ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شاید به شکلی هوشمندانه از گزارش افول فروش آیفون سر باز زند

هر چه که زمان می گذرد اعداد و ارقامی که اپل راجع به میزان فروش آیفون در گزارش مالی بعدی اش اعلام خواهد نمود مهم تر جلوه می کنند. این شرکت در سه ماهه ی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

هر چه که زمان می گذرد اعداد و ارقامی که اپل راجع به میزان فروش آیفون در گزارش مالی بعدی اش اعلام خواهد نمود مهم تر جلوه می کنند. این شرکت در سه ماهه ی مشابه سال گذشته ۷۴.۴۶۸.۰۰۰ دستگاه اسمارت فون فروخته و حالا برای حفظ ارزش ها می بایست به هر شکل شده در گزارش آتی خود رقمی بزرگتر از آنچه ذکر نمودیم را به ثبت رساند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند به زودی شاهد افول فروش آیفون برای اولین بار خواهیم بود و کاربران ترجیح خواهند داد برای آیفون ۷ که مابین ماه های اکتبر الی سپتامبر ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد صبر کنند.

اما «آناندا باروئه» از کارشناسان موسسه مالی «Brean Capital» در نامه ای به سرمایه گذاران این کمپانی راه حلی را یادآوری کرده که احتمال دارد برند اول جهان با تکیه بر آن بازهم رشد را در گزارش های فروش اسمارت فون هایش رقم بزند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

باروئه می گوید در سه ماهه ی جاری گمان می رود که اپل ۷۰ میلیون آیفون را تولید و عرضه نماید (این عدد بر حسب گزارشات به بیرون درز یافته از جانب زنجیره تامین قطعات اپل تخمین زده شده است)، ولی وی حدس می زند این شرکت در نهایت خبر از فروش ۷۵ الی ۷۸ میلیون تلفن هوشمند بدهد.

او می افزاید اهالی وال استریت به شدت بر تعداد دستگاه های فروخته شده چشم دوخته اند و اگرچه اپل برای جلوگیری از بحران تصمیم گرفته تولید را با تقاضا تطبیق دهد ولی بعید نیست که به موجودی انبارهای خود متکی شده و مدل های قدیمی تر را با قدری تخفیف به فروش برساند.

به این ترتیب برند ساکن کوپرتینو موفق می شود رشد در فروش آیفون را مجدداً هم گزارش نماید و البته کمتر کسی به اینکه کدام مدل اسمارت فون توسط کاربران خریداری شده توجه خواهد کرد.

تعداد دیوایس های به فروش رفته همواره مهم ترین نکته در گزارش ها هستند و بیانگر رشد تعداد کاربران یک محصول و یا یک شرکت به حساب می آیند، ضمن اینکه با چنین ترفندی تیم کوک مدیر عامل مجموعه هم از بحرانی بزرگ گذر خواهد کرد.

ناگفته نماند که آیفون از سال ۲۰۰۷ تا به امروز تنها تلفن هوشمندی محسوب می شده که همواره شاهد افزایش تقاضا بوده. این اسمارت فون بخش عظیمی از ترافیک اینترنت جهان را به خود تخصیص داده و یکی از عوامل اصلی افول بازار کامپیوترهای شخصی شناخته می شود.

یک تغییر کوچک در میزان فروش موبایل اهالی کوپرتینو و گزارش یک افول اولیه می تواند اپل را با پرسش هایی مواجه کند که تا به امروز هرگز با آنها رو به رو نشده. سئوالاتی از قبیل اینکه آیا بازار اسمارت فون ها به واقع دارای محدودیت است؟ آیا آیفون هم ظرف چند سال آینده مانند آیپاد و آیپد می شود؟ آیا این محصول هم مانند مک روزگار اوجش به سر آمده و روندی خطی را دنبال خواهد کرد؟ و آیا اپل دیوایس مهم بعدی را در دست توسعه دارد که بتواند افت موبایل اش را جبران کند؟

«باروئه» باور دارد غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو شاهد افزایشی ۵ الی ۱۰ درصدی در تعداد آیفون های فروش رفته اش خواهد بود و البته با عرضه ی آیفون ۶ سی در تابستان که نمایشگری کوچک تر داشته و قشری تازه از کاربران را هدف گرفته اپل بازهم موقعیت خودش را حفظ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۱ دی ۱۳۹۴

    اون کسانی که میخواستند بخرند حالا دیگه خریدند و طبیعیه که امار فروش افت کنه.

  • هیمن
    هیمن | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    فک نکنم دیگه اینقد فروش این گوشی خوب بوده باشه که خود اپل میگه...
    قطعا اون به فکر افت قیمت سهامش و تبلیغات پشت سرش هست...
    راحت میتونه واقعیت رو نگه و خودش رو بهترین جلوه بده...
    یه مدت آره آیفون نوکیا رو نابود کرد امارها اینو گفتن خودمون هم دیدیم...
    ولی الان تقریبا همه دستشون سامسونگ و هوآوی هستش اما بازم هم اپل میگه بیشترین سهم رو داره و بازهم روندش صعودیه....

  • عماد
    عماد | ۱۰ دی ۱۳۹۴

    من یه نظر در رابطه با این پست دادم که باید توسط ادمین تایید شود

مطالب پیشنهادی