ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و گوگل در کره جنوبی از سامسونگ و ال جی موفق تر عمل کرده اند

سامسونگ شاید از منظر تعداد، بزرگ ترین تولید کننده تلفن همراه در جهان باشد اما وقتی در مورد حفظ بازار صحبت می کنیم، کره ای ها چندان موفق نبوده اند. طی سال های اخیر، با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

سامسونگ شاید از منظر تعداد، بزرگ ترین تولید کننده تلفن همراه در جهان باشد اما وقتی در مورد حفظ بازار صحبت می کنیم، کره ای ها چندان موفق نبوده اند. طی سال های اخیر، با رشد و قدرت یافتن توسعه دهندگان تلفن همراه در چین و هند، سامسونگ بخش اعظمی از بازار خود را در شرق از دست داده و حالا آخرین گزارش از کره جنوبی، خانه ی سامسونگ، حکایت از پیروزی غربی ها دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس آخرین داده های منتشر شده، نه تنها سامسونگ، بلکه LG Electronics نیز در زمینه اسمارتفون های پرچمدار و میان رده بازار را به رقبای خود باخته اند. جالب است بدانید که این اطلاعات توسط بزرگ ترین اپراتور وایرلس کره جنوبی، SK Telecom و روی پورتال خریدش منتشر شده.

در همین گزارش آمده است که سامسونگ و ال جی همچنان در زمینه تغذیه مشتریانی که قصد خرید تلفن های اقتصادی را دارند فوق العاده عمل کرده اند اما کسانی که قصد خرید پرچمدارها را داشته باشند به سراغ آیفون های اپل یا نکسوس های گوگل می روند.

محبوب ترین پرچمدار این روزهای کره، آیفون 6 اس با حافظه 64 گیگابایتی است که 28.2 درصد از بازار به خود اختصاص داده و پس از آن مدل 16 گیگابایتی با 13.8 درصد قرار دارد. گلکسی نوت 5 مدل 64 گیگابایتی با 13.8 درصد دیگر، در رتبه سوم است. سپس، در رتبه بعدی، فبلت آیفون 6 اس پلاس با 8.1 درصد قرار گرفته. لیست پنج برتر نیز با حضور نوت 5 مدل 32 گیگابایتی که 7.1 درصد از بازار را به خود اختصاص داده بسته می شود.

در مجموع، اپل بیش از 50 درصد بازار کره جنوبی را تحت تملک خود در آورده و سامسونگ و ال جی پس از آن با یکدیگر در حال جدال هستند. اما جالب است بدانید که این اپراتور کره ای، Nexus 6P را در دسته ی تلفن های میان رده طبقه بندی کرده.

با این تفاسیر، نکسوس 6P با در اختیار داشتن مجموعا 34.6 درصد از بازار، برترین تلفن همراه میان رده است. تلفن مخصوص لونا از همین اپراتور نیز در رتبه بعدی قرار دارد. دیگر تلفن همراه گوگل، نکسوس 5X مدل 32 گیگابایتی نیز در رتبه سوم جای خوش کرده در حالی که سامسونگ تازه در جایگاه چهارم خودی نشان می دهد.

اما بحث به تلفن های همراه اقتصادی که می رسد، سامسونگ حرف اول را می زند. Galaxy Folder 3G با در اختیار داشتن سهم 24.8 درصدی و پس از آن Galaxy J5 و Galaxy Grand Max با 18.5 و 15.8 درصد از بازار، جایگاه های دوم و سوم را اشغال کرده اند. سپس LG Class و LG Band Play با 12.3 و 8.9 درصد از سهم بازار تلفن های اقتصادی کره جنوبی، جایگاه چهارم و پنجم را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۹ دی ۱۳۹۴

    خوب این معنی خاصی نداره که گوگل رو با الجی و سامسونگ مقایسه کنیم مگه الجی و سامی چی واسه مقابله با گوگل دارند؟؟؟؟

  • arc
    arc | ۸ دی ۱۳۹۴

    بله همینه واقعا سامسونگ اشغاله من واسه خودم گوشی نکسوس ۶پی و واسه خانومم ایفون۶پلاس خریدم سرعتش حرف نداره مخصوصا سرعت دوربینش و سیو مردن پردازندش فوق العاده هواوی جدیدا گوشی های جدیدش رقیب ندارن. تنها گوشی ک بهش میرسه و من باهاش کارکردم سونی زد۵ ک واقعت نسبت به پرچم دار های قبل خوش ینی زد۲ و زد۳ پیشرفت کرده. با گلسگی اس ۶ اج کارکردم گوشی که فن ها و نمایندگی های سامسوونگ بدجور شنگظو به سینه میزدن صفحه نمایش خمیدش بعد یه مدت تکراری میشه و فقط دردسراش میمونه... سامسونگ فقط با پایین رده و ریختن یه عالمه گوشی تو بازارهای درحال توسعه نمونش هند تونست سهم به این بژرگی رو بدست بیاره. واقعا الان حتی شیائومی و ایسوس و وان پلاس هم پرچمدار خوب تولید میکنن. الجی که بماند گوشیاش از نظر باتری در حد گوشی های ۳۰۰تومین. من سنگ هیچ کس رو به سینه نمیزنم ولی هوای ۶پی تو اندروید فوق العادست بعدا میبینید که گوگل چطوری با این سیاست کمر رقیبش ینی اپل و ایفون رو میشکونه. فقط صبر کنید سامسونگ وشیائومی و بقیه دزدان و فروشندگان اطلاعات کاربران یهتره کسب کارشون رو جمع کنن... سامسونگ فقط قطعات بفروشه اسمش بهتره. گوشی فقظ نکسوس و ایفون!! ویندوز فونم فعلا بدردنمیخوره تو پایین رده همون اندروید بهتره

  • Ali
    Ali | ۸ دی ۱۳۹۴

    پرچم بالاست

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۸ دی ۱۳۹۴

    نکته دیگه ای که از این آمارگیری برام خیلی جالب بود سهم 34.6 درصدی Nexus 6P در بازار های میان رده بود که واقعا با توجه به حاشیه هایی که این گوشی داشت، این آمار عجیب به نظر میرسه.

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۸ دی ۱۳۹۴

    این نشون میده که کاربران تلفن هوشمند در کره جنوبی تمایل بیشتری به آیفون و سیستم عامل فوق العادش یعنی iOS نشون میدن تا پرچمدار های ال جی و سامسونگ.
    این که یه رقیب آمریکایی در داخل کشور شرکت های سامسونگ و ال جی، عملکرد، فروش و جذابیت بیشتری داشته خودش یه موفقیت بزرگ حساب میشه.

مطالب پیشنهادی