ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند حالا دومین کشور دنیا با یک میلیارد مشترک موبایل است

رگولاتور تلفن همراه کشور هند، روز گذشته گزارشی مبنی بر ثبت یک میلیاردمین مخاطب خود را در شبکه تلفن همراه منتشر ساخت. این رقم، هند را به دومین کشور بزرگ دنیا با بیش از یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

رگولاتور تلفن همراه کشور هند، روز گذشته گزارشی مبنی بر ثبت یک میلیاردمین مخاطب خود را در شبکه تلفن همراه منتشر ساخت. این رقم، هند را به دومین کشور بزرگ دنیا با بیش از یک میلیارد مخاطب تلفن همراه تبدیل می کند. لابد بدون تردیدی حدس زده اید که رتبه اول به کشوری جز چین نمی تواند اختصاص داشته باشد.

براساس آمار ارائه شده توسط این سازمان، هند تا ماه اکتبر، 1.03 میلیارد مخاطب تلفن همراه داشته که رشدی 0.7 درصدی نسبت به سپتامبر امسال تجربه کرده است. بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه این کشور، Bharti Airtel در حدود 200 میلیون مشتری را به تنهایی سرویس دهی می کند و پس از آن، Vodafone، ایرسل، BSNL و MTNL قرار دارند.

برای مقایسه بهتر، ایالات متحده آمریکا، در سه ماهه انتهایی امسال تنها 400 میلیون کاربر داشته و Veizon Wireless که بزرگترین اپراتور کشور است، 137.5 میلیون کاربر دارد. از سوی دیگر، هند 12 اپراتور تلفن همراه دارد، از جمله شرکت های ملی و محلی که باید با رقبای خارجی هم دست و پنجه نرم کنند. با این حال، Reliance Jio، یکی از قدرتمندترین شرکت های داخلی است که با در اختیار داشتن قدرتی فراوان، قرار است سال آینده تکانی به فناوری ارتباطات در هند بدهد.

تغییرات عجیب مدیریتی قرار است چهره رقابت را نیز تغییر دهد. بر اساس پیش بینی کمپانی ارزشیابی Fitch، طی یک یا دو سال آینده، نیمی از اپراتورها یا بازار را ترک خواهند گفت یا آماده جذب توسط مهره های بزرگ تر می شوند. این مسئله احتمالا به رگولاتوری تلفن همراه کشور هند اجازه کنترل بهتر روی کیفیت و قیمت گذاری تعرفه ها را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی