ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [28 آذر الی 5 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

مورد انتظارترین رویدادها و بازی های ویدیویی سال 2016

PS4WiiUXboxOne

دنیای تکنولوژی، و بازی های ویدیویی به عنوان یکی از سردمداران آن، به شکل خارق العاده ای در حال تغییر است. کنسول های خانگی، درست در لحظه ای که هیچکس فکرش را نمی کرد، به موفقیت رسیدند و حالا نقشی اساسی در این صنعت ایفا می کنند. رایانه های شخصی نیز به اشکال و ابعاد گوناگون در اختیارمان قرار دارند و بازی های ویدیویی، جز جدا ناپذیر آن ها به شمار می روند.

در روزگاری نه چندان دور، امکان انجام بازی های ویدیویی تنها از طریق تهیه کنسول های خانگی میسر می شد و حالا بعد از گذشت بیش از دو دهه، بازی های ویدیویی نه تنها به شکل سنتی خود باقی مانده اند، بلکه به روش های مختلف و روی پلتفرم های مختلف ما را به خود مشغول می کنند.

حالا این صنعت، دوران گذشته خود را پشت سر گذاشته و دیگر به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد هر کشور پیشرفته ای به حساب می آید. در دهه اخیر، بازی های ویدیویی اهمیتی بیش از پیش یافته اند و حالا از هر زمان دیگری مهم تر تلقی می شوند.

تاثیر عجیب بازی های ویدیویی روی زندگی افراد، غیرقابل انکار است و به نظر می رسد که فعلا قصد ندارد از زندگی هایمان خارج شود. در همین حال که این مقاله نگاشته می شود، صدها بازی به انتشار رسیده اند و این ارقام، روز به روز در حال رشد اند.

کنسول های نسل هشتم از یک سو و هدست های واقعیت مجازی از سوی دیگر، آینده ای درخشان برای سرگرمی های خانگی رقم زده اند و هیچوقت تا به این حد با بازی های ویدیویی مان احساس نزدیکی نکرده ایم. در هر حال، در دنیایی که ثانیه ها ارزشمند اند، تکنولوژی به شکلی باورنکردنی در حال حرکت است و تازه هنوز در مراحل آغازین خود دارد.

در همین حال و به تبع مسائل مورد بحث، بازی های ویدیویی به ارزشی بیش از میلیاردها دلار رسیده اند و درآمد کلانی نصیب کمپانی های مختلف می کنند. از بازی سازان و ناشران بزرگ گرفته تا وب سایت های خبری فعال در این حوزه، هر یک به نوبه ای در تلاش اند تا جایگاه خود را در این صنعت ارزشمند بیابند و در همین حال، مخاطبان را نیز راضی نگاه دارند.

حالا، رقابت در میان کمپانی های بزرگ به بیش ترین حد خود رسیده و یک اشتباه کوچک در کنفرانس خبری و یا ناراضی نگه داشتن طرفداران، می تواند پیامدی غیرقابل جبران به همراه داشته باشد و و از ارزش و اعتبار آن ها بکاهد.

کمپانی های غول آسا، دست به هرکاری می زنند تا مخاطبان خود را راضی نگه داشته و دائما به تولید محتوا و نوآوری های بیش تر می پردازند. هر سال که پیش می رویم، کمپانی های مورد بحث تلاشی مضاعف برای راضی و سرگرم نگه داشتن مخاطبان خود به خرج می دهند و تبع آن، هر دو طرف سود می کنند.

سال آتی میلادی، فرصتی خواهد بود برای کمپانی های مختلف، که بخش هایی مهم از بازار را به خود اختصاص دهند و رقبای خود را از میدان به در کنند. رقابت در میان بازی سازان، هیچ وقت به این اندازه شدید نبوده است و سه غول بزرگ کنسول سازی، در تلاش اند که با سیاست های بهتر، پول مردم را روانه جیب خود کنند. در همین حال، ظهور کمپانی های جدید با محتویات متفاوت هم خطری جدی برا فعالان این صنعت به شمار می رود و احتمالا تا چند سال آینده، با انقلابی عظیم در میان بازی های ویدیویی مواجه شویم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی نسخه نسل هشتمی Beyond: Two Souls؛ دو روح در یک پیکر

beyond-two-souls

ژانر درام قابل تعامل، از دیرباز جز سبک های مورد علاقه برخی از استودیوهای بازی سازی بوده است و هر توسعه دهنده ای همواره به دنبال آن بوده است که با بهره گیری درست از عناصر داستان، تجربه ای شبیه به فیلم برای مخاطبان خود پدید آورده و در همین حال، المان های رایج بازی های ویدیویی را نیز حفظ کند.

اما به جرئت می توان که هیچ کس به اندازه دیوید کیج و گروه وی، یعنی استودیوی کوانتیک دریم، در تحقق این امر موفق نبوده است. استودیوی کوانتیک دریم با ساخت عناوینی بی نظیر از قبیل Heavy Rain و Fahrenheit نشان داده که تبحر زیادی در ساخت بازی های درام قابل تعامل دارد و از آن پس، همین روند را در بازی های جدید خود حفظ کرده است.

آخرین عنوان این استودیوی شهیر، در سال 2013 عرضه شد و قصد داشت که انقلابی عظیم در صنعت بازی های ویدیویی پدید آورد؛ اما در عوض، چندان به مذاق برخی از منتقدین و گیمرها خوش نیامد و نتوانست اهداف خود را به انجام برساند. با این حال، دیوید کیج بار دیگر فرمول موفقیت آمیز بازی های خود را در Beyond: Two Souls حفظ کرد و توانست استانداردهای خود را تا چند مرحله ارتقا دهد.

Beyond: Two Souls برای نخستین بار روی پلتفرم نسل هفتمی سونی، یعنی پلی استیشن 3 به انتشار رسید. عنوان جدید کیج، در همان زمان نیز از لحاظ گرافیکی جز بازی های سرآمد دوران خود به حساب می رفت و بهترین استفاده را از سخت افزار قدیمی پلی استیشن 3 می برد. سازندگان برای ساخت و توسعه گرافیک فنی بازی، از موتوری جدید استفاده کردند و البته به کمک تکنولوژی موشن کپچر و بهره گیری از چند تن از بازیگران مطرح هالیوودی، تجربه بصری بی نظیری برای مخاطبان به ارمغان آوردند.

با این حال، ساخت نسخه بازسازی شده و یا اصطلاحا Remaster، به سنت جدید بازی های ویدیویی در نسل هشتم کنسول ها بدل شده و سازندگان سعی می کنند که با عرضه دوباره عناوین قبلی شان، هزینه گزاف بازی های جدید را تامین کنند. در همین حال، استودیوی کوانتیک دریم هم که بازی جدید Detroit: Become Human را در دستور کار خود دارد، تصمیم گرفته که نسخه بازسازی شده دو عنوان محبوب خود، یعنی Beyond: Two Souls و Heavy Rain را در اختیار کاربران پلی استیشن 4 بگذارد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

نبرد نابرابر؛ چرا زمان آن فرا رسیده که مایکروسافت از رقابت با سونی احساس نگرانی کند؟

xbox-one-playstation-4-controllers

شواهد به آرامی خود را نشان می دهند؛ سونی چنان ارتباطی ناگسستنی با تجارت کنسول های بازی به وجود آورده است که باعث می شود کنسول پلی استیشن 4 را شکست ناپذیر در نظر گیریم. زمان آن رسیده که مایکروسافت نگران باشد که آیا می تواند سونی را از پیش روی بردارد و یا باید موقتا به حضور داشتن در رتبه دوم در این نسل اکتفا کند. در همین حال، کمپانی ردموندی می تواند امیدوار هم باشد که کنسول NX نینتندو، حداقل در آینده نزدیک وارد بازار نشود.

قطعا، هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد. ماه دسامبر میلادی، هم چنان جز مهم ترین بازه های زمانی برای فروش بازی های ویدیویی به شمار می رود و نبرد میان کنسول های نسل هشتمی هم تا چند سال آینده متوقف نخواهد شد. اما بنابر گزارش گروه NPD، سونی توانست بار دیگر به فروش موفقیت آمیز خود در ایالات متحده ادامه دهد. در واقع همه چیز روشن است؛ مایکروسافت با رو کردن تمام برگ های برنده خود هم نتوانست از سونی پیشی گیرد.

سونی در ماه نوامبر، یعنی زمانی که اکس باکس وان به بهترین لاین آپ بازی های ویدیویی ممکن دسترسی داشت، فروش مایکروسافت را پشت سر گذاشت. مایکروسافت در ماه نوامبر و دسامبر، دو عدد از بهترین عناوین انحصاری خود، یعنی Halo 5 Guardians و Rise of the Tomb Raider را به انتشار رساند. در این میان، سونی هیچ عنوان انحصاری بزرگی در اختیار نداشت.

با این حال، همه چیز هم به ضرر مایکروسافت نبود. در گزارش ها اعلام شد که عنوان Call of Duty: Black Ops III توانست واحدهای بیش تری روی کنسول اکس باکس وان بفروشد. این در حالی است که سونی طی قراردادی جدید با کمپانی اکتیویژن، تمام محتویات اضافه بلک آپس 3 را به انحصار زمانی خود در آورده است و این روند، تا سال آتی نیز ادامه خواهد داشت. بنابراین و با توجه به اهمیت همیشگی سری بازی کال آو دیوتی، دستیابی به فروش بیش تر روی اکس باکس، خبری مسرت بخش برای مایکروسافت به شمار می رود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

پیش نمایش Dark Souls 3؛ تاریکی را به آغوش بکش

415

در یکی از انیمه های ژاپنی تعریف جالبی از واژه ترس ارائه می شود. شخصیت منفی داستان در ستایش ترس می گوید: «ترس یک حالت ساکن نیست بلکه پویاست، لحظه ای که امید به یاس تبدیل میشه.»

شاید بتوان گفت سری سولز (Dark Souls و Demon's Souls) تعریفی مشابه از این احساس را در دنیایش به نمایش می گذارد. با وجود این که نا امیدی در بازی موج می زند ولی امید را نیز می توان در لا به لایش پیدا کرد، آن لحظه ای که پس از شکست های متوالی به موفقیت نزدیک می شوید. حسی که با ضربات آخر به دشمن می خواهد از درونتان فوران کند اما ناگهان با اشتباهی تبدیل به شکست می شود.

در این مقاله سعی داریم نگاهی به عنوان دارک سولز 3 داشته باشیم و ببینیم چگونه سری سولز در کنار این ویژگی به یکی از اعتیاد آورترین و لذت بخش ترین آثار صنعت سرگرمی بدل شده است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

راهنمای استراتژی های موثر League of Legends؛ قهرمان ها و نقش آن ها در بازی

1904

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA آشنا می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

کوجیما از دلایل پیوستن اش به سونی می گوید

hideo_kojima_smirk-Copy-600x4001

گویا براساس قرارداد منعقد شده میان کوجیما و کونامی، طرفین حق صحبت کردن در مورد اختلافات و جدایی را ندارند و قرار نیست که بالاخره بدانیم این درگیری بزرگ به چه علت روی داده است. اما با این حال، کوجیما در گفتگو با IGN تاکید خاصی روی کلمه «اعتماد» دارد.

کوجیما می گوید کنسول پلی استیشن موفقیتی جهانی کسب کرد و باید از سونی متشکر باشد، چرا که وی برای اولین بار روی این پلتفرم، ساخته های خود را به دنیا معرفی کرد: «همکارانم در سونی بسیار دوستانه با من برخورد کرده اند و همکاری خوبی با آن ها دارم. پیشنهادهای بسیاری از شرکت های مختلف دریافت کردم اما سونی را به خوبی می شناسم، ما همدیگر را به خوبی می شناسیم. احساس می کنم، سونی جایی است که می توانم چیزی بسازم و احساس راحتی کنم.»

وی در ادامه می گوید این دلیلی است که سونی را انتخاب کرده و به آن باور دارد: «در سونی، ما اعتماد مشترک بسیاری داریم. با بسیاری از مدیران شرکت من رابطه خوبی دارم. ما چنین اعتماد عمیقی به یکدیگر داریم، بنابراین من خواستم که در پروژه اول با آن ها همکار شوم.»

اولین بازی کوجیما پس از جدایی از کونامی، علاوه بر پلی استیشن 4 برای پی سی هم عرضه می شود اما به نظر می رسد این کارگردان شهیر ژاپنی، فعلا برنامه ای برای ارائه بازی های جدیدش روی پلتفرم های مایکروسافت ندارد.

کونامی برای ساخت Metal Gear جدید استخدام می کند

1231

با کوجیما یا بدون کوجیما، توسعه و ساخت Metal Gear های بعدی ادامه پیدا می کند و هیچ کس نمی تواند در برابر کونامی بایستد. این کمپانی ژاپنی قصد دارد با استخدام افرادی خلاق و صاحب نظر در حوزه های مختلف بازی های ویدیویی، تیمی تشکیل دهد و ادامه سری متال گیر را به آن ها بسپرد.

به نظر می رسد کونامی در ارتباط با تولید متال گیرهای بعدی کاملا جدی است و از همین حالا اهمیت ماجرا را با آگهی استخدام نشان داده است؛ کونامی بدون هیچ پنهان کاری، در صفحه استخدام نوشته که برای ساخت متال گیر جدید نیرو می خواهد.

قرارداد کوجیما و کونامی در تاریخ 15 دسامبر امسال به پایان رسید و کارگردان 52 ساله سری متال گیر، بعد از 30 سال و برای همیشه از شرکت متبوعش، کونامی جدا شد تا مسیر مستقل خود را با Kojima Productions در پیش گیرد.

در حال حاضر می دانیم که 3 نفر از اعضای اصلی استودیوهای کونامی حالا به کوجیما پیوسته اند و در Kojima Productions مشغول ساخت بازی انحصاری جدیدی برای پلی استیشن 4 شده اند. این احتمال می رود که کارکنان بیشتری بخواهند کونامی را ترک گفته و به کوجیما بپیوندند.

میزان فروش سری Gran Turismo از 76 میلیون نسخه گذر کرد

gran-turismo-6-new-cars-2-600x351

سری بازی Gran Turismo یکی از نمادهای کنسول پلی استیشن و سبک ریسینگ به حساب می آید که از سال ها پیش تاکنون با قدرت بسیار به کار خود ادامه داده است. چندی پیش نیز استودیوی Polyphony Digital، سازنده بازی از Gran Turismo Sport برای پلی استیشن 4 پرده برداشت.

اما حالا خبر رسیده که میزان فروش کل سری، از ابتدا به امروز رقم 76.49 میلیون واحد را پشت سر گذاشته و قطعا سونی، به عنوان ناشر بازی و صاحب این مجموعه، از مشاهده چنین ارقامی خشنود است.

نسخه ششم از سری گرن توریزمو که اواخر دوران پلی استیشن 3 منتشر شد، تاکنون موفق به فروش 4.7 میلیون واحدی شده که نسبت به شماره های پیشین، نسبتا ضعیف بوده. البته شایان ذکر است که در نقطه مقابل، مایکروسافت با عرضه سالانه سری Forza، ماشین بازهای حرفه ای را به سوی خود کشانده اما سونی اخیرا موفقیت های چندانی را در این سبک به دست نیاورده.

سونی در جریان کنفرانس بزرگ خبری اش در هفته گیم پاریس، از Gran Turismo Sport رونمایی کرد. بسیاری منتظر نمایش Gran Turismo 7 بودند اما نمایش عنوانی که بتواند در برابر Forza Horizon بایستد لزوم ماندن در چرخه رقابت است. این عنوان اوایل سال 2016 منتشر خواهد شد.

بازی جدید بتسدا براساس سری The Elder Scrolls با تاخیر عرضه می شود

65606-skyrim-dragonborn_610

تنها چند روز دیگر به اتمام سال 2015 باقی مانده و کم کم شرکت ها آماده تعطیلاتی طولانی می شوند. به مرور بازی های کمتری عرضه خواهد شد و همزمان با تعطیلات غربی، ما هم فرصتی داریم تا سیل گسترده بازی های عرضه شده را مروری داشته باشیم. در این میان اما پرونده یک بازی بسته نشد.

The Elder Scrolls Legends، چند ماه پیش و در جریان برگزاری کنفرانس E3 بتسدا معرفی شد و طبق تریلر معرفی، قرار بود که در سال 2015 به بازار عرضه شود. دل مشغولی های بتسدا با Fallout 4 و بتای DOOM به قدری زیادی بوده که گویا آن ها The Elder Scrolls Legends را فراموش کرده اند.

لجندز یک بازی کارتی بر اساس دنیای غنی The Elder Scrolls است که رویکردی مشابه با Hearthstone از بلیزارد دارد. کارت ها با قدرت های مختلف در برابر یکدیگر صف می کشند و به نبرد می پردازند. جالب اینجاست که حتی پس از کنفرانس E3 هم بتسدا جزئیات چندانی از این بازی منتشر ننمود.

با این حال، پیت هاینز، مدیر بخش روابط عمومی بتسدا در جواب یکی از کاربران توییتر، عرضه بازی را به سال 2016 موکول کرد. طبیعتا انتظار نمی رود که در چنین مدت زمان کوتاهی بتسدا قصد عرضه بازی را داشته باشد.

بزرگ ترین آپدیت تاریخ ماینکرفت برای نسخه های کنسولی عرضه شد

minecraft1218-610

دنیای بازی ماینکرفت حالا پیش از هر زمان دیگری غنی و بزرگ تر شده است و کنسول گیمرها نیز حالا می توانند همانند کاربران پی سی، از نهایت امکانات درون بازی استفاده ببرند. نسخه های اکس باکس و پلی استیشن ماینکرفت اخیرا دستخوش تغییرات بزرگی شده که سبب جذب بازیکنان بسیاری خواهد شد.

بیوم ها یا زیستگاه های جدید، چهره بازی را با تغییراتی عمده مواجه ساخته اند و موجودات زنده متنوعی در گوشه گوشه ی نقشه بازی می چرخند. آیتم های جدید و بسیاری پیشرفت های دیگر در هسته گیم پلی بازی، حالا دست بازیکنان را بیش از پیش باز گذاشته است.

Mojang، توسعه دهنده بازی، آپدیت 1.8.8 را که اخیرا منتشر شده را بزرگ ترین آپدیت تاریخ نسخه کنسولی می خواند و در وبسایت خود جزئیات آن را برای ماینکرفت بازهای حرفه ای تشریح کرده است.

چندین بیم جدید با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به هم حالا پدید آمده که لذت بازی را بیش از پیش افزایش می دهد. بلوک های جدید نظیر گرانیت نیز حالا می تواند حین ساخت بنا مورد استفاده قرار بگیرد. حتی حین ماهیگیری بازیکن ممکن است به گنج های اعماق زمین دست یابد و بسیاری تغییرات دیگر که عظمت آن ها را اگر ماینکرفت باز باشید به خوبی متوجه خواهید شد. ویدیو زیر نیم نگاهی به این تغییرات خواهد داشت.

برند راکت لیگ حالا 50 میلیون دلار ارزش دارد

ss_6a29b9974708fec902ab83abc5e5a51ec922914c.0

راکت لیگ دیگر نام کوچکی نیست و صرفا یک بازی مفرح از سوی استودیویی گمنام لقب نمی گیرد. این بازی در مدت زمان اندک حضورش در بازار توانسته بیش از 50 میلیون دلار برای استودیو Psyonix درآمدزایی داشته باشد و آن ها را از شرکتی کوچک، تبدیل به ستاره این روزهای دنیای بازی های ویدیویی کند.

استودیو Psyonix طی دو سال توسعه این بازی، در حدود 2 میلیون دلار روی راکت لیگ هزینه کرد و حالا در کمتر از 6 ماه، بازآوری مالی این عنوان بیش از 25 برابر بوده است. Dave Hagewood، موسس و مدیرعامل استودیو می گوید برنامه های شان برای راکت لیگ همچنان ادامه دارد و به ارائه بسته های الحاقی پولی و رایگان ادامه خواهند داد.

ماشین های جدید، زمین های جدید و به طور کل همه چیز قرار است مرتبا به بازی افزوده شود و اگر طرفدار این بازی فوتبالی/ماشینی هستید، باید هر ماه منتظر آپدیت های مفصل و پربار باشید.

وال استریت ژورنال می گوید، استودیویی Psyonix در تلاش است تا ماشین های معروف بیشتری، نظیر KITT از فیلم Knight Rider را به بازی بیاورد تا به محبوبیتش بیافزاید. همزمان با عرضه نسخه اکس باکس وان نیز، ماشین های معروف به کار رفته در بازی های انحصاری مایکروسافت هم به بازی اضافه می شوند.

راکت لیگ، اوایل تابستان امسال برای پلی استیشن 4 (رایگان از طریق اشتراک پلی استیشن پلاس) و پی سی عرضه شد و تاکنون بیش از 8 میلیون نفر این بازی را انجام داده اند. این بازی موفق شد تا در جریان مراسم The Game Awards 2015، جوایز بخش بهترین بازی ورزشی/ماشینی و بهترین بازی مستقل را از آن خود کند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Dragon's Dogma: Dark Arisen منتشر شد؛ پشتیبانی از 4K و 60 فریم

dark_souls_3_gamescom_screens-7-600x3382

کمپانی کپکام به تازگی اطلاعات بیش تری درباره نسخه پی سی Dragon's Dogma: Dark Arisen منتشر کرده است؛ برای شروع باید گفت که بازی در ژانویه یا دی امسال به بازار عرضه می شود.

در همین حال، به نظر می رسد که کپکام اهمیت زیادی برای نسخه پی سی عنوان مورد بحث قائل شده است؛ چرا که به گفته آن ها، بازی جدید از رزولوشن 4K و 60 فریم ثابت پشتیبانی می کند. خبری که بسیاری از نگرانی های مربوط به 30 فریم را از بین می برد.

حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم مورد نیاز پیشنهادی Dragon's Dogma جدید برای اجرا روی پلتفرم پی سی نیز منتشر شده است.

حداقل سیستم مورد برای اجرای Dragon's Dogma: Dark Arisen:

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا یا جدیدتر
  • پردازنده: Intel Core i5 660 CPU یا معادل آن
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Radeon HD 5870 یا معادل آن
  • دایرکت اکس: ورژن 9.0c
  • فضای هارد دیسک: 22 گیگابایت

سیستم مورد نیاز پیشنهادی برای اجرای Dragon's Dogma: Dark Arisen:

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا یا جدیدتر
  • پردازنده: Intel Core i7-4770K یا معادل آن
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760 یا معادل آن
  • دایرکت اکس: ورژن 9.0c
  • فضای هارد دیسک: 22 گیگابایت

عنوان Dragon's Dogma: Dark Arisen در تاریخ 15 ژانویه (برابر با 24 دی) برای پلتفرم های پی سی، اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر خواهد شد.

توییتر اولین گام برای ورود به صنعت بازی های ویدیویی را بر می دارد

shutterstock_154181867.0.0

کمپانی توییتر، به تازگی سمتی جدید مربوط به حوزه بازی های ویدیویی و گیمینگ اضافه کرده است و قصد دارد که گامی اساسی برای ورود به این صنعت بردارد. رودریگو وِلوسو، مدیر اسبق محتویات گیمینگ یوتوب، جدیدا به کمپانی مورد بحث پیوسته است تا مدیریت بخش گیمینگ را بر عهده بگیرد.

ولوسو در صحبت اخیر خود با وب سایت Variety توضیح داده است که نقش جدید وی، همکاری با تولید کنندگان محتوا برای استفاده درست از پلتفرم توییتر را شامل می شود. بنابر گفته ولوسو، وی وظیفه دارد که «ابزار مورد نیاز را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا آن ها بتوانند از این پلتفرم نهایت بهره را ببرند.»

ولوسو، در ماه سپتامبر اخیر به کمپانی توییتر پیوست اما نتایج کار وی تا زمان پخش مراسم The Game Awards امسال، قابل مشاهده نبود. بنابر گزارش Variety، توییتر ابزارهایی خاص در اختیار تهیه کنندگان مراسم مورد بحث گذاشت تا امکان تولید محتوا برای فرش قرمز مراسم و نیز روی خود توییتر، بهتر صورت گیرد.

بعد از یوتوب، حالا نوبت به شبکه اجتماعی توییتر رسیده است که از گیمرها حمایت کند. کمپانی یوتوب نیز چندی پیش و در ماه آگوست، سرویس مخصوص گیمینگ خود را راه اندازی کرد که به کمک آن می توان با سرعت هرچه بیش تر، به لایواستریم ها، محتویات و ویدیوهای مربوط به بازی های ویدیویی دسترسی داشت.

مایکروسافت تمایلی به عرضه اپلیکیشن اکس باکس روی مک ندارد

img_9158_story

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، به تازگی اعلام نموده که کمپانی مایکروسافت برنامه ای برای توسعه اپلیکیشن اکس باکس روی سیستم عامل مک ندارد. این در حالیست که بسیاری از اپلیکیشن های مشابه، معمولا تمام پلتفرم های حاضر را در بر می گیرند.

اسپنسر مدعی شده است که تیم اکس باکس تا به حال هیچ درخواستی از سوی طرفداران و بر مبنای تولید اپلیکیشن خود روی مک دریافت نکرده است؛ با این حال، اگر طرفداران به این پلتفرم تمایل نشان دهند، مشکلی نخواهد بود.

فیل اسپنسر این خبر را در پاسخ به سوال یکی از طرفداران در شبکه اجتماعی توییتر اعلام نمود و از هواداران خواست که اگر تمایلی به عرضه اپلیکیشن اکس باکس روی مک دارند، آن ها را با مایکروسافت به اشتراک بگذارند. اوایل سال جاری میلادی، کمپینی با هدف جمع آوری امضا برای عرضه نسخه مک اپلیکیشن اکس باکس به راه افتاد و در آن زمان، تنها 400 رای جمع آوری کرد.

اما بعد از توییت مدیر برند اکس باکس، این کمپین بار دیگر آغاز به کار کرده است و حالا تعداد رای آن از مرز 700 امضا عبور کرده است. در هر حال اگر روزی اپلیکیشن اکس باکس روی مک عرضه شود، احتمالا محدودیت های زیادی نسبت به همتای خود روی پلتفرم ویندوز 10 خواهد داشت و بعید به نظر می رسد از قابلیت هایی چون استریم بازی های اکس باکس وان پشتیبانی کند.

کمپانی Coleco در اوایل سال 2016 کنسولی مبتنی بر کارتریج عرضه خواهد کرد

cc_story

کمپانی آمریکایی Coleco، که شهرت خود را مدیون تولید کنسول برای بازی ویدیویی رترو است و قبلا با نام های Coleco Telstar و ColectoVision شناخته می شد، قصد دارد که اوایل سال 2016 میلادی، کنسولی جدید و کارتریجی عرضه کند.

کمپانی مورد بحث در تلاش است که با همکاری سازمان Retro Video Games System، کنسولی جدید به نام Coleco Chameleon به انتشار برساند تا طرفداران بازی های قدیمی و رترو، بار دیگر عناوین محبوب شان را تجربه کنند. با وجود این که دستگاه مذکور تنها با کارتریج کار می کند، سازندگان، آن را دستگاهی مطابق کنسول های بازی امروزی خوانده اند.

کنسول Coleco Chameleon می تواند بازی های 8، 16 و 32 بیتی را به راحتی اجرا نماید؛ هرچند که لیست بازی های پشتیبانی شده از سوی این دستگاه، هنوز به انتشار نرسیده است. اما سازندگان قول داده اند که دستگاه مورد بحث و کارتریج های آن، کیفیتی عالی خواهند داشت و با بهره گیری از پلاستیک باکیفیت و مرغوب ساخته خواهند شد.

جزییات بیش تر و نحوه قیمت گذاری این دستگاه هنوز مشخص نیست، با این حال سازندگان قول داده اند که Coleco Chameleon در رویداد Toy Fair شهر نیویورک به نمایش در خواهد آمد.

از بازی های رایگان ماه ژانویه اکس باکس وان و اکس باکس 360 رونمایی شد

xbox-one_games_with_gold-ds1-670x377-constrain

کمپانی مایکروسافت به تازگی از لیست بازی های رایگان سرویس اکس باکس لایو برای کاربران دو کنسول اکس باکس وان و اکس باکس 360 در ماه ژانویه میلادی رونمایی کرده است که گرچه مثل ماه گذشته پربار نیست اما می تواند به عنوان لاین آپی قدرتمند در نظر گرفته شود.

از یک سو، کاربران اکس باکس وان از ابتدای ماه آتی میلادی، به دو عنوان ZHEROS و Killer Instinct: Season 1 Ultra Edition دسترسی خواهند داشت؛ عنوان ZHEROS، بازی مستقل و جدید استودیوی ریم لایت است که برای هر سه پلتفرم اصلی منتشر خواهد شد.

از سوی دیگر، دارندگان کنسول نسل هفتمی اکس باکس وان، می توانند با دو عنوان دوست داشتنی Deus Ex: Human Revolution و DiRT Showdown از تعطیلات کریسمس امسال لذت ببرند.

در نهایت باید در نظر داشت که به لطف قابلیت جدید Backward Compatibility، تمام بازی های رایگان کنسول اکس باکس 360، روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نیز قابل انجام اند. دو عنوان Killer Instinct و DiRT از آغاز ماه ژانویه در دسترس گیمرها قرار می گیرند اما برای تجربه ZHEROS و Deus Ex لازم است که تا 16ام همین ماه صبر کنید.

موسس آکیلس: هدست ریفت در سه ماه اول 2016 عرضه می شود

11232118_10102175618819241_7572979522374295442_n

علی رغم مشکلات عدیده ای که این روزها شنیده می شود و انتظار می رود، اما پالمر لاکی، موسس شرکت آکیلس در توییت اخیر خود ابراز نمود که عرضه هدست مذکور همچنان برای سه ماهه ابتدایی سال 2016 در نظر گرفته شده است و تاخیری در کار نیست.

لاکی می گوید پروسه تولید و ساخت محصول به خوبی پیش رفته و در تاریخ نامشخصی از سه ماهه ابتدایی سال 2016 عرضه خواهد شد، با این حال، لاکی یک بار دیگر از اعلام قیمت دستگاه سر باز زد.

پیش فروش این محصول قرار است اوایل سال 2016 و پس از سال نو آغاز شود، بنابراین احتمالا مدت زمان زیادی تا اعلام قیمت باقی نمانده. هر واحد از هدست های آکیلس ریفت، به همراه یک نسخه رایگان از EVE: Valkyrie عرضه می گردد تا دارندگان این هدست در اولین تجربه خود، وارد کابین یک سفینه فضایی شده و به نبرد با دیگران بپردازند.

فراموش نکنید که اگر فکر خرید هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را در سر دارید، باید پیش از آن کامپیوتر قدرتمندی داشته باشید. رقیب دیگر این هدست، HTC Vive، محصول مشترک شرکت Valve و HTC نیز احتمالا چنین شرایطی را طلب خواهد کرد اما PlayStation VR فقط به کنسول پلی استیشن 4 متصل می شود و با آن کار می کند.

کمپانی Oculus VR در سال 2012 تاسیس شد و هزینه های توسعه و ساخت هدست ریفت توسط کمپین کیک استارتر تامین شد. پشتیبانی مردم از ریفت در کیک استارتر به قدری شگفت انگیز بود که موسس و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در سال 2014، این کمپانی را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

ارائه محتوای رایگان برای Batman: Arkham Knight همچنان ادامه دارد

batman_arkham_knight_2008_batman_skin_1-600x338

با ارائه آخرین بسته بروزرسانی برای نسخه پی سی Batman: Arkham Knight، مشکلات عمده بازی تقریبا برطرف شدند اما پشتیبانی استودیوی Rocksteady و کمپانی برادران وارنر از این بازی هنوز پایان نیافته است.

دو لباس قدیمی بتمن که یکی متعلق به فیلم The Dark Knight کریستوفر نولان بوده و دیگری مربوط به کمیک های بتمن است، حالا به صورت رایگان در اختیار دارندگان بازی قرار گرفته است. کنسول گیمرها برای دریافت لباس ها باید به استورهای مربوطه مراجعه کنند اما کسانی که بازی را روی استیم دارند، لباس ها را به صورت خودکار دریافت کرده اند. جالب است بدانید که برای اضافه کردن لباس بتمن در فیلم The Dark Knight، استودیو راک استدی با کمپانی DC وارد مذاکره شده و حقوق آن را پرداخته است.

اخیرا نیز آخرین بسته الحاقی بازی تحت عنوان Season of Infamy منتشر شد که ماموریت های 4 شخصیت کیلر کراک، مستر فریز، Ra’s Al Ghul و Mad Hatter را به بازی اضافه می کند. همانند دیگر ماموریت های جانبی، این شخصیت ها نیز یک سری مراحل مختص به خود دارند.

بسیاری از کاربران، Season of Infamy را اولین بسته الحاقی ارزشمند این بازی تلقی کرده اند. جدا از اینکه تاکنون Rocksteady، لباس ها و یا ابزارهای متنوعی را به صورت رایگان ارائه داده اما محتوای بخش پولی چندان پر رونق نبوده و گیمر را ساعات زیادی درگیر خود نمی کند.

پشتیبانی سازندگان Call of Duty از کنسول های نسل هفتم پایان یافت

call_of_duty_black_ops_3-600x238

Awakening، اولین بسته الحاقی Call of Duty: Black Ops 3 است که در دوم ماه فوریه سال آینده عرضه خواهد شد، اما فقط برای پلی استیشن 4. نسخه پی سی و اکس باکس وان این بسته الحاقی هم یک ماه دیرتر عرضه می شود ولی دارندگان کنسول های پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 هیچگاه این محتوا را دریافت نخواهند کرد.

پیش از عرضه بازی نیز، اکتیویژن اعلام نمود بخش داستانی Black Ops 3 در ورژن های نسل هفتمی غایب است و کسانی که بازی را روی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 می خرند، صرفا به بخش چنده نفره آنلاین آن دسترسی دارند.

بسته الحاقی Awakening، چهار نقشه به همراه بخش داستانی جدید قسمت زامبی ها را به بازی اضافه خواهد کرد تا بخش آنلاین Call of Duty: Black Ops 3 متنوع تر از قبل گردد.

با در نظر گرفتن این مسئله که تا چند ماه پیش، حدودا 12 میلیون کاربر روی پی سی، اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 به انجام بخش آنلاین Black Ops II می پرداختند، شنیدن این خبر ممکن است میلیون ها نفر را ناامید کند. اکتیویژن کم کم پشتیبانی از کنسول های نسل هفتمی را پایان داده و اگر طرفدار بازی های این شرکت هستید، باید به فکر تهیه کنسول های نسل جدید یا یک پی سی قدرتمند باشید.

در ادامه می توانید تریلر این بسته الحاقی را مشاهده کنید.

امکان تماشای محتویات لایواستریم دوربین های GoPro روی کنسول های پلی استیشن فراهم شد

455443252

دوربین های GoPro مدتی است که به محبوبیت زیادی رسیده اند و امکان تماشای محتویات استریم شده از روی آن ها، روی پلتفرم های مختلف مهیا شده است؛ برای مثال، کمپانی مایکروسافت حدود یک سال و نیم پیش چنین قابلیتی به کنسول های اکس باکس 360 و اکس باکس وان خود افزود.

اما حالا نوبت به دارندگان کنسول نسل هفتمی و هشتمی سونی رسیده است که به امکان مورد بحث دست یابند. به لطف اپلیکیشن جدید دو کنسول پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4، مخاطبان از این پس می توانند به تماشای محتویات مربوط به دوربین های GoPro نشسته و از لایواستریم ها لذت ببرند.

در همین حال، قابلیت خریداری محصولات مربوط به GoPro نیز از طریق این اپلیکیشن محقق شده است و همه این کارها از طریق خود کنسول های بازی قابل انجام است. لازم به ذکر است که عرضه اپلیکیشن مورد بحث، با یک محتوای انحصاری نیز همراه بوده است و کاربران می توانند به صورت اختصاصی، به تماشای سری برنامه «اکتشاف ایسلند با بن براون» بنشینند.

با این حال، برنامه مذکور تنها تا روز 29 دسامبر سال جاری میلادی در انحصار پلتفرم های پلی استیشن خواهد بود و بعد از آن، در اختیار دارندگان سایر پلتفرم ها نیز قرار می گیرد. در حال حاضر، دستگاه های اکس باکس، آمازون فایر تی وی و روکو، از جمله پشتیبانان استریم های GoPro به شمار می روند.

نسخه رایانه های شخصی Gears of War و Killer Instinct اوایل 2016 عرضه می شود

135

در نمایشگاه E3 امسال، شرکت مایکروسافت از انتشار دو بازی انحصاری اکس باکس وان با نام های Gears of War: Ultimate Edition و Killer Instinct برای پلتفرم پی سی پرده برداشت. با وجود این معرفی، جزییاتی از زمان دقیق انتشارشان در دسترس قرار نگرفت.

اکنون ماه ها از این اتفاق می گذرد و همچنان تاریخ عرضه دو بازی برای پلتفرم پی سی در هاله ای از ابهام قرار دارد. این رفتار مایکروسافت واکنش های منفی هواداران را در پی داشت. فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس، در پاسخ به این بازخوردها اطمینان داد که نسخه رایانه های شخصی Gears of War و Killer Instinct به زودی و اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. وی در توییتر خود گفت:

فعلا نمی توانم راجع به تاریخ انتشار حرفی بزنم اما به زودی این دو بازی برای پی سی عرضه خواهند شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، Killer Instinct را می توان در مارس سال آینده (اسفند–فروردین) روی پلتفرم پی سی تجربه کرد. هنوز جزییات دقیقی از تاریخ عرضه Gears of War: Ultimate Edition به دست نیامده است.

فصل اول عنوان مبارزه ای Killer Instinct همزمان با عرضه اکس باکس وان، منتشر شد. تاکنون دو فصل از این بازی به انتشار رسیده که در هر کدام، شاهد اضافه شدن شخصیت و ویژگی های جدیدی بودیم. فصل سوم نیز مارس 2016 در دسترس قرار خواهد گرفت. فصل دوم با واکنش های مثبت منتقدان همراه شد.

Gears of War: Ultimate Edition نیز بازسازی قسمت اول سری گرز آو وار است که در تاریخ 25 اگوست (3 شهریور) برای اکس باکس وان عرضه شد. براساس گفته سازندگان، نسخه پی سی از رزولوشن 4K و 60 فریم ریت پشتیبانی خواهد کرد.

فال آوت 4 به محبوب ترین بازی سال انگلیس در وب سایت آمازون بدل شد

630x

متاسفانه، سال 2015 میلادی کم کم رو به پایان است؛ بازی های ویدیویی فوق العاده ای امسال به انتشار رسیدند که هر یک لیاقت دریافت جوایز و رکوردهایی مختلف را دارند و می توانند هر گیمری را ساعت ها به خود مشغول کنند.

شعبه انگلیس آمازون به تازگی نظرسنجی جدیدی از تاریخ سوم الی چهاردهم دسامبر میان کاربران خود برگزار کرده است تا محبوب ترین بازی سال 2015 را انتخاب کنند. با وجود رقابت تنگاتنگی که میان عناوین و فرنچایزهای بزرگ وجود داشت، نسخه چهارم سری فال آوت توانست به رتبه اول دست یابد و بازی هایی چون FIFA 16 ،Call of Duty Black Ops و The Witcher 3: Wild Hunt را پشت سر بگذارد.

مدیر بخش بازی های ویدیویی آمازون انگلیس، راسل جونز، در راستای برگزاری این نظرسنجی اعلام کرده که تمام بازی هایی که در لیست قرار نگرفتند، همگی فوق العاده بودند و لاین آپ بازی های ویدیویی امسال را به یکی به یاد ماندنی ترین سال های چند وقت اخیر بدل کردند.

جونز در ادامه صحبت های خود گفته است که عدم وجود برخی از عناوین بزرگ در این نظرسنجی، خود اثبات دیگری بر فوق العاده بودن عناوینی که امسال عرضه شدند، است. به گفته وی، کمپانی آمازون اهمیت زیادی برای نظر طرفداران خود قائل می شود و با برگزاری چنین نظرسنجی هایی، می توانند محتویات بهتری ارائه کنند که با سلایق گیمرها هم خوانی داشته باشد.

لیست 10 بازی محبوب وب سایت آمازون انگلیس را می توانید در پایین مشاهده کنید:

  1. Fallout 4
  2. Call of Duty: Black Ops III
  3. FIFA 16
  4. The Witcher 3: Wild Hunt
  5. Star Wars: Battlefront
  6. Batman: Arkham Knight
  7. Assassin's Creed: Syndicate
  8. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  9. LEGO Dimensions
  10. Halo 5: Guardians

اولین تریلر از گیم پلی Paragon منتشر شد

paragon-3-600x338

استودیوی نام آشنای Epic Games که طی سال های اخیر با توسعه سه گانه Gears of War شهرتی دو چندان میان گیمرها پیدا کرد، حالا به سراغ چندین پروژه جانبی رفته است تا علاوه بر درآمدزایی از شکل های جدید تجارت در دنیای بازی های ویدیویی، قدرت موتور گرافیکی اش را به رخ کشیده و مشتریان بیشتری جلب کند.

اخیرا، Epic Games از بازی Paragon پرده برداشت که یک بازی تیر اندازی قهرمان محور با المان های سبک MOBA است (برای آشنایی با مفهوم سبک MOBA می توانید این مقاله را مطالعه کنید). این اولین تلاش اپیک گیمز برای ورود به سبک موبا بوده است.

در کنفرانس PlayStation Experience که چندی پیش برگزار شد، تریلری سینمایی از Paragon به نمایش در آمد و عطش علاقه مندان به سبک موبا و بازی های اپیک گیمز را دوچندان نمود اما هیچ چیز بهتر از دیدن گیم پلی بازی نیست.

در ویدیوی زیر، می توانید بخشی از بازی که در مراحل تست آلفا قرار دارد را تماشا کنید. باید توجه داشت که بازی هنوز تکمیل نشده و اگر مشکلاتی در این میان دیده می شود قطعا قابلیت برطرف شدن را خواهند داشت.

شخصی به دلیل اعتیاد به فال آوت 4 و نابود شدن زندگی اش از بتسدا شکایت کرد

dsc07613_story

مرزی باریک میان تفریح صرف و از کنترل خارج شدن در هر گونه فعالیتی وجود دارد و می تواند پیامدهایی زیان بار به همراه داشته باشد. اما برای یک مرد سیبریایی که به مدت سه هفته، به تجربه نسخه چهارم سری بازی فال آوت 4 پرداخت، عبور از این مرز به بهای سنگین از دست دادن شغل، همسر، سلامتی و دوستان اش منجر شد.

بنابر گزارش وب سایت Publication RT، گیمر سیبریایی، عنوان مورد بحث را اندکی پس از انتشار خریداری و دانلود کرد. متاسفانه، یک تجربه کوتاه از بازی، به اعتیاد سه هفته ای نسبت به فال آوت 4 تبدیل شد و در نهایت سبب گشت که وی، شغل، همسر و دوستان اش را از دست داده و سلامتی اش نیز به خطر بیفتد.

حالا این گیمر از کمپانی بتسدا، سازنده عنوان فال آوت، شکایت و غرامتی معادل 7000 دلار آمریکا را طلب کرده است. متاسفانه این گیمر به گفته خودش، از میزان اعتیادآوری فال آوت 4 با خبر نبوده است؛ در غیر این صورت، هیچ وقت آن را خریداری نمی کرد و یا تا تعطیلات کریسمس برای تجربه آن منتظر می ماند.

در هر حال باید توجه داشت که چنین مسائلی، می تواند در حوزه های مختلف مربوط به سرگرمی به چشم بخورد و چنین اخباری می تواند باعث شود که زندگی واقعی را جدی تر در نظر بگیریم. نسخه چهارم سری بازی فال آوت، در حال حاضر روی پلتفرم های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی در دسترس است.

انتشار Uncharted 4: A Thief’s End یک بار دیگر به تعویق افتاد

image5

با وجود این که دو سال از عرضه کنسول های نسل هشتم می گذرد، با این حال سال 2016 را می توان شروع واقعی کنسول پلی استیشن 4 دانست. در این سال، عناوین بزرگی برای کنسول سونی عرضه می شود که یکی از آن ها آخرین ساخته ناتی داگ، خالق سری Uncharted و The Last of Us خواهد بود. اکنون با توجه به اطلاعات به دست آمده باید زمان بیشتری برای تجربه آنچارتد 4 صبر کرد.

براساس گفته ناتی داگ، سازنده بازی، انتشار آنچارتد 4 از 18 مارس (28 اسفند) به تاریخ 26 آوریل (7 اردیبهشت) موکول شد. این شرکت در بیانیه ای گفت:

آنچارتد 4 بزرگترین قسمت سری است. ما نیز تمام تلاش مان را کردیم تا ساخت بازی را در زمان مقرر به اتمام برسانیم. با این حال، وقتی به مراحل پایانی نزدیک شدیم، دریافتیم برخی قسمت های بازی به مدت بیشتری برای بهتر شدن نیاز دارند.

پس با در نظر گرفتن تمام گزینه ها، تصمیم گرفتیم تا زمان بیشتری را برای بهینه سازی بازی صرف کنیم.

معمولا تاخیر برای افزایش کیفیت یک اثر صورت بگیرد؛ با این حال ناراحتی طرفداران را نیز در پی خواهد داشت. در همین راستا نیل دراکمن و بروس استرلی، کارگردانان بازی، در بیانیه ای سعی کردند از طرفداران خود دلجویی کنند. آنان در این رابطه گفتند:

عقب انداختن تاریخ انتشار کار ساده ای نیست و اگر لازم نبود انجامش نمی دادیم. امیدارم شما طرفداران وفادار ما، عذرخواهی مان را پذیرفته و کمی بیشتر برای آخرین ماجراجویی نیتن دریک [شخصیت اصلی بازی] صبر کنید.

آنچارتد 4 در ابتدا برای عرضه در سال 2015 برنامه ریزی شده بود اما تاریخ انتشارش به 18 مارس 2016 تغییر کرد. از دیگر عناوینی که در ماه آوریل 2016 منتشر می شود؛ می توان به Quantum Break، انحصاری اکس باکس وان، اشاره نمود.

واحد پردازنده خارجی هدست پلی استیشن، دقیقا چه نقشی ایفا می کند؟

PSVRCable41

همان طور که پیش از این، بارها در اخبار خوانده ایم، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، به همراه یک پردازنده خارجی عرضه خواهد شد. چندی پیش، این پردازنده به جمعی از خبرنگاران نشان داده شد و خبرنگار وب سایت Polygon اعلام کرد که واحد پردازنده مورد بحث، اندازه ای برابر با کنسول Wii نینتندو دارد.

اما اخیرا، تصاویر و اطلاعاتی از واحد پردازنده هدست پلی استیشن به بیرون درز کرده است که می تواند ما را بیش تر با این دستگاه آشنا کند.

با توجه به گزارش بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر، که به پردازنده مذکور دسترسی داشته است، سخت افزار فعلی، اندازه ای برابر با 140 در 140 در 35 میلی متر دارد. برای قیاس باید گفت که کنسول Wii، حدود 2.2 برابر این اندازه است؛ بنابراین با دستگاهی کوچک تر از آن چه اعلام شده بود، مواجه هستیم

اما باید خاطر نشان کرد که با وجود کوچک بودن اندازه پردازنده نسبت به کنسول Wii، این واحد هم چنان بزرگ تر از آن چه سونی در اوایل توسعه پروژه مورفیوس قول اش را داده بود، است.

jpg

واحد پردازنده مورد بحث، در میان هدست واقعیت مجازی و کنسول پلی استیشن 4 قرار می گیرد. پشت پردازنده، یک ورودی HDMI، یک خروجی HDMI، پورت یو اس بی و ورودی کابل برق قرار گرفته است. در همین حال و در جلوی دو دستگاه، دو ورودی تعبیه شده که هدست به آن ها متصل شود؛ سپس، خود پردازنده به کمک کابل یو اس بی، به پلی استیشن 4 متصل خواهد شد.

اما سوال اینجاست که واحد پردازنده خارجی، دقیقا چه نقشی ایفا می کند؟ این دستگاه در کنار سخت افزار پلی استیشن 4، پردازش تصویر را بهبود می بخشد و به هدست کمک می کند که تصاویر را به صورت 1080p و با فریم 120 به نمایش در بیاورند. در همین حال، خروجی HDMI، به کنسول اجازه می دهد که تصاویر را علاوه بر هدست، روی تلویزیون نیز به نمایش در بیاورند.

مشخصا چنین اعمالی، ممکن است فشار زیادی به پردازنده وارد کند و دمای آن را افزایش دهد. اما دیجیتال فاندری تایید کرده که به لطف فن 25 میلی متری داخل دستگاه، پردازنده نه داغ می شود و نه صدایی از خود بروز می دهد. بنابراین می توان به این نتیجه گیری رسید که احتمالا چیپ مورد استفاده قرار گرفته در دستگاه نیز، از قدرت زیادی برای مقابله با گرما برخوردار است.

با همه این اوصاف، هنوز تاریخ انتشار و نحوه قیمت گذاری هدست واقعیت مجازی پلی استیشن مشخص نیست. سونی قبلا گفته بود که این هدست، ممکن است قیمتی برابر با یک کنسول بازی داشته باشد. با توجه به این واحد پردازنده، بعید به نظر نمی رسد که حرف سونی به حقیقت بپیوندد.

3 بازی جدید بر اساس داستان Conan ساخته می شود

136

شرکت Funcom در حال کار روی سه بازی براساس افسانه Conan است که اولین آن ها در ژانویه 2016 (تا چند هفته دیگر) رونمایی خواهد شد. Age of Conan: Hyborian آخرین بازی از سری کونان است که سال 2008 توسط Funcom منتشر شد.

کونان، افسانه ای است که اولین بار در سال 1932 میلادی توسط رابرت هاوارد خلق شد و تاکنون که نزدیک به یک قرن از آن دوران می گذرد، داستان سراسر خشونت و انتقام کونان بارها و بارها در فرم های مختلف رسانه ای ارائه شده است. کونان یک بربر قوی هیکل است و به سبب کینه ای که از شیاطین به خاطر کشتن پدرش پیدا کرده، حالا مسیری انتقام جویانه در پیش گرفته است.

شرکت Funcom با Conan Properties، مالک حقوق برند کونان وارد همکاری شده و در نتیجه این قرارداد، شرکت ها تولید سه بازی پی سی و کنسولی بر اساس دنیای Hyboria و شخصیت Conan the Barbarian را آغاز خواهند کرد.

این ناشر سوئدی در حال حاضر نقشه ای برای ساخت سه بازی بر اساس کونان را در ذهن دارد که هر سه عنوان قرار است سال 2016 معرفی شوند اما اولین آن ها اوایل سال آتی نمایشی خواهد داشت.

تکنولوژی ابری Xbox برای عناوین انحصاری دیگر کنسول ها نیز قابل استفاده است

Cloud-Azure

بدون شک نام رایانش ابری یا Cloud Computing را تاکنون شنیده اید. به اعتقاد برخی تحلیل گران، آینده صنعت بازی های ویدیویی بر پایه این تکنولوژی خواهد بود. مایکروسافت نیز دارای شبکه ابری به نام Azure است که تاثیر مثبت بسیاری در بازی های آنلاین ایجاد می کند.

حال براساس اظهار نظر فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس، تمامی عناوین می توانند از Azure استفاده کنند.

وی در این رابطه گفت:

سرویس Azure برای تمامی بازی ها، حتی انحصاری دیگر پلتفرم ها نیز قابل استفاده خواهد بود. ما سازنده ها را برای استفاده از آن محدود نمی کنیم.

Microsoft Azure پلتفرم رایانش ابری بوده و یکی از کاربردهایش استفاده در بازی های آنلاین است. با توجه به سرورهای اختصاصی که این تکنولوژی در اختیار سازندگان قرار می دهد، می توان علاوه بر هزینه کمتر، اجازه استفاده از پهنای باند، CPU یا GPU های بیشتری را داشت. این قابلیت تاثیر بسزایی در هوش مصنوعی، فیزیک و دیگر قسمت های یک بازی دارد.

Titanfall از عناوینی بود که در گذشته از Azure استفاده کرد. Jon Shiring، سرپرست تیم مهندسی سازنده بازی، Azure را سرویسی نامید که مرز بازی های آنلاین را خواهد شکست.

علاوه بر این، Crackdown 3 نیز از دیگر بازی هایی است که مانور زیادی در استفاده از این سیستم می دهد. سازندگان ادعا کرده اند با استفاده از تکنولوژی ابری مایکروسافت، توانسته اند تا به 20 برابر قدرت یک اکس باکس وان دست یافته و در ساخت بخش آنلاین بازی استفاده کنند.

به واسطه این شبکه، محیط ها 100 درصد تخریب پذیر بوده و می توانید شهر را با خاک یکسان کنید. البته حضور سیستم Azure باعث شده تا این ویژگی تنها در بخش چند نفره و آنلاین امکان پذیر است. Crackdown 3 سال آینده برای اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

تجربه میزهای آرکید را با Pinball Labs روی هدست های واقعیت مجازی کسب کنید

pinball-labs-2015-12-21-01

Pinball Labs، پروژه ای جدید در کیک استارتر است که دو فناوری کهنه و جدید را با یکدیگر در هم آمیخته و تجربه ای بی نظیر را پدید می آورد. سازندگان Pinball Labs سعی دارند تا شبیه سازی از دستگاه های آرکید پینبال را روی هدست های واقعیت مجازی آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو پیاده سازی کنند.

علاقه مندان به بازی پینبال تا به امروز، صدها مدل از این بازی را به صورت مجازی و در قالب بازی های ویدیویی طراحی کرده اند اما این عنوان به سبب استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، به طور قطع تجربه ای متفاوت و جدید از این سبک ارائه خواهد کرد.

در Pinball Labs، بازی کردن نکته اصلی ماجرا نیست. بی شمار ابزار در اختیار شما قرار داده شده تا میز مخصوص خود را طراحی کنید و آن را به اشتراک بگذارید. این بازی با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 طراحی شده و امید می رود که تا جولای سال آینده به اتمام برسد.

در حال حاضر بیش از یک چهارم هزینه لازم برای ساخت بازی تامین شده و توسعه دهندگان امید دارند تا پایان مهلت کمپین کیک استارتر، مبلغی بیشتر از آنچه تقاضا کرده اند هم به دست آورند. با پرداخت مبلغ حداقل 20 دلار، می توانید نسخه دیجیتالی این بازی را هم به محض آماده شدن در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن Miitomo نینتندو، ابزاری برای چت با دوستان خواهد بود

miiverse

در ماه اکتبر گذشته، کمپانی نینتندو اعلام کرد که با همکاری استودیوی DeNA، در حال ساخت اولین بازی خود، تحت عنوان Miitomo، برای موبایل های هوشمند است. Miitomo بیش از آن که یک بازی ویدیویی باشد، قرار است به عنوان اپلیکیشنی برای برقراری ارتباط میان گیمرها مورد استفاده قرار گیرد.

ایسائو موریاسو، مدیر عامل DeNA، به تازگی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته است که Miitomo دقیقا همان حس و حال همیشگی نینتندو را خواهد داشت. به گفته وی «نوعی حس و حال نینتندو-گونه در بازی وجود دارد که حس آرامش و نوستالژی را در مخاطب بر می انگیزد». او هم چنین ادامه داده است که رابط کاربری اپلیکیشن مورد بحث نیز، فضای نینتندو را منتقل خواهد کرد.

بازی Miitomo قرار است که با سرویس مشترکین جدید نینتندو آغاز به کار کند و در نهایت، 5 مینی گیم به اپلیکیشن افزوده می شود که کاربران قادر به انجام آن ها اند. موریاسو بازی مورد بحث را ابزاری برای «برقراری ارتباط با دوستان» توصیف می کند. این ارتباط از طریق شخصیت هایی آواتارگونه به نام Miis انجام می شود که ساخت آن ها، به عهده مخاطب گذاشته شده است.

در همین حال، می توان به شخصی سازی آواتارهای Miis نیز پرداخت؛ برای مثال می توان برای آن ها لباس های جدید خریداری کرد. نینتندو برای تولید اولین بازی خود برای موبایل های هشومند، با کمپانی های نام آشنای زیادی مانند نامکو باندای و دیزنی مشارکت داشته است. با توجه به این که چنین کمپانی هایی در پروژه های معمولی و غیرسودده شرکت نمی کنند، انتظار می رود که Miitomo به موفقیتی عظیم دست یابد.

سازندگان Sleeping Dogs، فاز بتای اسپین آف Triad Wars را برای همیشه متوقف می کنند

triad_wars.0.0

در سال 2013 میلادی، استودیوی United Front Games اعلام کرد که اسپین آف جدیدی از عنوان Sleeping Dogs به اسم Triad Wars را در اختیار مخاطبان خواهد گذاشت. Triad Wars، یک عنوان رایگان است و گیمرها را در محیط هنگ کنگ، به صورت چندنفره در مقابل یک دیگر قرار می دهد.

Triad Wars تا به امروز در فاز بتا قرار داشت؛ اما استودیوی سازنده بازی اخیرا اعلام کرده که سرورهای بازی، در ماه ژانویه سال آتی میلادی از کار خواهند افتاد. بنابر بیانیه این استودیو، بازی Triad Wars «درخور انتظارات بازیکنان نبود» و حالا زمان آن رسیده که از کار متوقف شود.

یکی از سخن گویان United Front Games گفته است که از زمان شروع به کار Triad Wars، گیمرهایی زیادی به بازی پیوستند و هر یک به نوبه خود، نقشی اساسی در هنگ کنگ ایفا کردند. در این زمان، سازندگان اطلاعات زیادی از نحوه بازی گیمرها و بازخوردهای آنان دریافت کردند و از این تجارب در آینده بهره خواهند برد.

اما با این حال، توسعه دهندگان معتقدند که Triad Wars برای قشر اعظمی از گیمرها مناسب نبوده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، سرورهای بازی در روز 20ام ژانویه (برابر با 30 دی) برای همیشه متوقف خواهند شد. در 4 هفته پیش رو، Triad Wars به کار خود ادامه خواهد داد اما خریدهای درون برنامه ای آن غیر فعال اند.

فروشگاه استیم شب گذشته برای ساعاتی دچار مشکل شد

2983961-steam

همزمان با فرا رسیدن سال نوی میلادی، فروشگاه استیم تخفیف های گسترده ای روی بازی ها ارائه می دهد و کاربران این سرویس می توانند با قیمتی بسیار اندک، مجموعه بازی های خود را گسترش دهند. هجوم گسترده کاربران در این بازه زمانی، هر ساله سبب مشکلات فراوانی شده و نگرانی هایی را بر می انگیزد.

شب گذشته، برای چند ساعت، سرویس مرتبا از دسترس کاربران خارج می شد و سپس به حالت عادی باز می گشت اما بعد از یکی-دو ساعت، زبان فروشگاه از انگلیسی به روسی و چند زبان دیگر تغییر یافت. باور بر این بود که استیم زیر فشار حمله هکرها به زانو در آمده. چند دقیقه بعد نیز فروشگاه برای مدتی کاملا از دسترس خارج شد.

پیش از داون شدن کامل سایت، کاربران با مراجعه به صفحه شخصی دیگر یوزرها می توانستند اطلاعات شخصی شان را هم ببینند. ایمیل مورد استفاده، میزان پول موجود در اکانت و تاریخ خرید بازی ها همه قابل مشاهده بودند.

استفاده از استیم گارد و تضمین مخصوص اپلیکیشن موبایل استیم که فاکتورهای مهمی برای جلوگیری از به سرقت رفتن اکانت توسط هکرها هستند هم در این میان هیچ نقشی نداشتند. در همین گیر و دار، والو در توییتر Steam Database نوشت که این مسئله به دلیل کَش کردن بوده و استیم توسط هکرها آسیب پذیر نشده است.

با این حال، اگرچه اطلاعات شخصی در معرض دید بوده اند اما هیچ خطری برای حساب های کاربری ایجاد نشده است و دیگران صرفا صفحه کَش شده ای از اطلاعات حساب را می توانستند مشاهده کنند. والو در بیانیه ای رسمی به گیم اسپات گفت که مشکل برطرف شده و هیچ اقدامی نظیر تعویض رمز عبور یا حذف کارت های بانکی از حساب استیم لازم نیست و همه چیز در امنیت کامل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • soheil
    soheil | ۶ دی ۱۳۹۴

    چرا هی Stop working میده رسیدگی کنید دیگه

    • محمد۱۸
      محمد۱۸ | ۶ دی ۱۳۹۴

      دیجی برای منم اینطوریه یه فکری برای ماها بکن نه میتونیم لوگین کنیم اینم از وضع خبر هات

  • arash
    arash | ۶ دی ۱۳۹۴

    دیجیاتو یه موقع بهت فشار نیاد یه اپدیت بده دلمون خوش باشه

  • parsa
    parsa | ۶ دی ۱۳۹۴

    من میام تو این صفحه هی میپره بیروم

  • arash
    arash | ۵ دی ۱۳۹۴

    اه این چه وضعشه میام تو این صفحه میپره بیرون

    • اوبونتو
      اوبونتو | ۶ دی ۱۳۹۴

      منم دقیقا این مشکل تو رو دارم
      تو اپلیکیشن دیجیاتو اسنجوری شده
      وقتی میای این صفحه و میری پایین
      app close میکنه

مطالب پیشنهادی