ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسیر موفقیت «سرفس»، پاسخی برای ناکامی بخش موبایل مایکروسافت؟

اگرچه مایکروسافت در زمینه توسعه تبلت های لپ تاپ مانند، عملکرد بسیار موفقی در سال های اخیر داشته اما در خصوص توسعه تلفن های هوشمند، همچنان در پی یافتن راه مناسب برای کسب رقمی بیش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۱۵

اگرچه مایکروسافت در زمینه توسعه تبلت های لپ تاپ مانند، عملکرد بسیار موفقی در سال های اخیر داشته اما در خصوص توسعه تلفن های هوشمند، همچنان در پی یافتن راه مناسب برای کسب رقمی بیش از ۳ درصد از فروش جهانی تلفن های هوشمند است.

حال مدیر ارشد بخش بازاریابی مایکروسافت، آقای کریس کاپوسلا روز گذشته در همین رابطه اظهار نظر نموده و گفته که بخش تلفن های هوشمند این شرکت نیز باید از جاده موفقیت «سرفس» عبور کنند. با دیجیاتو همراه باشید.

این مدیر اجرایی در میان صحبت های خود اشاره دارد که سری سرفس نیز همانند تلفن های هوشمند این شرکت، در ابتدای کار نتوانسته بود چندان موفق عمل کرده و توجهات را به سوی خود معطوف سازد اما همه مشکلات با ایده ای ناب حل شدند.

گویا ایده ناب تیم توسعه سرفس، نگاهی به کارنامه اپل و تلاشش برای فروش آیپد و مک بوده؛ دو محصولی که از هم متفاوت هستند اما اپل، در بازاریابی اش تاکیدی مساوی برا آنها داشت. همین امر باعث شد تا اهالی ردموند به فکر ساخت دستگاهی افتند که در میان این دو دسته بندی جای گرفته و وظیفه هر دو را نیز انجام دهد. آقای کاپوسلا باور دارد که تیم توسعه تلفن های هوشمند نیز به ایده ای ناب و اینچنینی برای موفقیتش نیاز دارد.

تیم توسعه تلفن های هوشمند مایکروسافت باید به گونه ای مشغول ساخت اسمارت فون ها شود که باعث جلب نگاه همه کاربران شوند نه صرفا عشاق ویندوز. موبایلی که از سوی مایکروسافت به تولید می رسد، باید یک کاربر اپل را نیز به هیجان بیاورد و باعث گردد همین شخص، از ابتکاراتی که در آن به کار رفته، تعریف کرده و به وجد آید. همین موضوع موجب می شود تا کاربر پیش از خرید آیفون هفدهم خود، توقف کرده و در مورد انتخابش بیشتر فکر کند. البته، مشخصا برای ساخت چنین محصولی به زمان نیاز داریم.

وی همچنین در کنار تایید کردن وجود «لومیا ۶۵۰»، خبر می دهد که در سال آینده میلادی نیز تمرکز مایکروسافت در بخش تلفن های هوشمند، بیشتر بر سازمان ها معطوف خواهد بود. آقای کاپوسلا البته به شکل مستقیم نمی گوید که «سرفس فون» در حال توسعه بوده و در سال ۲۰۱۶ معرفی می شود اما از گفته هایش، می توان چنین استنباطی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۶ دی ۱۳۹۴

    فعلا که شرکت های دره پیت چینی ایده های بهتری دارن تا شرکت مایکروسافت، امید وارم مثل سرفیس عملکرد خوبی از خودشون نشون بدن

  • امیررضا
    امیررضا | ۵ دی ۱۳۹۴

    "گویا ایده ناب تیم توسعه سرفس، نگاهی به کارنامه اپل و تلاشش برای فروش آیپد و مک بوده"
    -
    اقای امیر مسکتین
    این الان کجای منبع بود ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی