ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

چگونه مناسب ترین تولید کننده محتوا را برای خود استخدام کنیم؟

پیدا کردن یک تولید کننده محتوا ، با در نظر گرفتن هزاران نویسنده ی فری لنسری که آماده و مشتاق اند برای شما و به جای شما مطلب بنویسند، می تواند کار دشواری باشد. جیمز پارسونز ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

پیدا کردن یک تولید کننده محتوا ، با در نظر گرفتن هزاران نویسنده ی فری لنسری که آماده و مشتاق اند برای شما و به جای شما مطلب بنویسند، می تواند کار دشواری باشد.

جیمز پارسونز اعتقاد دارد با نویسندگان متعددی که استخدام کرده است، فرایند پیدا کردن نویسنده های با استعداد را در حد کمال می شناسد. او تجربیات خود در این زمینه را در 3 توصیه ی زیر خلاصه کرده است که در ادامه می توانید آنها را از زبان خودش بخوانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- نیاز خود را بشناسید

اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که ببینید دقیقاً از این نویسنده چه می خواهید. شما برای تأمین محتوای وبلاگ خود اساساً با دو گزینه مواجه هستید: یک نویسنده ی ثابت که مطالبش را با نام و نشان خودش روی وبلاگ شما منتشر کند، و یا یک نویسنده ی نیابتی که به جای شما بنویسد و محتوایش را به شما بفروشد. پیدا کردن نویسنده ی نیابتی به مراتب آسان تر و به طور قطع قابل اتکا تر است. کسی که قرار است اعتبار نامش را در اختیار وبلاگ شما قرار دهد باید از پیش لااقل تا حدی شناخته شده باشد. این به نوبه ی خود به آن معناست که باید ها و نباید های خودش را خواهد داشت و ممکن است آنقدرها که مد نظر شماست برای پرداختن به کارتان وقت نداشته باشد.

چنین فردی ممکن است از آنچه شما می پسندید یا توانش را دارید قیمت بالاتری پیشنهاد بدهد. برخی از وبلاگ نویس ها با کار کردن با چند وبسایت مختلف درآمد خوبی دارند و باید ارزش کار کردن با شما را به دقت بسنجند.

با در نظر گرفتن اینکه پیدا کردن نویسنده ی نیابتی آسانتر، ارزان تر و برای برندینگ شخصی شما مفید تر است، می توان انتظار داشت خیلی ها تمایل داشته باشند برای محتوای مورد نیاز خود از این گروه استفاده کنند.

2- نویسنده های بالقوه را بیابید

اما کجا می شود فری لنسر هایی پیدا کرد که بتوانند به جای شما بنویسند؟ شما برای این کار چند گزینه پیش روی خود دارید:

  • درج آگهی دعوت به کار روی وبسایت و یا هر جای دیگری که فکر می کنید مناسب است
  • مراجعه به یکی از سرویس دهندگان خدمات تولید محتوا
  • مراجعه به وبسایت های ثبت فری لنسر و فورم ها و جستجو به دنبال نویسنده های بالقوه

اگر مورد اول را انتخاب کنید، مقدار زیادی درخواست از سوی نویسندگان کم تجربه و بی کیفیت دریافت خواهید کرد. هر کسی می تواند به امید پول درآوردن چیزی بنویسد و شانس خود را امتحان کند. با این حال گهگاه نویسنده های فوق العاده با ارزشی از میان همین درخواست ها پیدا می شود.

با انتخاب گزینه ی دوم، طیف گسترده ای از محتوا در اختیارتان قرار خواهد گرفت و نویسندگان نیز تلاش زیادی برای بالا نگه داشتن عملکرد و کیفیت کار خود خواهند کرد چرا که بر وجهه ی کاری خودشان نیز اثرگذاری زیادی خواهد داشت. با این حال باید در مورد به کار گرفتن این نویسندگان خارج از پلتفرم کاری شان تجدید نظر کنید؛ اغلب مواقع این نه برای شما و نه برای خود او ایده ی خوبی نخواهد بود. در آخر نیز واضح است که باید بابت مطالبی که دریافت می کنید هزینه ی خوبی بپردازید.

گزینه ی سوم نیز بیشتر یک نوع ارتباط شخصی محسوب می شود و به شما اجازه می دهد نویسندگان احتمالی خود را پیدا و با آنها مصاحبه کنید. این فرایند هزینه ای برای شما در بر نخواهد داشت اما تضمینی هم وجود ندارد که موفق شوید کسی که مد نظر دارید را بیابید.

3- اول بیازمایید، بعد استخدام کنید

20150909202041-ipad-pro-smart-tablet-apple-keyboard

توصیه می شود از هر سه ی این گزینه ها با هزینه ای متوسط برای مورد دوم استفاده کنید، تا طیف محتوایی مناسبی در اختیارتان قرار بگیرد که البته بخشی از آن قابل استفاده نخواهد بود. هم می توانید این قسمت را از برنامه ی خود حذف کنید و هم اینکه آن را به عنوان زیربنایی برای کارهای بهتر مورد استفاده قرار دهید. بخشی از این محتوا نیز ممکن است محتوای قدرتمندی باشد، اما با شرایط و موقعیت شما جور در نیاید. کار این دسته از نویسندگان را مد نظر داشته باشید و از آنها بخواهید نوشته هایشان را با خواسته های شما هماهنگ کنند. اگر بتوانند این کار را انجام دهند ممکن است به بهترین انتخاب شما تبدیل شوند.

اساساً کاری که باید انجام دهید این است که کار چند نویسنده را بررسی کنید تا ببینید کدامشان بهتر به کار شما می آید و خود را بهتر با استاندارد های شما تطبیق می دهد. در حالت ایده آل قادر خواهید بود فهرست خود را به یک کاندیدای بی نقص یا چند نفر کاندیدای احتمالی کاهش دهید. توصیه می شود پیش از آنکه انتخاب خود را به استخدام یک نویسنده ی تمام وقت کاهش دهید، با چند نفر از گزینه های موجود کار کنید.

وقتی تولید کننده محتوا ی خود را پیدا کردید، باید در مورد شرایط قراردادتان با او به توافق برسید. شرایط قرارداد را به گونه ای تنظیم کنید که دو طرف به تعهدات خود پایبند بمانند؛ نویسنده ی شما باید مطالب را تا موعد مقرر آماده کند و شما نیز باید حق و حقوقش را به موقع پرداخت کنید. روشن کردن تکلیف حقوق معنوی محتوای تولید شده را نیز از یاد نبرید. فراموش نکنید که داشتن قرارداد از اهمیت زیادی برخوردار است، هم به جهت اطمینان خاطر و هم حل و فصل اختلافات احتمالی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی