ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزودی می توان با استفاده از آهن ربا، حرکت دست را در تکنولوژی واقعیت مجازی دنبال کرد

در یک دنیای ایده آل، می توان انتظار داشت که هنگام استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، اشیا را با دست خود برداریم و آن ها را احساس کنیم. با این حال، تکنولوژی مورد بحث هنوز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

در یک دنیای ایده آل، می توان انتظار داشت که هنگام استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، اشیا را با دست خود برداریم و آن ها را احساس کنیم. با این حال، تکنولوژی مورد بحث هنوز در مراحل نخست خود قرار دارد و باید از دستکش های مخصوص یا کنترلر کنسول های بازی برای ارتباط با محیط مجازی پیرامون خود بهره برد.

با این همه، گروهی از محققین کمپانی آکیلس و دانشگاه واشنگتن، ممکن است که این رویه را تغییر دهند. این گروه، تکنولوژی خاصی به نام «فینکسوس - Finexus» را توسعه داده اند که با بهره گیری از متودهای مختلف و ترکیبی از آهن رباهای الکتریکی بند انگشتی و سنسور، حرکت دست را دنبال می کند.

این سیستم، می تواند میزان فاصله بین انگشت های دست را تشخیص داده و با بهره گیری از میزان فاصله آن ها، حرکت دست را در قالب سه بعدی فراهم آورد. لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری از تکنولوژی های مشابه، تشخیص حرکت براساس دوربین نجام نمی شود و لازم نیست که کاربر به صورت مستقیم به سنسورها نگاه کند.

فینکسوس هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و چندان خوش منظر نیست؛ برای استفاده از این تکنولوژی نیز باید سنسورها با فاصله ای کم تر از 5 اینچ نسبت به یک دیگر قرار گیرند. اما گروه توسعه دهنده باور دارد که می تواند این تکنولوژی را در قالب دستکشی با حداقل فاصله 10 اینچ نسبت به سنسور جای دهد. در هر حال و اگرچه ممکن است تکنولوژی فینکسوس باز هم در قالب دستکش عرضه شود اما این پتانسیل را نیز دارد که تجربه واقعیت مجازی را دگرگون سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی