ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به دنبال افشاگری اداره مالیات ایتالیا، اپل ملزم به پرداخت 318 میلیون یورو جریمه می شود

به دنبال بررسی های دقیق انجام شده توسط اداره مالیات ایتالیا، اپل برای آنکه از پرداخت مالیات معاف گردد، بخشی از سرمایه خود را به ایرلند منتقل کرده و به همین خاطر مجبور است که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

به دنبال بررسی های دقیق انجام شده توسط اداره مالیات ایتالیا، اپل برای آنکه از پرداخت مالیات معاف گردد، بخشی از سرمایه خود را به ایرلند منتقل کرده و به همین خاطر مجبور است که جریمه ای معادل با 347 میلیون دلار را پرداخت نماید.

براساس گزارشی که توسط نشریه ایتالیایی ریپابلیکا منتشر شده، این شرکت حالا موافقت کرده که بعد از ماه ها مذاکره این رقم را پرداخت نماید. قضات ایتالیایی پیشتر اعلام کرده بودند که اپل بین سال های 2008 تا 2013 میلادی، از پرداخت 880 میلیون یورو خودداری کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مورد بحث حالا متهم است که 880 میلیون یوروی یاد شده از سود خود را به یکی از شرکت های وابسته اش در ایرلند انتقال داده تا قوانین مالیاتی سهل گیرانه این کشور شامل حالش گردد.

البته این اولین باری نیست که غول تکنولوژی آمریکا دست به چنین کاری می زند و پیشتر هم شاهد بوده ایم که برای فرار از مالیات یا پرداخت مبالغ کمتر، سود خود را به دیگر کشورهای دنیا انتقال می دهد.

در حال حاضر این شرکت مستقر در کوپرتینو برای نگهداری از پول هایش در خارج از خاک آمریکا به شدت تحت فشار است و تیم کوک مدیرعامل آن در مصاحبه ای که اوایل همین ماه انجام شد لقب فریبکار سیاستمدار را دریافت کرد.

البته این شواهد و مدارک در ماه مارس از سوی  اداره مالیات ایتالیا ارائه گردند اما در آن زمان هیچگونه حکمی در این رابطه صادر نشده بود. اپل پیشتر اعلام کرده بود از جمله شرکت هایی است که بیشترین میزان مالیات را در دنیا می پردازد و بابت هر معامله ای که تا به حال انجام داده مالیاتش را پرداخت کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    از مارک اپل بیشتر از اینم انتظار نمیرفت ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی