ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت تازه اپل از سامسونگ
تکنولوژی

شکایت جدید اپل از نقض پتنت هایش در محصولات قدیمی سامسونگ

به نظر می رسد که مجادله اپل و سامسونگ بر سر پتنت ها هیچ پایانی ندارد. تقریباْ هفته ای نیست که خبر جدیدی از دعاوی حقوقی دو طرف به گوش نرسد. امروز خبر رسیده که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

به نظر می رسد که مجادله اپل و سامسونگ بر سر پتنت ها هیچ پایانی ندارد. تقریباْ هفته ای نیست که خبر جدیدی از دعاوی حقوقی دو طرف به گوش نرسد.

امروز خبر رسیده که اپل دادخواست تازه ای را برای افزایش ۱۷۹ میلیون دلاری غرامت سامسونگ به دادگاه ارائه داده است. در این دادخواست اپل مدعیست سامسونگ می بایست برای نقض پتنت های متعدد طراحی در محصولات قدیمی خود چون مدل های مختلف Galaxy S2، خسارت بپردازد. آن طور که به نظر می رسد دادگاه نیز این ادعای تازه را قابل رسیدگی می داند و قرار است در آینده جلسات رسیدگی به آن تشکیل شود.

چند سالی هست که دادگاه های مختلف در سرتاسر دنیا مشغول رسیدگی به شکایات اپل از سامسونگ و بلعکس هستند. در سال ۲۰۱۲ بود که اپل توانست بالاخره ادعای خود را به اثبات رسانده و دادگاه را مجاب به تعیین غرامت ۹۳۰ میلیون دلاری بر علیه سامسونگ کند، اما فرجام خواهی های متعدد کرده ای ها و رفت و آمدهای فراوان بالاخره به واریز ۵۴۸ میلیون دلار از این غرامت در اوایل ماه جاری منجر شد.

اهالی کوپرتینو اما دست بردار نبودند و دادخواست تازه ای در خصوص نقض پتنت ها در محصولات جدید سامسونگ تسلیم دادگاه کردند، اما دادگاه آن را وارد ندانست. بنابراین حالا اپل با ارائه دادخواستی تازه می خواهد هر طور که شده مبلغ دریافتی از رقیب کره ای خود را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (71 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۱ دی ۱۳۹۴

    یه سئوال اگه اپل مثل شرکت های دیگه گوشی های پایین رده و میان رده و ..... میزد بازم اپل بود؟
    اپل وقتی جابز رفت شد اپول فقط پوول
    برا مثال اگه تمام شرکت ها فقط گوشی های قدرتمند میزد اونوقت چی میشد؟
    اپل فقط تنها کار که بلده همینه?

  • اصغر
    اصغر | ۵ دی ۱۳۹۴

    با همین دله دزدی ها اون دارایی هاشو جمع کرده دیگه شده به اصطلاح بزرگترین دزد(ببخشید شرکت تجاری)دنیا

    ماشالله هر روز یه چیزیرو بهانه میکنه.تقلید اش از رو m7 یا سرقت طرح ساعت معروف ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس رو ول کرده چسبیده به این بچه بازیا

    اخه زمان galaxy s2 اپل مثلا چی داشت که مثلا سامسونگ ازش استفاده کرده؟
    خوب اینجوری باشه که اپل کلن باید ساعت به اصطلاح هوشمند و فبلت رو بذاره کنار همون شرکتی که فبلت ساختن سامسونگ رو مسخره میکرد و 4 اینچ رو استاندارد میدونست.

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۴ دی ۱۳۹۴

    باسلام اولش عرض کنم شخصا وینفونی هستم ولی اینطور که بوش میاد اپل رگ خواب سامسونگ را گیر اورده و پول یا مفت زیر زبونش مزه کرده وپشت سرهم شکایت پنتی، اینم یک نوع کسب درامده دیگه، راستیچرا سامسونگ کلا کارخانه های موبایل سازیش را تحویل اپل حمیده از دستش خلاص شه؟

  • شاخ
    شاخ | ۴ دی ۱۳۹۴

    اپل یعنی روان شناسی. الان آگه به اپل بگی ی گوشی میان رده بزن که همه بتوانند استفاده کنند. هیچوقت نمیزنه . چون فقط میخواد مثلا بعنوان گوشی آدم های خاص و پولدار اسمش همیشه در افکار مردم باشه. یک سری هم با قرض و کلی التماس مامان و بابا میرن میخرن تا با 2 میلیون توی جامعه ی بیرون آدم حسابی به نظر بیان . طرف پول نداره دندونشو درست کنه ولی دنبال 6s . رمز موفقیت اپل روانشناسی خوبی که از جامعه داره . یعنی اگر بهش بگین ی گوشی هم کنار پرچمدار دار هات بزن با قیمتی کمتر که همه بخرن . آون روز اپل نابود میشه

    • Dex
      Dex | ۴ دی ۱۳۹۴

      دقیقا همینطوره... خودم خیلیارو میشناسم که طرف فقط برای پز دادن و کلاس گذاشتن میره آیفون میگیره ... یه عده هم میان میگن نداری نخر و از این حرفا... برادر من 3-4 میلیون پولی نیست که کسی توش بمونه ولی وقتی گوشیای دیگه با نصف این قیمت همون کارو میکنه دلیلی برای خریدش نیست مگه این که همونطور که گفتم کمبود داشته باشی و بخوای با این چیزا خودتو ثابت کنی

    • حمید
      حمید | ۵ دی ۱۳۹۴

      کلا فان بود کامنتت! اولا که اپل تو ایران انقد گرون میدن میکنن تو پاچه ملت،و ملت مصرف گرا سر چشم و هم چشمی میرن میخرن، فک میکنن خیلی کلاس داره.طرف کل نیازش با گوشیای 100تومنی هم برطرف میشه.
      آخه آیفون عمرا به پای پرچمدارای آندروید نمیرسه با اون نرم افزار محدود و سخت افزارش! کلا هم از خرید گوشیاش توسط طرفداراش مطمئنه!؛ بعد یک سال اومد 6s رو زد، تو طراحی که اصلا به خودش زحمت نداد!

      بعدشم خدمتت عرض کنم گوشی 5c حکم یه میانرده پلاستیکی رو داشت. نگا نکن تو ایران 100 تومن با 5s تفاوت قیمت داشت!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی