت روی زمین فرود آورد، در حالی که پیش از این، تلاش کمپانی محبوب ایلان ماسک در فرود آوردن موفقیت آمیز فالکون 9 منجر به شکست شده بود. اما گویا خبرهای خوش از سوی این شرکت پایانی ندارد.

ناسا روز گذشته اعلام نمود که مراحل آماده سازی پرداخت ماهواره Jason-3 از شرکت SpaceX همچنان مراحل خود را طی می کند و با تاخیر روبرو نخواهد شد. آماده سازی Jason-3 در پایگاه وندنبرگ واقع در کالیفرنیا ادامه یافته و در تاریخ 17 ژانویه، کمتر از یک ماه دیگر، شاهد پرتاب آن خواهیم بود.

فاجعه انفجار فالکون 9 پیش از خروج از جو در اوایل تابستان امسال سبب شد تا برنامه های اسپیس اکس برای مدتی به تعویق افتد. با این حال، دو قسمت از بدنه ماهواره در تاریخ 28 دسامبر به یکدیگر متصل شده و پرتاب آن سه هفته بعد در 17 ژانویه رخ می دهد.

با این حال، شرایط آب و هوایی پایگاه نیرو هوایی وندنبرگ کالیفرنیا نیز می تواند مانعی در پرتاب موشک باشد. فصل زمستان مسبب اختلالات جوی بسیاری است و اگر در تاریخ مشخص شده، آب و هوا مساعد نباشد، قطعا پرتاب ماهواره به روز دیگری موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۳ دی ۱۳۹۴

    این ماهواره همون ماهواره اینترنت جهانی هست ؟

مطالب پیشنهادی