ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتباه توییتر در حذف اکانت فعال سیاسی عرب به جای رهبر داعش

فعالیت های گروه تروریستی داعش در چند وقت اخیر موجی از هراس را به کشورهای مختلف آورده است و کمپانی های بزرگ سیلیکون ولی نیز در تلاش اند تا به مبارزه آنلاین با این گروه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

فعالیت های گروه تروریستی داعش در چند وقت اخیر موجی از هراس را به کشورهای مختلف آورده است و کمپانی های بزرگ سیلیکون ولی نیز در تلاش اند تا به مبارزه آنلاین با این گروه بپردازند. شبکه اجتماعی توییتر در این میان بیش ترین فشار را تحمل می کرده و سعی داشته که بیش از پیش، فعالیت های آنلاین داعش را محدود کند.

با این حال، توییتر اخیرا اکانت ایاد البغدادی، فعال شهیر «بهار عربی»، را به اشتباه مربوط به رهبر داعش دانست و آن را حذف نمود. این اشتباه سبب شده که برخی از فعالان بهار عربی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. البغدادی نیز بعد از بازیابی اکانت خود، توییتی در این شبکه فرستاد و از توییتر خواست که دلیل حرکت خود را توضیح دهد.

ماجرا ظاهرا از جایی آغاز شد که روزنامه نیویورک پست به اشتباه تصویر البغدادی را به جای رهبر داعش چاپ کرد. این اشتباه، به شکلی نامشخص از سوی توییتر دنبال و به تعلیق درآوردن اکانت البغدادی منجر شده است. البغدادی در توییت های بعدی خود، این حرکت توییتر را نژادپرستانه خوانده است.

با این همه، اگرچه توییتر اشتباهی بزرگ مرتکب نشده است، اما نمی توان توانایی آن ها در جلوگیری از تبلیغات گروه داعش را زیر سوال برد. در همین حال، دولت فرانسه و ایالات متحده نیز تا حدی توییتر را تحت فشار گذاشته اند تا بیش از پیش به محدود کردن فعالیت های گروه تروریستی داعش بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۱ دی ۱۳۹۴

    بهار عربی شد خزان عربی
    بیداری اسلامی شد خیزش تکفیری
    ???

مطالب پیشنهادی