ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Hitachi Maxell باتری های قدرتمند جدیدی در دست تولید دارد

به نظر می رسد کم کم به دورانی که باتری ها قرار است جهشی اساسی داشته باشند نزدیک می شویم. مهندسین، فیزیکدان ها و شیمیدان ها طی سال های اخیر سخت مشغول بوده اند تا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

به نظر می رسد کم کم به دورانی که باتری ها قرار است جهشی اساسی داشته باشند نزدیک می شویم. مهندسین، فیزیکدان ها و شیمیدان ها طی سال های اخیر سخت مشغول بوده اند تا با حفظ اندازه باتری ها، کاری کنند تا انرژی بیشتری در آن ها ذخیره شوند. بنابراین شرکت های سازنده ابزارهای هوشمند مجبور نخواهند شد تا برای وضوح بیشتر نمایشگر، دستگاه خود را ضخیم تر کنند.

حالا، شرکت Hitachi Maxell، یکی از نامدارترین کمپانی های تولید کننده باتری پا به میدان گذاشته و باتری جدید خود را معرفی می کند. در حال حاضر، توسعه دهندگان باتری، با تعویض مواد شیمیایی به کار رفته در باتری ها سعی دارند ظرفیت را افزایش دهند و راهکار Hitachi Maxell هم جز این نیست.

در واقع، باتری های هیتاچی مکسل الکترودهایی دارد که توسط ترکیبات سیلیکون و کربنی پوشیده شده اند و این تکنولوژی را ULSiON نامیده است. با استفاده از ذرات ریز سیلیکون، مشکل عمده ای که باتری سازها حین استفاده از سیلیکون به عنوان ماده اصلی داشتند برطرف شده و حالا حتی فضای بیشتری هم در اختیار قرار گرفته است.

روی کاغذ، چنین ماده ای به مهندسین اجازه خواهد داد تا بسته هایی 12 میلی متری با دو برابر ظرفیت پیشین را توسعه دهند. هیتاچی مکسل هنوز از زمان دقیق توسعه باتری های جدید خود پرده برنداشته اما امید می رود که این فناوری جدید، در زمینه افزایش کارایی دیوایس های پوشیدنی بسیار موثر باشد. باتری ULSiON در دومین نمایشگاه پوشیدنی های ژاپن که در تاریخ 13 الی 15 ژانویه 2016 برگزار خواهد شد رونمایی می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Javad
    Javad | ۸ دی ۱۳۹۴

    ایول
    فقط خداکنه زود به مرحله تولید برسه و اماده بشه
    چون واقعا باطری توی دستگاه های همراه اصلا رشد چشم گیری نداشته و به عنوان پانشه اشیل دستگاه های امروزی تبدیل شده :)

مطالب پیشنهادی