ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ملاقات با تنها فراری وانت دنیا؛ اصالت برباد رفته یک سوپر اسپرت 12 سیلندر

فراری 412 از معدود خودروهای دهه 80 میلادی است که هنوز می توان شاخصه های یک گرند تورر واقعی را در آن مشاهده کرد. تولید 412 از سال 1985 آغاز شد و تا سال 1989 ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

فراری 412 از معدود خودروهای دهه 80 میلادی است که هنوز می توان شاخصه های یک گرند تورر واقعی را در آن مشاهده کرد. تولید 412 از سال 1985 آغاز شد و تا سال 1989 تولید آن ادامه داشت، از این خودرو تا سال 89 میلادی تنها 576 دستگاه تولید شد، اما خودرو مورد بحث در این مطلب منحصر به فرد است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فراری 412 دارای موتوری 12 سیلندر خورجینی به حجم 5.0 لیتر است و بیش از 320 اسب بخار قدرت دارد که می تواند در 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برسد.

1

ماجرای این فراری پیک آپ از آنجایی سروع شد که یک دستگاه فراری 412 تولید سال 1989 توسط شرکت London supercar workshop خریداری شد و پس از انجام بررسی های لازم، تصمیم به تبدیل این فراری به یک فراری پیک آپ گرفتند. حتی این شرکت برای هر چه بهتر انجام شدن پروژه از مهندسان فراری  مشورت گرفت.

2

احتمال مشاهده یک فراری 412 در خیابان به دلیل تولید محدود آن، بسیار اندک است، حالا فکر کنید چند درصد امکان دارد که بتوانید در تمام طول زندگیتان یک فراری پیک آپ ببینید.

3

هرچند به دلیل برخی مسائل زیست محیطی و کاهش قدرت موتور نسبت به مدل های اولیه، محبوبیت این مدل در بین کلکسیونر های به اندازه سایر مدل های فراری نیست و از این رو مالک به فکر متحول ساختن این خودرو افتاده است.

FERRARI-2

اولین قدم برای تبدیل فراری به یک پیک آپ حذف 30 سانتی متر از سقف برای ایجاد 90 سانتی متر فضای خالی برای فضای بار بود.

FERRARI-1

کف فضای بار با چوب ساج پوشانده شد و فضای بار را بیشتر شبیه به یک قایق تفریحی کرد. سیستم فنر بندی محور عقب خودرو نیز مورد تقویت قرار گرفته شده تا تحمل بار را داشته باشد، البته فکر نکنم کسی حاضر شود با یک فراری بار جابجا کند.

5

روی درپوش موتور دو عدد لوله هواکش قرار داده شده است و سیستم اگزوز نیز دارای سوپاپ مخصوصی است که صدای غرش این فراری را آرام تر می کند، البته راننده اگر بخواهد می تواند با باز کردن سوپاپ اگزوز صدای این اسب اصیل را آزاد کند. در آخر برای این وانت عجیب به رنگ قرمز معروف فراری (به نام rosso red) در نظر گرفته شده تا دلربایی آن را دو چندان کند.

6

قیمتی که روی این فراری گذاشته شده،200 هزار دلار است، البته در صورت فروش این خودرو در حراجی ها به قیمتی بالاتر از این رقم فروخته خواهد شد.

7

البته چنین کاری به معنای نابودی اصالت خالص یک خودرو کلاسیک است و اصلا به مذاق دوستداران خودروهای کلاسیک خوش نمی آید اما برای برخی افراد، جلب توجه و خاص بودن بیش از نگهداری صحیح از یک خودرو با ارزش اهمیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • nemigam
    nemigam | ۹ دی ۱۳۹۴

    saipa motmaen :|

  • omid_F1
    omid_F1 | ۹ دی ۱۳۹۴

    لطفا یه سرچ تو اینترنت راجع به فراری بکنید بعد این مقاله با این همه اشتباه رو چاپ کنید اولا اون 60 مایل بر ساعت هست ، دوما صفر تا صد تین خودرو بر طبق سایت معتبر اتومبیل 7 و 6.6 ثانیه میباشد.
    http://www.automobile-catalog.com/make/ferrari/400_412/412/1986.html

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۹ دی ۱۳۹۴

      این مدل (تبدیل شده به وانت) از مدل های ضعیف شده نست به مدل اولیه هست و از نظر شتاب گیری مقداری افت داشته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی