ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ال جی در تیزر تبلیغاتی جدیدش از مایکروسافت الگو برداری کرده است؟

روزگاری نه چندان دور وقتی مایکروسافت با تبلت سرفس خود بازاری تازه را تعریف کرد و دستگاه هایی با عنوان هیبریدی را به دست کاربران رساند بسیاری معتقد بودند که این رده ی جدید از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

روزگاری نه چندان دور وقتی مایکروسافت با تبلت سرفس خود بازاری تازه را تعریف کرد و دستگاه هایی با عنوان هیبریدی را به دست کاربران رساند بسیاری معتقد بودند که این رده ی جدید از محصولات تنها سردرگمی کمپانی مذکور را نشان می دهند و معلوم نیست با چه هدفی به تولید می رسند.

اما گذر زمان نشان داد که سرفس ها دیوایس هایی کارآمد هستند و حتی کمپانی های رقیب رفته رفته به این فکر افتادند که تبلت هایی غول پیکر و چند کاره را به تولید برسانند، هر چند که محصولات اهالی ردموند هنوز هم در بازار مورد بحث یا همان تبلت-نوت بوک ها حرف اول را می زنند.

ولی از همه ی اینها که بگذریم ظاهراً تقلید از مایکروسافت وارد فاز تازه ای شده و حالا به نظر می رسد ال جی در تیزر رده ی جدیدی از محصولات لوازم خانگی خود از یکی از ویدئوهای تبلیغاتی که قبلاً‌ مایکروسافت برای گجت های هیبریدی اش تدارک دیده بود الگو برداری کرده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر به خاطر داشته باشید دیروز در دیجیاتو نوشتیم شرکت کره ای بنا دارد در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 انواع مختلفی از لوازم خانگی لوکس و پیشرفته خود را با نام «LG Signature» رونمایی کند و در انتهای مطلب مربوط به همین موضوع نیز تیزری مرتبط به ال جی قرار گرفته بود.

پس از انتشار این خبر دیری نپایید که برخی از سایت های مطرح در زمینه تکنولوژی متوجه شباهت تیزر یاد شده با یکی از تیزرهای مرتبط به سرفس های مایکروسافت شدند و آن دو را از لحاظ موسیقی، شیوه ی فیلمبرداری و حتی محتوی بسیار نزدیک بهم خطاب کردند.

ال جی ظاهراً ساعتی پس از فاش شدن موضوع یاد شده ویدئوی تبلیغاتی محصولات آتی اش را از روی یوتوب حذف نموده (یا حداقل فعلا به نظر می رسد که چنین اتفاقی رخ داده) ولی نباید از خاطر برد در دنیایی زندگی می کنیم که چنین عدم خلاقیتی و چنین الگو برداری هایی می تواند بازتاب رسانه ای گسترده ای داشته باشد و به نام یک برند خوش آوازه لطمه ای جدی وارد کند.

در پایان از شما دعوت به عمل می آوریم دو ویدئویی که در بالا از آنها سخن گفتیم را مشاهده کرده و خودتان در موردشان قضاوت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • س
    س | ۴ دی ۱۳۹۴

    الگو برداری و تقلید کار سامسونگه نه الجی ... الجی همیشه نوآور بوده و از نوآوری های خودش استفاده کرده و خداروشکر دستش تو جیب خودش بوده

  • arman
    arman | ۳ دی ۱۳۹۴

    تقلیدی به اون صورت نبوده ال جی هم. شاید با مایکروسافت صمیمی نباشه اما رابطشون با هم هر چند کم اما خوبه در کل ال جی رابطش با سه تا غول گوگل و مایکروسافت و اپل ( مخصوصا. گوگل. ) خوبه. بچه خوبو اذیتش نکنین ?☺?

  • جلال
    جلال | ۳ دی ۱۳۹۴

    من میخوام نظر واقعی خودم را بیان کنم.ما وقتی میریم یه جنسی را بخریم ایا همراه اون تیزر تبلیغاتیش را هم میخریم؟یک شرکت وقتی یک کالایی تولید میکنه برای همه مردم اون کالا ساخته شده و نه فقط برای چندتا وبسایت که کارشان نظر دادن و مقایسه تیزرها و کالاهای مختلف با هم است.مردم عادی جنس با کیفیت میخوان نه تبلیغ جدید.الان که توی تلویزیون گوشی های مختلف سامسونگ در زمانهای مختلف تبلیغ میشه من مطمینم 90درصد از مردم عادی اگر لحظه نام بردن محصول از تصاویر قطع بشه حتی دقیقا به یاد نمیارن که این تبلیغ کدام گوشی بود.البته رده سنی های 15 تا 18سال کاملا متوجه میشن که اونها هم گروهی هستن که استقلال مالی ندارن و تا زمانی که پول خرید محصول را جور کنن مسلما به مقداری زمان سپری شده که اونها دیگه بارها اون جنس را توی جامعه از دست دوست و اشنا و فامیل تست کردن که بتونن واقعیت ها را تشخیص بدن و اصلا به تبلیغات توجه نکنن

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۳ دی ۱۳۹۴

      تبلیغ برای موفیت یه محصول الزامی هست ، هر چی قدر یه محصول بیشتر تبلیغ بشه و توی جامعه باشه ، اشتیاق خریدار بیشتر می شه / در ضمن این تبلغات برای ایران ساخته نمی شن برای دنیا ساخته می شن جوون های ایرانی با دنیا تفاوت های خیلی زیادی دارن برای مثال توی امریکا از سن 15 سالگی می شه گواهی نامه گرفت یا توی سن 18 سالگی می رن سر کار / اعضای پیرتر هم باز خیلی اگاه تر نسبت به مردم ایران هستن

  • H A M E D
    H A M E D | ۳ دی ۱۳۹۴

    تبلیغای مایکروسافت رو میبینم مو رو تنم سیخ میشه

  • هادی
    هادی | ۳ دی ۱۳۹۴

    اگرچه این شرکت های کره ای کارشون تقلید کردنه، ولی در مورد این تیز تبلیغاتی، فکر نمی کنم اونقدرا تقلید عجیبی انجام داده باشه...خیلی به هم شبیه نیستن و یه حس رو به آدم نمی دن از نظر من...الکی می خواستن ال جی بدبخت و قبل از CES خراب کنن.

مطالب پیشنهادی