ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه به تاریخچه اعلان ها در اندروید دسترسی داشته باشیم

نوتیفیکیشن ها امروزه یکی از حیاتی ترین ابزارهای تلفن های هوشمند هستند. اگر به نظر شما این اعلان ها چندان اهمیتی ندارند، تنها کافیست تصور کنید که باز کردن هر اپلیکیشن و چک کردن آن ها ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

نوتیفیکیشن ها امروزه یکی از حیاتی ترین ابزارهای تلفن های هوشمند هستند. اگر به نظر شما این اعلان ها چندان اهمیتی ندارند، تنها کافیست تصور کنید که باز کردن هر اپلیکیشن و چک کردن آن ها برای به روز رسانی جدید چقدر زمان بر و کسل کننده است. اگر حوصله این کار را نداشته باشد، ممکن است از ایمیل ها و پیامک های مهم و حیاتی غافل شوید که شاید شغلتان به خاطر این کار به خطر بیفتد!

نوتیفیکیشن ها فقط رسیدن یک ایمیل یا پیامک جدید را به شما خبر نمی دهند. امروزه تقریبا هر اپلیکشنی از ابزار نوتیفیکیشن ها برای اطلاع رسانی به کاربر استفاده می کند. اپ های خرید، تخفیف خوردن محصولات مورد علاقه شما و اپلیکیشن رستوران ها، آماده شدن سفارش تان را به شما خبر می دهند.

اپلیکیشن های ورزشی و تناسب اندام نیز می توانند برنامه رژیمی و ورزشی روزانه تان را به شما یاد آوری کنند. بیشتر که دقت کنیم، می بینیم نوتیفیکیشن ها نه تنها قسمت مهمی از تلفن هوشمند، بلکه بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند.

تمامی این نوتیفیکیشن ها در منوی کشویی بالای صفحه جمع می شوند، و هر زمان که بخواهیم می توانیم نگاهی به آن ها داشته و ببینیم چه بروزرسانی های جدیدی برای اپلیکیشن هایمان رخ داده. اما گاهی بی دلیل یا در اثر تصادف، ممکن است بدون خواندن تمامی آن ها پاکشان کنیم و متاسفانه در صورت این کار، اغلب نوتیفیکیشن ها دیگر تکرار نخواهند شد. این جا است که حسرت می خوریم و می گوییم ای کاش یک بار هم که شده نیم نگاهی به اعلان ها می انداختیم.

اما نگران نباشید، هیچ مشکلی بدون راه حل نیست. اگر می خواهید بدانید چطور می توان به تاریخچه نوتیفیکیشن ها در سیستم عامل اندروید دسترسی داشت، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استفاده از تنظیمات داخلی اندروید

شاید عجیب باشد، اما اولین روش برای چک کردن تاریخچه نوتیفیکیشن ها نیاز به هیچ اپ جانبی ای ندارد، بلکه ابزاری از خود سیستم عامل اندروید است که چندان مقابل چشم و در دید نیست! برای چک کردن تمامی نوتیفیکیشن ها با ابزار خود اندروید باید قدم های زیر را طی کنید:

1- یک فضای خالی روی صفحه خانه اندروید را انتخاب و آن را برای مدتی بفشارید تا منوی اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی را ببینید. البته فرآیند اضافه کردن ویجت ممکن است بر اساس برند موبایل و لانچر نصب شده روی آن کمی متفاوت باشد.

2- در میان ویجت ها دنبال میان بر تنظیمات یا Settings Shortcut بگردید و آن را به یکی از صفحات اصلی گوشی خود اضافه کنید.

1

3- پس از اضافه شدن این ویجت، از شما خواسته می شود مشخص کنید این میانبر برای کدام یک از بخش های تنظیمات است. میان گزینه های در دسترس Notification Log را انتخاب کنید.

2

بسیار خوب، کار تمام است. حال هر بار خواستید اعلان های پاک شده خود را چک کنید، کافیست با فشردن این ویجت وارد تاریخچه نوتیفیکیشن ها بشوید. تمامی اعلان ها و زمان ثبت آن ها در منوی باز شده نمایش داده می شوند و با کلیک روی هر کدام اطلاعات اپ مربوط به هر اعلان را خواهید دید.

3

هر چند این ابزار کار ما را راه می اندازد، اما بیش از حد ابتدایی است و امکانات و گزینه های زیادی برای ویرایش و شخصی سازی اعلان ها در اختیارمان قرار نمی دهد؛ مانند عدم نمایش برخی نوتیفیکیشن های به خصوص برا جدا سازی اعلان های کم اهمیت از سایر اعلان ها. دومین راه، استفاده از اپلیکشن های شخص ثالث است.

استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث

یکی از بهترین اپلیکیشن های فعلی در دسترس، Past Notification است که ما آن را به شما توصیه می کنیم و ادامه این مقاله بر اساس این اپ تنظیم شده است.

1- پس از نصب این اپ از شما اجازه دسترسی و ثبت تک تک اعلان ها گرفته می شود. بدون صدور فرمان دسترسی به اعلان ها، این اپلیکیشن نمی تواند نوتیفیکشین ها را ذخیره کند.

2- در تنظیمات تلفن هوشمند خود، وارد بخش Security و سپس وارد Notification Access بشوید.

3- در میان گزینه های موجود، اپ Past Notifications را انتخاب کنید.

4

حال این اپ می تواند تمامی اعلان های شما را ثبت کند و خوشبختانه آن ها را هم بر اساس زمان ثبت و هم بر حسب اپ گروه بندی می کند. همچنین می توانید از اپ بخواهید که اعلان برخی اپلیکیشن ها و سیستم عامل مانند کاهش باطری را نادیده بگیرد.

past-notifications-1

این دو روش شیوه های ردیابی اعلان ها در تلفن های هوشمند اندرویدی هستند که اگر به هر دلیلی تمایل به تماشای مجدد یک نوتیفیکیشن داشتید، می توانید از آن ها بهره بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ع.کریمی
    ع.کریمی | ۴ دی ۱۳۹۴

    عشق است اندروید خالص
    سامسونگ اسباب بازی و هواوی بنجل و الجی ملجی رو جمع کنید بندازید دور
    فقط نکسوس یا حداقل رام های سیانوژن و اینا

    • آروین
      آروین | ۴ دی ۱۳۹۴

      wtf?

      • ع.کریمی
        ع.کریمی | ۴ دی ۱۳۹۴

        داداش من یارو یه تیم مهندسی نرم افزار گذاشته تو شرکتش، امکانات اندروید بدبختو برمیدارن شر و ور میریزن جاش. یه نمونش سامی که واس خودش تغییرات داده خیر سرش. میاد منحصر باشه، علکو عَ.نـی میکنه میذاره سرجاش. یه استاندارد ثابت ندارن اینا

        • reza_zarchi
          reza_zarchi | ۴ دی ۱۳۹۴

          انصافا با بخشی از حرفات موافقم. برای نمونه همین Settings Shortcut توی لیست ویجت های گوشی سامسونگ وجود نداشت.

    • حضرت
      حضرت | ۴ دی ۱۳۹۴

      منظورت هواوی نکسوس 6پی هست دیگه
      همین یه جمله قبلش نگفتی هواوی بنجله

      • ع.کریمی
        ع.کریمی | ۴ دی ۱۳۹۴

        یه سرچ ریزبینانه بزن ببین خود گوگل هم از همکاری با هوآوی برای ۶p راضی نبوده. اگر آبرو و فروش ۶p به خطر نمی افتاد، گوگل پدر هواوی رو در میاورد با این جنس متریال و سخت افزارش.

    • MeSSrro
      MeSSrro | ۷ دی ۱۳۹۴

      عاخه اندروید خالص که مث بیابونه برادر

  • سوسن بهمنی
    سوسن بهمنی | ۴ دی ۱۳۹۴

    روش اول روی سونی زد اولترا گوگل پلی ادیشن جواب نداد

  • _Alish_
    _Alish_ | ۳ دی ۱۳۹۴

    جالب بود. ولی روش اول رو جی 3 که جواب نمیده. یعنی شورتکات تنظیمات رو میتونی تو ویجت ها اضافه کنی ولی بخش نوتیفیکیشن لاگ رو نداره!

  • ع.کریمی
    ع.کریمی | ۳ دی ۱۳۹۴

    بارک الله به این مطلب

مطالب پیشنهادی