ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پلوتو رنگین کمانی می شود؛ ناسا تصویر تازه ای را از این سیاره کوتوله منتشر کرد

تاکنون عکس های زیادی از پلوتو برای زمین مخابره شده اما ظاهرا فضاپیمای «افق های تازه» هنوز تصاویر شگفت انگیز زیادی از این سیاره کوتوله در آستین دارد که هنوز هم آنها را مخابره نکرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

تاکنون عکس های زیادی از پلوتو برای زمین مخابره شده اما ظاهرا فضاپیمای «افق های تازه» هنوز تصاویر شگفت انگیز زیادی از این سیاره کوتوله در آستین دارد که هنوز هم آنها را مخابره نکرده است.

عکسی که به تازگی از سوی ناسا منتشر شده نیز نشان دهنده همین امر است و سیارک خسته و بی روح ما را در لباسی از رنگ های مختلف به تصویر می کشد.

اما دلیل ایجاد این نورها ظاهرا طیف سنج مادون قرمزی نیو هورایزنز است؛ فیلتر در نظر گرفته شده برای این طیف سنج قادر است اثری شبیه به پنجره های شیشه ای چند رنگ را زمانی که به دنبال مواد شیمیایی بازتابی می گردد، ایجاد کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نوارهای تاریک، زمانی ایجاد می شوند که یخ های متانی پلوتو این مواد را جذب می کنند و وقتی پژوهشگران نتایج کار را به کانال های رنگی قابل رویت وصل می کنند، با تصویری زیبا روبرو می گردند که ترکیبی از رنگ های قرمز و سبز (با رگه هایی از رنگ آبی) را در خود دارد.

اما این تصاویر صرفا با مقاصد هنری ایجاد نشده اند و اسکن های مادون قرمز همانطور که می دانید نقشی کلیدی در تایید وجود یخ های آبی روی پلوتو دارند. علاوه بر این، تحقیقاتی که در ادامه با استفاده از این داده ها انجام می شوند پژوهشگران را در درک این مساله یاری خواهند داد که پلوتو و ماه اصلی اش یعنی کارن چگونه بر اثر گذر زمان تغییر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی