ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل بزرگترین خرید تاریخش را با پرداخت ۱۶.۷ میلیارد دلار انجام داد

اینتل عاقبت امروز پس از دریافت چراغ سبز و مجوز از اتحادیه اروپا، با پرداخت ۱۶.۷ میلیارد دلار کمپانی Altera فعال در عرصه تولید چیپ های الکتریکی را به تملک خود درآورد. خرید یاد شده بزرگترین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اینتل عاقبت امروز پس از دریافت چراغ سبز و مجوز از اتحادیه اروپا، با پرداخت ۱۶.۷ میلیارد دلار کمپانی Altera فعال در عرصه تولید چیپ های الکتریکی را به تملک خود درآورد.

خرید یاد شده بزرگترین خرید تاریخ کمپانی ساکن سانتا کلارا محسوب می شود که سبب خواهد شد مشتریان سازمانی این شرکت با چیپ های سریع تر و پیشرفته تری که در اختیارشان قرار خواهد گرفت خوشنودتر از هر زمان دیگری باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که وال استریت ژورنال در گزارش خود آورده شرکت های بزرگ مثل فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و... به صورت معمول برای امور محاسباتی شان به پردازنده های زئون اینتل تکیه دارند؛ ولی کمپانی های مذکور در برخی موارد ترجیح می دهند به سراغ محصولات Altera بروند، زیرا تراشه های این شرکت بر خلاف نمونه های مشابه اینتل دارای قابلیت «reprogram» یا در اصطلاح «برنامه ریزی مجدد» هستند.

از سال آینده اینتل رسماً هر دو نوع پردازنده یعنی زئون های خودش و چیپ های با ویژگی برنامه ریزی مجدد Altera را عرضه خواهد کرد، ضمن اینکه در چشم انداز بلند مدت این کمپانی تعریف شده که رفته رفته هر دو محصول را در قالب یک تراشه جای دهد.

اینتل می گوید محصول نهایی که در سال های پیش رو عرضه خواهد شد از نظر سرعت پیشرفتی شگرف خواهد داشت و امور کمپانی ها در پردازش های سنگینی همچون شناسایی چهره را به مراتب ساده تر و کم هزینه تر از قبل می سازد.

برایان کرزنیچ، مدیر عامل اینتل در همین رابطه گفته است «با این خرید محصولاتی جدید ابداع خواهیم کرد که تجربه ای فوق العاده را در آینده رقم خواهند زد» و وال استریت ژورنال هم خاطر نشان ساخته که در بهترین حالت چیپ ترکیبی از فناوری های اینتل و Altera در سال ۲۰۱۷ راه خودش را به بازار باز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حامد
    حامد | ۹ دی ۱۳۹۴

    این شرکت آلترا یکی از اصلی ترین ارائه دهنده پردازنده های FPGA هم بود که از نظر کیفیت و نرم افزار از رقیبش Xilinx که تو ایران معروف بود بالاتر بود.

    امیدوارم این بخش از آلترا رو تعطیل نکنن و از توانائی های اون استفاده کنند. حیف شد. اسم باکلاسی داشت.

  • s.s.b
    s.s.b | ۸ دی ۱۳۹۴

    تنها شرکتیه از افت pc ها ضرر نداده بازم خریدا بزرگ انجام میده یادش بخیر ati و nvidia اون زمانا در رقابت خرید شرکتها کوچک بودند
    دست اخر ati غذای ماهی بزرگتر شد (amd)
    امیدوارم کلا بزنه کوالکوم نابود کنه
    ویه سرو سامونی به pc بده خسته شدیم سال به سال یه پردازنده میزنه 10 درصد قوی تر !

    • محسن
      محسن | ۸ دی ۱۳۹۴

      آره واقعا. کاملا موافقم. امیدوارم با تکنولوژی جدیدتر و بهینه تر بزنه کوالکام را نابود کنه، یا اینکه کلا کوالکام را هم بخره ببره زیر مجموعه خودش که با این کار جهانی را از نگرانی در بیاورد.
      این چند سال کوالکام با چیپ های اختصاصی خودش که نیاز به دستور العمل ها و شرایط مخصوص داشت کل دنیای فناوری، کامپیوتر، پی سی، موبایل و تبلت و همه چیز را به هم ریخت. روزگارب معلوم بود یه دستگاه چیه و به چه کار میاد و چه آینده ای خواهد داشت. نرم افزارها هم آینده روشنی داشتند. ولی حالا همه چیز قاطی پاتی شده. همه زدن تو کار ساختن اسباب بازی به جای تکنولوژی مهندسی و پدر و مادر دار.

مطالب پیشنهادی