ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن ها برای دستگاه های روت شده اندرویدی [قسمت دوم]

اگر به خاطر داشته باشید، در جعبه ابزار هفته گذشته به بررسی مزایای استفاده از روت در گجت های اندرویدی پرداختیم و هفت مورد از برترین اپلیکیشن های روت را به شما معرفی نمودیم. این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اگر به خاطر داشته باشید، در جعبه ابزار هفته گذشته به بررسی مزایای استفاده از روت در گجت های اندرویدی پرداختیم و هفت مورد از برترین اپلیکیشن های روت را به شما معرفی نمودیم.

این هفته و در قسمت دوم مقاله، هفت اپلیکیشن دیگر را به موارد قبلی اضافه می کنیم تا با دانلود و نصب آنها، بتوانید از مزایای موبایل روت شده تان نهایت استفاده را ببرید.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

بهترین اپلیکیشن برای بازیابی فایل های پاک شده: DiskDigger

AndroidPIT-root-apps-diskdigger-w782

حتما برایتان اتفاق افتاده که به طور ناخواسته، تعدادی از عکس ها یا ویدئوهای گالری موبایلتان را پاک کرده اید. اگر روزی این اتفاق برایتان افتاد، توصیه میکنیم سریعا اپلیکیشن DiskDigger را نصب کنید تا قادر به بازگردانی فایل های حذف شده در کوتاه ترین زمان ممکن باشید.

DiskDigger برای اجرا به روت بودن دستگاه احتیاج ندارد. در این حالت یک جستجوی محدود در میان فایل های کش و عکس های بندانگشتی انجام می دهد و احتمال بازگردانی در این حالت چندان بالا نیست.

اما برای جستجوی عمیق حافظه و بازگردانی کامل عکس و فایل های ویدئویی، بهترین عملکرد اپلیکیشن را در دستگاه های روت شده خواهید دید.

DiskDigger

DiskDigger

سازنده: Defiant Technologies, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.1 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت باتری: BetterBatteryStats

AndroidPIT-root-apps-Better-Battery-Stats-w782

اغلب اپلیکیشن های مدیریت باتری در اندروید، تأثیر چندانی در بهینه سازی مصرف باتری موبایل شما ندارند. حتی بعضی از این اپ ها خودشان عاملی برای افزایش مصرف باتری می شوند!

خوشبختانه BetterBatteryStats جزء آنها نیست. این اپلیکیشن به طور دقیق، میزان مصرف باتری توسط قطعات سخت افزاری و نرم افزار اندروید را برای شما مشخص می کند و برای این کار، حتما به دسترسی روت احتیاج دارد.

اگر موبایلتان را روت کرده اید و می خواهید تفاوت مصرف باتری در آن را با دستگاه های معمولی بسنجید، BetterBatteryStats مناسب ترین گزینه برای شماست؛ البته اگر حاضر به پرداخت هزینه دو دلاری برای دانلود آن بشوید.

BetterBatteryStats

BetterBatteryStats

سازنده: Sven Knispel قیمت: 2 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.5 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای کاربران دارای چند گجت: DataSync

AndroidPIT-root-apps-DataSync-w782

با این اپلیکیشن می توانید چند دستگاه های اندرویدی را در اجرای اپلیکیشن ها با هم همگام کنید. با قابلیت های این اپلیکیشن می توانید مثلا مطالعه کتابی که خواندنش را در مترو و روی موبایلتان شروع کرده اید را پس از رسیدن به خانه در تبلت تان ادامه دهید.

همگام سازی توسط وای فای، فضاهای ابری و حتی NFC قابل انجام است و اپلیکیشن تنها روی دستگاه های روت شده قابل اجراست.

DataSync

DataSync

سازنده: Quint Stoffers قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.9 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت رام ها: ROM Manager

AndroidPIT-root-apps-ROM-Manager-w782

اگر می خواهید از مزیت روت بودن دستگاه اندرویدی تان برای تجربه رام ها و کرنل های متفرقه بهره بگیرید، حتما باید اپلیکیشن ROM Manager را نصب کنید. با ROM Manager می توانید رام و کرنل های جدید نصب کنید، آنها را به نسخه قبلی برگردانید.

فایل دیتای رام های متفرقه را می توانید در حافظه SD کپی کنید تا ROM Manager آنها را برایتان نصب کند. البته نسخه رایگان اپلیکیشن از لحاظ امکانات بسیار محدود است، بنابراین توصیه می کنیم که حتما از نسخه کامل اپلیکیشن برای مدیریت رام ها استفاده کنید.

ROM Manager

ROM Manager

سازنده: ClockworkMod قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.6 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای فیلمبرداری از صفحه نمایش: Rec

AndroidPIT-root-apps-Rec-w782

اپلیکیشن Rec برای اجرا روی اندروید لالی پاپ و بالاتر احتیاجی به روت ندارد، اما اگر از نسخه های قدیمی تر از اندروید 5.0 استفاده می کنید، برای اجرای اپلیکیشن حتما باید دستگاه خود را روت کرده باشید.

با Rec می توانید از آنچه در صفحه موبایلتان می گذرد با کیفیت HD فیلم بگیرید، و حتی صدای خودتان را به پس زمینه ویدئوها اضافه کنید. شروع فیلمبرداری با تکان دادن دستگاه و نمایش علامت در محل لمس صفحه قابلیت هایی هستند که از Rec ابزار خوبی برای تهیه ویدئوهای آموزشی ساخته اند.

Rec

Rec

سازنده: SPECTRL قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.3 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای اورکلاک پردازنده: Device Control

AndroidPIT-root-apps-device-control-w782 (1)

برای اورکلاک کردن CPU، ابزاری بهتر از Device Control در اندروید نخواهید یافت. با دستکاری تنظیمات این اپلیکیشن، می توانید از حداکثر توان پردازشی CPU دستگاه اندرویدی تان استفاده کنید، و در عین حال میزان مصرف باتری در این حالت را هم در حد بهینه نگه دارید.

Device Control برای اتوماسیون وظایفش می تواند با اپلیکیشن Tasker (که هفته گذشته معرفی کردیم) نیز همگام شود. پیش از دانلود و استفاده از اپ، توجه داشته باشید که تیم توسعه دهنده در صورت وارد شدن آسیب به دستگاه هنگام استفاده از این اپ، هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد. بنابراین بهتر است با احتیاط و دانش کافی به سراغ آن بروید.

Device Control

Device Control

سازنده: Alexander Martinz قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.0 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت حافظه داخلی: SD Maid

AndroidPIT-root-apps-SD-Maid-w782

SD Maid نظافتچی شخصی موبایل اندرویدی شماست. فایل های کش و دورریختنی به جای مانده از اپلیکیشن های حذف شده را به سرعت می یابد و آنها را به طور کامل حذف می کند.

اگر یکبار حافظه داخلی موبایلتان را با SD Maid اسکن کنید، شاید از حجم فایل های دورریختنی که پیدا می کند، متعجب شوید. SD Maid برای اجرا به روت احتیاج ندارد، اما با نصب در یک گجت روت شده و دادن دسترسی سوپریوزر به آن، حجم بیشتری از فایل های زائد را می توانید پاک کنید.

SD Maid از یک فایل منیجر داخلی، ابزار جستجو و ابزار مدیریت اپلیکیشن ها هم بهره می برد تا به کمک آنها حتی یک کیلوبایت فایل اضافی در حافظه داخلی دستگاه اندرویدی تان نداشته باشید.

SD Maid

SD Maid

سازنده: darken قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.2 مگابایت زبان:

چه اپلیکیشن های دیگری را برای دستگاه های روت شده پیشنهاد می کنید؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • نذیر
    نذیر | ۱۱ دی ۱۳۹۴

    سلام یه راهی معرفی کنید برای پشتیبانی کردن otg توسط گوشی های هو آاوی آنر تری سی . برخی میگفتند با دستکاری سیستمی میشه . خواهشا جواب بدین

  • حسین
    حسین | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    دوستان کسی می تونه کمکم کنه
    من گوشیم رو روت کردم گوشیم اچ تی سی AMAZE 4G هست
    اما یه بار هنگ کرد و متاسفانه حافظه داخلی رو نخوند اما بردم بیرون درست کردن. اما با یه بار ریست فکتوری باز مشکل پیدا کرد
    کسی می دونی اگه خودم بخوام درست کنم چیکار باید بکنم لطفا لینک مطلب در همین مورد رو بذارید اگه ندارید راهنمایی کنید ممنون

    • ye nafar
      ye nafar | ۱۰ دی ۱۳۹۴

      یه بار فلش بزن ببین چی میشه

  • sh.a.h.
    sh.a.h. | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    device control خوبه ولی با کرنل های سازگار synapse عالیهههه

  • حسین
    حسین | ۹ دی ۱۳۹۴

    سازنده ی BetterBatteryStats همین برنامه رو (یعنی ورژن کامل رو) رایگان تو xda گذاشته. برای دِولوپرها!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی