ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهام اپل در آخرین لحظات سال 2015 با رکود مواجه شد

سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال 2015 بسته شد و سهامداران این کمپانی عظیم ساکن کوپرتینو با مسئله ای مواجه شدند که وقوع آن از سال 2008 بی سابقه بوده است: کاهش ارزش سهام اپل.

برای قیاس باید گفت که آخرین باری که اپل سال خود را با افت ارزش به پایان رساند، زمانی بود که آیفون 3 جی تازه عرضه شده بود و Storm 9530 بلک بری، جدی ترین رقیب آن به شمار می رفت. سال 2015 در حالی به پایان رسید که ارزش هر سهم از اپل برابر با 105.26 دلار بود؛ یعنی چیزی حدود 4.64 درصد کمتر از ابتدای سال 2015 میلادی.

این بدان معناست که کمپانی غول تکنولوژی با ضرر 57 میلیارد دلاری مواجه شده است. بیش ترین ارزش برند اپل در ماه آپریل و هم زمان با عرضه دستگاه پوشیدنی اپل واچ به دست آمده است و هر سهم از کمپانی مورد بحث، ارزشی معادل 134.54 دلار پیدا کرد. ارزش نهایی سهام اپل در پایان 2015 حدود 22 درصد از بالاترین ارزش آن کمتر است.

اخیرا بسیاری از تحلیلگران به سرمایه گذاران اخطار می دهند که نسبت به اپل دقت بیش تری به خرج بدهند؛ چرا که این کمپانی واحدهای آیفون کمتری از آن چه انتظار می رفت تولید می کند. در همین حال، کمپانی Foxconn که تولید انبوه محصولات اپل را برعهده دارد، با سفارشات کمتری نسبت به قبل مواجه شده است.

با این همه، اپل در سه ماه نخست سال مالی گذشته، توانست 74.5 میلیون واحد از آیفون خود را به فروش برساند و رکوردها را جا به جا کند. بنابراین، برخی از تحلیلگران معتقدند که اپل می تواند چنین موفقیتی را امسال تکرار کرده و حتی آن را تغییر دهد. با این همه فراموش نکنیم که چنین زیان هایی، طبیعت تجارت را شکل می دهند و روزی که اولین آیفون عرضه شد، سهام اپل تنها 16.23 دلار ارزش داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • ARMY_READ
    ARMY_READ | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    برزگ کردنه صفحه نمایش ممکنه اوایل سود داشته باشه ولی بزرگترین ضرره ...
    چون اعتقادات خودشو طرفداراشو خورد کرد با این کارش...فقط برای اندکی سود بیشتر...در عوض یکم ک تب و تابش از بین رفت تازه موجه کوچ از اپل نمایان شد...
    خیلی دوستش دارم اپلو...ولی اون اپله استیو جابزو نه اینو

    اپل تنها شرکتی هست که اصول داره..یعنی از سامی هرچیزی برمیادامروز ضداب میزنه فردا فلز میزنه پس فردام حسگراسرااثرانگشت میاره..چون شخصیته خاصی نداره الگو برداری میکنه از همه در همه جا...
    ولی اپل یا اچ تی سی یا سونی ی جواریی شخصیت خودشونو دارن...ک البته اپل شخصیتش بیشتر ب چشم میاد...این بزرگ کردنه ایفونام یعنی خورد کردنه شخصیته خودش..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی