ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هکرها موفق به نصب لینوکس و اجرای شبیه ساز روی سخت افزار پلی استیشن 4 شدند

کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس، دقیقا مشابه پی سی ها هستند و ظاهرا هکرها راهی پیدا کرده اند که سیستم عامل لینوکس را روی حداقل یکی از این دو کنسول اجرا نمایند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس، دقیقا مشابه پی سی ها هستند و ظاهرا هکرها راهی پیدا کرده اند که سیستم عامل لینوکس را روی حداقل یکی از این دو کنسول اجرا نمایند. گروه هکر کنسول Fail0verflow به تازگی توانسته ورژنی از لینوکس را روی سخت افزار کنسول نسل هشتمی سونی اجرا نماید.

این شاید اولین و مهم ترین قدم هکرها برای اجرای نرم افزارهای مربوط به سیستم های شخصی روی پلی استیشن 4 باشد. کنسول نهایی سونی، برخلاف پلی استیشن 3، ساختاری شبیه به پی سی ها معمولی دارد و حالا کار به جایی رسیده است سیستم عامل های دسکتاپ کامپیوتری نیز روی آن نصب می شوند.

اما همه چیز تنها به لینوکس خلاصه نمی شود؛ بلکه گروه Fail0verflow هم چنین توانسته امولاتور یا همان شبیه ساز گیم بوی و ورژنی دست کاری شده از بازی Pokemon را روی پلی استیشن 4 اجرا کند. سونی هنوز نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده و به نظر نمی رسد که تمایلی به صحبت درباره چنین موضوعی داشته باشد.

در هر حال، اجرای بازی Pokemon از طریق امولاتور گیم بوی از چندین جهت جالب توجه است؛ چرا که تیم هکری در اصل یک گیم بوی به پلی استیشن 4 متصل نموده با بتواند به عنوان کنترلر از آن بهره گیرد. شاید این بهترین روش برای تجربه بازی های قدیمی روی کنسول جدید به شمار نرود، اما نشان می دهد که این تیم، درک خوبی از عملکرد سیستم پلی استیشن 4 دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • علی
    علی | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    این بازی پوکمون هم خیلی باحاله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی