ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیا موبایل های ایسوس به چالشی تازه برای کسب درآمد از فضای وب بدل می شوند؟

با آغاز سال ۲۰۱۶ افرادی که تلفن های هوشمند ایسوس را تهیه کنند به صورت پیش فرض ابزار «AdBlock Plus» را روی مرورگر اصلی نصب شده در این اسمارت فون ها در اختیار خواهند داشت. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

با آغاز سال ۲۰۱۶ افرادی که تلفن های هوشمند ایسوس را تهیه کنند به صورت پیش فرض ابزار «AdBlock Plus» را روی مرورگر اصلی نصب شده در این اسمارت فون ها در اختیار خواهند داشت. ناگفته نماند ابزار یاد شده مانع نمایش تبلیغات در فضای وب می گردد و البته می توانید در صورت لزوم آگهی ها و بنرها را نیز توسط آن بلوکه کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این مسئله از آنجا خبرساز شده که بسیاری از ناشرین آنلاین برای کسب درآمد به نمایش تبلیغات در فضای اینترنت متکی هستند و ایسوس که موبایل هایش اکنون ۱۵ میلیون کاربر رسمی دارند می تواند با چنین تصمیمی بر روی عایدی قشر مذکور اثرگذار گردد.

البته نباید از خاطر برد AdBlock Plus در زمان حاضر با حضورش روی کروم و سافاری تاثیر حائز اهمیتی بر درآمدزایی از حوزه های آنلاین داشته، ولی حالا حضور آن به صورت پیش فرض روی مرورگر محصولات تولیدی یک شرکت جنبه هایی تازه از نگرانی را پدید آورده است.

کارشناسان می گویند اگر سایر کمپانی ها نیز دنباله رو شرکت تایوانی مورد بحث شوند بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل دیگر قادر به کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات آنلاین در اپ های خود نبوده و شاید از ارائه ی رایگان یا حتی ادامه توسعه شان صرفنظر کنند.

در سوی دیگر ماجرا ممکن است چنین اتفاقی به نفع کاربرانی باشد که هر بار می بایست ناخواسته تعداد زیادی تبلیغ را در سایت ها و اپ های مختلف مشاهده کرده و بخشی از پهنای باند خودشان را به خاطر این موضوع از دست بدهند.

کمی قبل تر اپل اعلام کرده بود در iOS 9 به کاربران امکان خواهد داد تا جلوی نمایش تبلیغات را بگیرند، اما این ویژگی به صورت پیش فرض در پلتفرم اهالی کوپریتنو جای نگرفته بود و برای استفاده از آن می بایست یک اپ را از اپ استور دانلود می کردید. اما حالا شواهد نشان می دهند ایسوس می خواهد یک گام از همتای آمریکایی خود فراتر رفته و قابلیت یاد شده را از همان ابتدا در اختیار خریداران محصولاتش بگذارد.

ایسوس می گوید در تلاش است به کاربران اش امکان دهد تا بر تجربه ی خود از مرور صفحات وب تسلط بیشتری داشته باشند؛ گفتنی است AdBlock راهکاری دارد که نمایش دهندگان آگهی اگر تبلیغات را در ابعاد و بر اساس شیوه هایی مشخص و استاندرد به کاربر نشان دهند مانع این موضوع نخواهد شد، اما در غیر اینصورت از نمایش شان جلوگیری خواهد کرد. این راهکار یکی از دفاعیه های اصلی ایسوس در مورد سیاستی است که برای سال آتی خود در پیش گرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی