ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

با این کلاه سیلیکونی، ریزش مو در دوران شیمی درمانی کاهش می یابد

شیمی درمانی راهی موثر و کارساز برای مبارزه با سرطان است و بدن را در شرایطی بسیار سخت قرار می دهد. با این حال، یکی از علایم واضح انجام شیمی درمانی، ریزش تمامی موهای بدن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

شیمی درمانی راهی موثر و کارساز برای مبارزه با سرطان است و بدن را در شرایطی بسیار سخت قرار می دهد. با این حال، یکی از علایم واضح انجام شیمی درمانی، ریزش تمامی موهای بدن است. اخیرا، شرکتی به نام DigniCap با راه حلی هوشمندانه، قصد دارد مسئله ریزش مو را تا حد امکان کاهش دهد.

راه حل، کلاهی سیلیکونی است. بیمار زمانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرد، این کلاه را روی سر خود می گذارد و با خنک کردن پوست سر، جریان خون در ناحیه پوست سر را کاهش می دهد. کاهش جریان خون برابر است با نرسیدن مواد شیمیایی به این ناحیه و در نتیجه کشته نشدن فولیکول های مو.

خنک کردن پوست سر بیمار حین شیمی درمانی راه حل جدیدی نیست و پیش از این هم بارها مورد آزمایش قرار گرفته است اما DigniCap جزو اولین ماشین هایی است که می تواند این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهد و مطمئن باشد درجه دما به قدر کافی مانع از ریزش خواهد شد.

این کلاه، اخیرا از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه خود را گرفته و برای مصرف در کلینیک ها و بیمارستان ها آماده است. با این حال، DigniCap به طور قطع از ریزش مو جلوگیری نمی کند. در آزمایش های به عمل آمده، از هر ده بیمار، هفت نفر، تقریبا نیمی از موهای خود را حفظ می کنند که نسبتا قانع کننده به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arya
    arya | ۹ دی ۱۳۹۴

    چیزجدیدی نیست پارسال یکی از فامیلام با همین کلاه ها شیمی درمانی کرد و نصف بیشتر موهاش موند

مطالب پیشنهادی