ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر Edge، عامل اصلی عمر اندک باتری لومیا 950 XL

میزان شارژدهی باتری از جمله عوامل بسیار مهم برای تلفن های هوشمند به شمار می رود و تقریبا همه تولیدکننده های موبایل نیز بیشتر تمرکز خود را بر همین بخش می گذارند. اما تلفن های هوشمند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

میزان شارژدهی باتری از جمله عوامل بسیار مهم برای تلفن های هوشمند به شمار می رود و تقریبا همه تولیدکننده های موبایل نیز بیشتر تمرکز خود را بر همین بخش می گذارند. اما تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 در این حوزه کمی با مشکل مواجه هستند و این مسئله را حتی در پرچمداران این پلتفرم همانند لومیا 950XL مایکروسافت نیز می توان مشاهده کرد.

موبایل مورد اشاره، باتری 3340 میلی آمپر ساعتی دارد و در ظاهر باید عمر طولانی ای داشته باشد اما به واسطه حضور صفحه نمایش 5.7 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسلی، شارژ دستگاه بسیار زودتر از آنچه انتظار می رود پایان می یابد. البته همه تقصیرها متوجه نمایشگر نیست، بلکه عامل اصلی که موجب کاهش بیش از حد عمر باتری می شود مرورگر جدید مایکروسافت، یعنی Edge است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با رفتن به بخش تنظیمات>سیستم>کاهش مصرف باتری> مصرف باتری، متوجه خواهید شد که کدام اپلیکیشن ها بیشترین استفاده را از باتری دارند.  همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم مرورگر Edge  از همه نرم افزارهای موجود در لومیا 950XL بیشتر انرژی مصرف می نماید و دلیل آن نیز این است که این مرورگر در پس زمینه موبایل در حال اجراست و بیشتر صفحات وب نیز مملو از انواع آگهی هستند و یا اطلاعات آنها دائم در حال به روز رسانی شدن است. همه این موارد انرژی بسیاری مصرف می کنند و در نتیجه شارژ باتری خیلی سریع تمام می گردد.

برای پیشگیری از چنین مشکلی باید مطمئن گشت که مرورگر مورد بحث در پس زمینه فعال نیست و هنگامی که از برنامه آن خارج می شوید، اتصال آن نیز با شبکه قطع می گردد. برای این منظور می توانید به بخش تنظیمات رفته، گزینه سیستم، سپس Battery Saver و پس از آن نیز Battery Use را انتخاب نمائید. در صفحه ای که باز می شود، روی گزینه Edge و سپس Details (جزئیات) کلیک کنید. در این پنجره عبارتی به این مفهوم وجود دارد که «به این اپلیکیشن اجازه بده در پس زمینه فعال باشد» (کادر قرمز رنگ در تصویر پائین)، شما باید کلید این گزینه را Off و غیر فعال نمائید.

edge1

با این تنظیمات تا اندازه زیادی به افزایش عمر باتری دستگاه کمک نموده اید و می توانید زمان طولانی تری از موبایل مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود بهره بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • amir
    amir | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    سلام به همگی به نظر من مایکروسافت یک شرکت خوب و با سابقه هستش و در این سه چهار سال گذشته بسیار بسیار روی ویندوزفون سرمایه گذاری های خوبی کرده و باید فعلا یه سه سال حداقال صبر کرد تا این خرج کردن ها نتیجه اش را نشون بده از اون گذشته این نسخه از ویندوز ده نسخه نهایی یا بیلد نهایی نیست و باید صبر کرد تا بیلد نهایی عرصه بشه برای این گوشی تا اون رو با غول های دیگر مثل ایفون و سامسونگ و الجی و سونی و هواوی مقایسه کرد و انصافا هم در این مدتی که بیلد ازمایشی بوده در مقایسات عالی بوده و هماهنگی بین سخت افزار هاش هم مثال زدنی هستش و به نظر من بعد از این که بیلد نهایی بیاد بسیار از این باگ هایی که به نظز خیلی از کاربرای حرفه ای دیده میشه برطرف میشه و هم چنان میگم که سیستم عامل ویندوزفون واقعا از همه لحاظ ایمنی و سرعت و بهینه بودن از اندروید بهتره ولی هنوز کمی با سیستم عامل ios داره و باید صبر کرد و این صبر فقط یک ما دیگر طول میکشه تا مقایسه واقعی بین گوشی های پرچم دار انجام بشه به امید ایرانی اباد تر و زندگی بهتر. امید وارم همگی موفق باشید و اینکه من در این نظر هیچ سیستم عاملی را برتر و هیچ سیستم عاملی را ضعیف نمیبینم و می گویم همه شان نقاط ضعف و مثبت زیادی به هم دارند امید وارم که در انتخابتان میان سیستم عامل ها موفق باشید و گول تعداد بالا بودن اپ های یک سیستم عامل را نخورید.

  • احد پرکار
    احد پرکار | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    با تشکر از ترجمه ،
    به نظرم یکم تیتر خبر دقیق نیست.
    درست تر -> " افزایش عمر باطری با ...."

    به صورت پیش فرض گوشی 950 مشکلی در زمینه عمر کم باطری ندارد. و راهکار اشاره شده افزایش دنده مقدار پیش فرض اعلام شده توسط کمپانی هست" (استفاده کردن از کلمه Extend)

    خبر اصلی :

    http://www.phonearena.com/news/Extend-the-battery-life-on-your-Microsoft-Lumia-950-XL-by-not-feeding-Edge_id77062

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی