ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به منظور کاهش آلودگی هوا، میلان طرح ممنوعیت تردد خودروها را در ساعات کاری اعمال می کند

به منظور کاهش آلودگی ناشی از وسایل نقلیه، از این پس در سه روز ابتدایی هفته، تمامی وسایل نقلیه شخصی در میلان ایتالیا، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر اجازه تردد در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

به منظور کاهش آلودگی ناشی از وسایل نقلیه، از این پس در سه روز ابتدایی هفته، تمامی وسایل نقلیه شخصی در میلان ایتالیا، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر اجازه تردد در خیابان ها را ندارند و در غیر این صورت، با جریمه ای سنگین روبرو خواهند شد.

گویا دوچرخه سوارها از این طرح استقبال کرده اند و میلان طی 6 ساعت منع تردد، ظاهر متفاوتی به خود گرفته است. با این حال، سیستم حمل و نقل عمومی در این ساعات کاهش قیمت اساسی پیدا کرده است. شهروندان میلانی با پرداخت یک بار بهای استفاده از حمل و نقل عمومی، می توانند برای کل روز به رایگان از سامانه ها استفاده کنند.

این اولین بار نیست که شهرها برای کاهش آلودگی هوا تلاش کرده اند تا تعداد خودروهای شخصی را از سطح شهر حذف کنند. اوسلو در نورژ، پکن در چین، لندن در انگلستان و از همه واضح تر، تهران، نمونه های واضحی از چنین طرح هایی هستند.

با این حال، شاید طرح های مورد نظر در تهران چندان جوابگوی یک هوای پاک نبوده اند اما تحقیقات دانشگاه UCLA نشان می دهد که برقراری چنین ممنوعیت هایی در کوتاه مدت پاسخگو خواهد بود. اما بعد از مدتی، دوباره آلودگی هوا باز می گردد و این امر کاملا اجتناب ناپذیر است. بنابراین برقراری ممنوعیت تردد شاید راه حل مناسبی نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ دی ۱۳۹۴

    تنها راه. استفاده از اتوموبیلهای تمام الکتریکی مثل تسلاست

    • محمد علی
      محمد علی | ۸ دی ۱۳۹۴

      کاملاً موافقم.
      البته باید ایستگاه شارژ خورشیدی اش هم باشه که برقش هم از انرژی پاک تامین بشه.

    • abbaskk
      abbaskk | ۸ دی ۱۳۹۴

      یه خوردو 5 ساله پیش که قیمتش 40 میلیون رو 120 میلیون میکنن تو پاچه مردم بعد انتظار داری خودروی الکتریکی بیارن ایران اونم تسلا که قیمت پایش از 80 هزار دلاره

مطالب پیشنهادی