ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون های هوشمند 2016 سامسونگ از راهکاری امنیتی به نام GAIA بهره می برند

ظاهرا برای سال جدید، سامسونگ در نظر گرفته که همه تمرکز خود را روی پلتفرم تلویزیون های هوشمند خود قرار دهد. این شرکت اندکی پس از آنکه اعلام کرد، تلویزیون های هوشمند سال 2016 آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

ظاهرا برای سال جدید، سامسونگ در نظر گرفته که همه تمرکز خود را روی پلتفرم تلویزیون های هوشمند خود قرار دهد. این شرکت اندکی پس از آنکه اعلام کرد، تلویزیون های هوشمند سال 2016 آن سازگار با دنیای اینترنت اشیاء ساخته شده اند، و مدل های الترا اچ دی آن حتی به هاب های هوشمند خانگی مجهز می شوند، حالا خبر داده که تدابیر امنیتی سخت گیرانه ای را برای محافظت از کلیه اطلاعات ورودی به این تلویزیون ها در نظر گرفته است.

این شرکت امروز GAIA را معرفی کرد؛ نوعی راهکار امنیتی سه لایه که برای پلتفرم مبتنی بر تایزن تلویزیون های هوشمندش طراحی کرده و وعده داده که این راهکار از همان مکانیزم های ایزوله سازی و محصورنمایی مختص به چهارچوب امنیتی اندرویدی KNOX بهره می گیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نخستین لایه حفاظتی این راهکار از سرویس های اصلی ارائه شده توسط اسمارت تی وی محافظت به عمل می آورد که در برگیرنده پسوردها و جزئیات مربوط به کارت های اعتباری است. این لایه همچنین کیبوردی با طراحی خاص را هم شامل می شود که امنیت اطلاعات هویتی وارد شده را تامین خواهد کرد.

سطح دوم، از اطلاعاتی که برای تلویزیون ارسال شده یا از آن دریافت می گردد از طریق روش های رمزگذاری محافظت می کند. البته این قابلیت در نوع خود تازگی ندارد اما نبود آن در پلتفرم تلویزیون های هوشمند سامسونگ باعث شد که بسیاری از منابع آن را به شنود ارتباطات کاربران یا دست کم اهمال در محافظت از داده ها متهم نماید.

در پایان به حفاظت سخت افزاری می رسیم که سامسونگ با استفاده از چیپی که اطلاعات هویتی کاربران را در خود ذخیره می کند و درون تلویزیون هایش کار گذاشته آن را عملیاتی می کند.

همانطور که احتمالا می دانید اسمارت تی وی های سال آینده سامسونگ شدیدا روی مقوله اینترنت اشیاء تمرکز دارند، به همین خاطر، لازم است که این کمپانی امنیت کاربرانش را در صدر اولویت های خود قرار دهد.

با توجه به این نکته که روز به روز بر شمار دستگاه های مورد استفاده در منازل یا حتی کاربرانی که به اینترنت متصل می شوند، افزوده می گردد، روشن است که تمایل هکرها برای انجام اقدامات خرابکارانه علیه آنها نیز افزایش می یابد و در نتیجه استفاده از این راهکار امنیتی توسط سامسونگ خبر بسیار خوبی است. سامسونگ به احتمال زیاد اغلب این قابلیت ها را در نمایشگاه CES 2016 که زمان زیادی هم تا برگزاری آن باقی نمانده به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی