ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش واحد تولید pc فوجیتسو
تکنولوژی

فوجیتسو امروز رسما استقلال بخش تولید PC خود را اعلام کرد

اوضاع بازار تولید رایانه های رومیزی تعریفی ندارد. مدت هاست که با ورود موبایل ها و تبلت ها مردم دیگر تمایل چندانی به استفاده از PC ندارند. این روزها دیگر کمتر کسی برای مرور اینترنت و یا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اوضاع بازار تولید رایانه های رومیزی تعریفی ندارد. مدت هاست که با ورود موبایل ها و تبلت ها مردم دیگر تمایل چندانی به استفاده از PC ندارند. این روزها دیگر کمتر کسی برای مرور اینترنت و یا دریافت و ارسال ایمیل سراغ این دستگاه ها می رود، چون ابزارهایی بسیار ارزان تر و در دسترس تری برای این کار در جیب یا کیف شما وجود دارد. بنابراین عجیب نیست که شرکت های فعال در این زمینه متحمل ضررهای فراوان شده و بخواهند از این بازار خارج شوند.

در گذشته IBM کل کسب و کار تولید PC و لپ تاپ خود را به لنوو واگذار کرد. چند سال بعد سونی هم برند وایو را از سر خود باز کرد و این اواخر شایع شد توشیبا هم قصد دارد این واحد را به فروش برساند. حالا هم نوبت به دیگر شرکت ژاپنی، یعنی فوجیتسو رسیده تا کسب و کار تولید PC را به عنوان یک مجموعه مستقل از بدنه اصلی جدا سازد.

آنها در بیانیه خود تلویحاْ به مرگ تدریجی کسب و کار رایانه های رومیزی اذعان کرده اند. در این بازار هر روز تفاوت میان موبایل ها و کامپیوترهای شخصی کمتر می شود. در شرایط فعلی می توان یک تلفن هوشمند معمولی را حتی با ۵۰ دلار هم خریداری کرد و با آن بسیاری از کارهایی که پیش از این با PC چندصد دلاری خود انجام می دادید را به انجام رساند.

بنابراین میزان فروش کمتر و سودها به زیان تبدیل می شوند. در نتیجه فوجیتسو با تبدیل واحد تولید رایانه های رومیزی به برندی مجزا، هم از شر ضررهای پیاپی خلاص می شود و هم به شکستش اعتراف نمی کند.

مدتی قبل گفتیم که شایع شده چند کمپانی بزرگ ژاپنی از جمله توشیبا، وایو و فوجیتسو قصد دارند تمام تاسیسات تولید پی سی خود را باهم یکی کنند و یک شرکت قدرتمند تحت برند وایو تاسیس نمایند. اما خبر امروز نشان می دهد که انگار مذاکرات پشت پرده تا به حال ثمربخش نبوده و دو برند دیگر تا امروز نتوانسته اند فوجیتسو را برای شراکت قانع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Witcherfalse
    Witcherfalse | ۴ دی ۱۳۹۴

    چهار سال پیش با کلی تحقیق فوجیتسو خریدم واقعا عالیه یعنی هر بار که مارک آلمان رو روش میبینم کیف میکنم

  • علی
    علی | ۴ دی ۱۳۹۴

    این برند رو نباید دست کم گرفت، بستگی داره چجوری به محصولاتش نگاه بشه. لپ تاپهای فوجیتسو به خاطر قابلیت های خاصش مثل امنیت همیشه انتخاب اول سازمان های بزرگ بوده و در اروپا بازار خیلی خوبی مخصوصا در سازمان های دولتی داره. حتی تو ایران اگه به بیشتر سفارت های کشورهای اروپایی برین می بینین که سیستمهاشون فوجیتسو هست. تا اونجایی هم که من می دونم تنها برندی است که هنوز فقط در ژاپن و آلمان کامپیوتر می سازه و علی رغم کاهش قیمت ها، حاضر به تولید در چین یا تایوان نشد.
    بعضی لپ تاپ هاش مثل سری T یا E اصلا مشابه نداره و سال هاست که تولید می شه. یه جورایی محصولاتش مثل کامپیوترهای پاناسونیک هست که به درد کاربر معمولی نمی خوره اما کاربرد خاص و تکنولوژی بالایی داره. امیدوارم با این تصمیم هدفشون تمرکز بیشتر روی بازاری که توش تخصص دارن (مشتری سازمانی) باشه و نه تعطیلی بخش کامپیوتر بصورت آبرومندانه.

    • Soryash
      Soryash | ۵ دی ۱۳۹۴

      مرسی از کامنت غنی و باکیفتت

مطالب پیشنهادی