ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاربرد Firefox OS در سایر ابزارهای مبتنی بر وب

اسناد فاش شده از ادامه حیات Firefox OS روی محصولاتی جدید خبر می دهند

همین هفته قبل بود که بنیاد موزیلا اعلام کرد توسعه Firefox OS را برای موبایل ها کنار گذاشته است، اما به نظر می رسد این خبر به معنی مرگ کامل این سیستم عامل نیست و بنیاد مذکور قصد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

همین هفته قبل بود که بنیاد موزیلا اعلام کرد توسعه Firefox OS را برای موبایل ها کنار گذاشته است، اما به نظر می رسد این خبر به معنی مرگ کامل این سیستم عامل نیست و بنیاد مذکور قصد دارد از پلتفرم خود در محصولات دیگری چون تبلت‌ ها، روترها و کامپیوترهای شخصی مبتنی بر دانگل بهره ببرد.

در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

سیستم عامل Firefox OS در آغاز راه خود نشان داد که یکی از انعطاف پذیرترین پلتفرم های تحت وب محسوب می شود، اما در این باز هم این سوال باقیست، که پلتفرمی که به هیچ وجه نتوانست جایی در میان موبایل ها برای خود دست و پا کند، چگونه می تواند در بازار تبلت ها موفق شود؟ در اسناد منتشر شده آمده که تجربه مرور وب در تبلت ها بسیار بهتر و فراتر از موبایل هاست و این همان بستریست که موزیلا در آن جایگاه مستحکمی دارد.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هدف از طراحی یک تبلت مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس نه کارهای حرفه ای، بلکه جذب افرادیست که «سن و سال بالایی دارند، و یا به سختی با ابزارهای موبایل ارتباط برقرار می کنند.»

Mozilla-Firefox-OS-futuro.003

Firefox Pi محصول دیگریست که در اسناد فوق از آن یاد شده؛ یک کیبورد مجهز به کیت Raspberry Pi که خود به تنهایی یک رایانه کوچک محسوب می شود و می تواند با اتصال به یک نمایشگر یا تلویزیون تجربه ای مشابه یک کامپیوتر شخصی را برای شما به ارمغان بیاورد. بازار هدف این محصول «محیط های آموزشی و کشورهای در حال توسعه» عنوان شده است.

Mozilla-Firefox-OS-futuro.002

Firefox Hub نامیست که موزیلا روی هاب مبتنی بر Firefox OS خود گذاشته. روتری که با دارا بودن یک سیستم عامل توسعه یافته بر اساس بر وب، می توان طیف وسیعی از دستکاری ها و شخصی سازی ها را روی آن انجام داد. فایرفایکس این روتر را مناسب والدین (جهت کنترل و محدودسازی فعالیت فرزندان در فضای وب) و افرادی می داند که قصد دارند یک شبکه هوشمند را در یک مکان خاص راه اندازی کنند.

Mozilla-Firefox-OS-futuro.005

آخرین گجت تحت Firefox OS در این لیست یک کامپیوتر شخصی مبتنی بر دانگل، مشابه Chromecast گوگل است که با اتصال به درگاه HDMI می تواند تلویزیون شما را به یک رایانه تبدیل کند.

از اسناد فاش شده این طور برمی آید که این گجت ها فعلاً در حد یک ایده هستند و هنوز هیچ برنامه مشخصی برای تولید شان وجود ندارد،‌ به خصوص که موزیلا تا به امروز هیچ سخت افزاری را شخصا نساخته و باید دید آیا سازنده ای هست که بخواهد مسئولیت تولید و عرضه این محصولات را به عهده بگیرد یا خیر.

Mozilla-Firefox-OS-futuro.004

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ دی ۱۳۹۴

    بله کاملا مشخصه که فایرفاکس او اس کنار نمیره به دلیل اینکه اولا متن بازه و گروه ها و توسعه دهنده های دیگه غیر از موزیلا میتونن توسعه ی اون رو ادامه بدن و همچنین هنوزم فایرفاکس روی بعضی از دستگاه ها وجود داره مثل بعضی تلویزیون های پاناسونیک و یک سری از گوشی های هوشمند پایین رده

  • اوبونتو
    اوبونتو | ۴ دی ۱۳۹۴

    خوب و عالیه

مطالب پیشنهادی