ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [5 دی الی 12 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

نبرد فرزندان بانجی؛ اسپارتان ها در برابر گاردین ها

Halo-5-vs-Destiny

نزدیک به ده سال، بانجی و سری شوتر محبوبش هیلو، پرچم دار سبک اول شخص بودند و ثابت کردند این ژانر تنها مخصوص پلتفرم پی سی نیست. به هر حال، هر آغازی پایانی هم دارد و Halo Reach، آخرین هیلو ساخته شده توسط بانجی و خداحافظی باشکوه آن ها با فرزندشان بود.

بعد از جدایی بانجی و مایکروسافت، بانجی طی قراردادی با اکتیویژن، به سراغ ساخت عنوان بعدی خود یعنی دستینی رفت و مایکروسافت با تاسیس استودیو جدیدی به نام 343Industries، توسعه نسخه های بعدی هیلو را ادامه داد.

مدت زیادی از عرضه هیلو 5 و دستینی می گذرد و این عنوان ها هم اکنون بزرگان ژانر اول شخص هستند، در حالی که در بسیاری از بخش ها با هم تفاوت دارند اما هر دو فرزند خلف بانجی هستند و شباهت شان در برخی موارد غیر قابل انکار است. اما سوالی که پیش می آید این است، دستینی، یا هیلو 5؟ بانجی چه المان های متفاوتی نسبت به هیلو به شوتر جدید خود اضافه کرده و آیا این تغییرات مورد پسند طرفداران این سبک واقع شده اند یا خیر؟

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

دنیای بازی های ویدیویی در سال 2015؛ تقابل دو سرویس پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد

xbox-vs-PSN

بازی های رایگان؛ عبارتی که می تواند در ظاهر بسیار وسوسه انگیز باشد و در باطن، چندان جذابیتی نداشته باشد. دو کمپانی سونی و مایکروسافت، چند سالی است که که کاربران را برای تجربه بخش چندنفره عناوین مختلف، مجبور به خرید اشتراک سرویس های پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد می کنند.

اما در کنار این اشتراک نه چندان ارزان قیمت، منفعت زیادی برای کاربران تدارک دیده شده است. دو کمپانی مورد بحث، به صورت ماهانه، عناوینی نسبتا جدید و گاه قدیمی را به صورت رایگان در اختیار مشترکین خود می گذارند و کاربران می توانند به راحتی آن ها را دانلود کرده و به انجام برسانند.

در سالی که گذشت، سونی و مایکروسافت نشان دادند که اهمیت زیادی برای طرفداران کنسول های نسل هفتمی و هشمی خود قائل اند و در تلاش اند تا ضمن رقابت با یک دیگر، مخاطبان را نیز راضی نگه دارند. بنابراین، سونی و مایکروسافت امسال، بیش از به ترتیب 1000 و 900 دلار بازی رایگان برای سرویس های خود عرضه کردند.

هر دو کمپانی، سعی داشته اند که با عرضه بهترین عناوین ممکن برای پلتفرم های مختلف خود، ارزش سرویس منحصر به فردشان را بالاتر برده و کاربران را به خرید اشتراک های ماهیانه یا سالیانه مجاب سازند. با توجه به همین، پرداخت مبلغ 50 و 60 دلار به صورت سالیانه، می تواند عناوینی ارزشمند برای کاربران هر کنسول به همراه داشته باشد.

بدون شک، صنعت گیمینگ در بهترین زمان خود قرار داد و کمپانی های فعال در این حوزه، از هیچ تلاشی برای جلب رضایت مخاطبان خود دریغ نمی کنند. بنابراین چه چیزی بهتر از آن که با خرید اکانت سرویس های پلی استیشن پلاس یا اکس باکس لایو گلد، علاوه بر بخش چندنفره، به بازی های رایگان نیز دست یابیم.

در این مقاله قصد داریم که عناوین عرضه شده برای دو سرویس مورد بحث را به تفکیک ماه های میلادی مورد بررسی قرار دهیم و و در نهایت ببنیم که کدام دو کمپانی محبوب، عملکردی بهتر نسبت به دیگری به جای گذاشته اند.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

دنیای بازی های ویدیویی در سال 2015؛ نگاهی به عملکرد پلتفرم پی سی

Boracp5_2

گیمینگ روی پی سی، برخلاف آن چه تصور می شود، حالا از هر زمان دیگری باصلابت تر عمل می کند و با وجود کمکاری های برخی از ناشران و بازیسازان، کماکان به روند موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. پلتفرم استیم، به جرئت تحولی عظیم در گیمینگ روی پی سی پدید آورد و هنوز به عنوان پرمخاطب ترین بستر برای گیمرها به شمار می رود.

اگرچه با ورود به نسل هفتم و هشتم کنسول های بازی، جایگاه پی سی به عنوان اصلی ترین پلتفرم گیمینگ به خطر افتاد و بسیاری از بازی سازان ساخت بازی برای کنسول ها را ترجیح دادند، اما شکی نیست که در سال 2015، اهمیت پی سی بار دیگر به اثبات رسید و ظاهرا قرار است که بزودی وارد عرصه جدیدی شویم.

دیگر تا عرضه هدست های واقعیت مجازی مدت زمان زیادی باقی نمانده و کمپانی های نظیر والو، اچ تی سی، آکیلس و فیسبوک در تلاش اند که با استفاده درست از منابع سخت افزاری پی سی، توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

از سوی دیگر، مایکروسافت شرایط نسبتا سختی را با کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان خود تجربه می کند و بر همین اساس، در تلاش است که بار دیگر گیمینگ را روی پی سی احیا کرده و برای تحقق این هدف، ویندوز 10 دوست داشتنی خود را عرضه کرده است.

در هر حال، سال 2015 سالی فوق العاده برای گیمرهای پی سی بود و انتظار می رود که در سال 2016، شاهد بهبود این روند باشیم. در این مقاله قصد داریم که نگاهی بیندازیم به برخی از مهم ترین رویدادهای گیمینگ در عرصه پی سی و در نهایت، به جمع بندی آن ها خواهیم پرداخت.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

راهنمای استراژی های موثر League Of Legends؛ لاین ها

league-of-legends-new-summoners-rift-map-game-landscape-fantasy-1920x1080

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA آشنا می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

والو بالاخره در مورد مشکل هفته پیش استیم توضیحاتی منتشر کرد

Steam-Logo_610

تقریبا یک هفته پیش بود که استیم دچار اختلالات شدیدی شد. طی این اتفاق، اطلاعات میلیون ها کاربر به صورت عمومی توسط هر شخصی قابل مشاهده بود و والو علت این امر را کَش شدن استیم اعلام کرد. اما حالا که مدتی از برطرف شدن این مشکل می گذرد، استیم توضیحاتی کامل تر در این رابطه ارائه می دهد.

گویا این اتفاق در نتیجه حملات DDoS بوده و فشار عظیمی به سرورهای استیم وارد کرده است. طی این اتفاق، 34 هزار کاربر استیم قادر بودند تا اطلاعات دیگر کاربران را به راحتی مشاهده کنند، اطلاعاتی نظیر 4 رقم انتهایی تلفن همراه، ایمیل، لیست بازی های خریداری شده به انضمام ساعت و قیمت و بسیاری اطلاعات دیگر که البته هیچ کدام خطرساز نبوده اند.

در واقع هیچ اطلاعات حیاتی و حساسی از این طریق توسط دیگران قابل مشاهده نبوده و تمام حساب های کاربری در امنیت کامل است. در نتیجه حمله DDoS، سرورها، 2000 درصد بیشتر از حالت معمولی ترافیک دریافت کرده اند که همین امر سبب خرابکاری گسترده شده است.

در بیانیه منتشر شده توسط استیم، این مسئله بارها تکرار شده که اطلاعات اصلی حساب از جمله شماره و رمز کارت بانکی، رمز حساب استیم و ... در دسترس هکرها قرار نگرفته و لزومی به تعویض رمزها نیست.

تاریخ انتشار Rise of the Tomb Raider برای پی سی لو رفت

1141

حدود یک ماه از انتشار عنوان Rise of the Tomb Raider برای پلتفرم های اکس باکس وان و اکس باکس 360 می گذرد و گیمرها منتظر عرضه جدیدترین ماجراجویی لارا کرافت [شخصیت اصلی بازی] برای رایانه های شخصی هستند. حال به نظر می رسد تنها یک ماه تا تجربه این بازی در پلتفرم پی سی زمان باقی مانده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه استیم، رایز آو توم ریدر در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد. نکته جالب این است وبسایت آمازون فرانسه نیز، چند هفته قبل، تاریخ انتشار بازی برای این پلتفرم را 29 ژانویه (9 بهمن) لیست کرده بود.

با توجه به این که در گذشته شاهد لو رفتن تاریخ عرضه برخی عناوین توسط استیم بودیم، باید زمان انتشار بازی برای پی سی را درست فرض کرده و تنها منتظر تاریخ دقیق از سوی شرکت اسکوئر انیکس (ناشر بازی) باشیم.

عنوان رایز آو توم ریدر، که ادامه نسخه ریبوت سال 2013 توم ریدر است، 10 نوامبر (19 آبان) برای کنسول های اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه شد. با وجود جلب نظر مثبت منتقدان و کسب میانگین امتیازی 86 در وبسایت متاکریتیک، نتوانست فروش بالایی را تجربه کند.

فروش ماه اول نسخه اکس باکس 360 توم ریدر در آمریکای شمالی، حدود 100 هزار نسخه بیشتر از فروش کلی رایز آف توم ریدر در این منطقه بود. یکی از دلایل اصلی فروش پایین بازی، در کنار انحصار زمانی شدن، انتشار همزمان آن با عنوان فال اوت 4 است. رایز آف توم ریدر در اواخر 2016 برای پلی استیشن 4 عرضه می شود.

جزئیات جدیدی از گیم پلی Far Cry Primal منتشر شد

Farcry

پس از معرفی Far Cry Primal، بسیاری از بازیکنان نسبت به مدت زمان کم پروسه ساخت آن و عدم خلاقیت در بازی نگران شدند. با توجه به جزییات منتشر شده به نظر می رسد جدیدترین قسمت فار کرای همچنان می تواند از عناوین مورد انتظار سال بعد باشد.

توماس سیمون، کارگردان بازی، اعلام کرد که در کنار وجود المان های مشابه از فار کرای 4، بازی تفاوت های زیادی خواهد داشت. وی در این رابطه گفت:

با وجود این که فار کرای پرایمال مردم را یاد فار کرای 4 خواهد انداخت ولی دارای تغییراتی است. به عنوان نمونه، همچنان سلاح نقش مهمی ایفا خواهد کرد؛ اما وقتی به عنوان یک شکارچی باستان باشید اوضاع تغییر می کند.

از تغییراتی که وی اشاره کرد حضور برخی حیوانات به عنوان یار کمکی است. به عبارت دیگر، شخصیت اصلی می تواند بعضی موجودات درون بازی را تربیت کرده و از آنان به عنوان سلاح استفاده کند.

البته پرورش حیوانات یک کار اختیاری بوده و می توان با امکانات دیگری که گیم پلی بازی در اختیارتان می گذارد بازی را پیش ببرید. کارگردان بازی در رابطه با این مورد گفت:

شما می توانید این عنوان را به صورت مخفیانه و بدون تربیت کردن حیوانی نیز پیش ببرید. سبک انجام بازی بستگی به خودتان دارد.

فار کرای پرایمال چند ماه پیش معرفی شد. بازی روایت گر شکارچی جوانی به نام Takkar در 12 هزار سال گذشته است. براساس ادعای سازندگان، این عنوان به بزرگی فار کرای 4، که در سال 2014 عرضه شد، خواهد بود.

جدیدترین قسمت فار کرای در تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) برای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 و 1 مارس (11 اسفند) برای پی سی منتشر می شود.

مدیر توسعه Mass Effect Andromeda استودیو سازنده بازی را ترک کرد

mass_effect

سه گانه مس افکت را می توان از بهترین عناوین نسل هفتم صنعت بازی های ویدیویی قلمداد کرد. با توجه به موفقیت های این عنوان، ادامه بازی دور از انتظار نبود تا اینکه استودیوی بایوور، سازنده بازی، به طور رسمی از ساخت جدیدترین قسمت سری با نام Mass Effect Andromeda رونمایی کرد. اکنون، به نظر می رسد شاهد تغییراتی در تیم ساخت این عنوان هستیم.

براساس اطلاعات به دست آمده Chris Wynn، مدیر توسعه بازی، از پروژه ساخت بازی کناره گیری کرد. وی در توییتر خود گفت:

برایم خیلی سخت است که بگویم از مسئولیتم در بایوور و پروژه قسمت جدید مس افکت کناره گیری کردم. تیم توسعه آندرومدا با استعدادترین تیمی بوده که در طول فعالیتم، کنارشان حضور داشتم و از بودن در کنارشان افتخار می کنم.

به جامعه پرشور هواداران مس افکت می پیوندم و مشتاقانه منتظر جدیدترین قسمت بازی هستم. ممنون و تعطیلات مبارک!

Chris Wynn که سابقه فعالیت به عنوان تهیه کننده در شرکت های مایکروسافت و اپیک گیمز، خالق سری گرز آو وار، را دارد از سال 2013 به بایوور پیوست.

اولین زمزمه ها از ساخت قسمت جدید مس افکت به سال 2012 باز می گردد. پس از این که Casey Hudson، تهیه کننده اجرایی بایوور، خبر از مراحل اولیه توسعه قسمت جدید این سری را داد؛ سازنده بازی رسما ساخت ادامه ای برای مس افکت را تایید نمود اما هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نکرد.

سکوت ادامه داشت تا این که در نمایشگاه E3 پارسال، به طور رسمی از بازی با نام آندرومدا پرده برداشته شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این عنوان سال های سال پس از سه گانه اول و در کهکشانی به نام آندرومدا اتفاق خواهد افتاد.

مس افکت آندرومدا برای انتشار در سه ماهه پایانی سال 2016 و روی پلتفرم های پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 برنامه ریزی شده است.

Rise of the Tomb Raider پر فروش ترین عنوان دیجیتالی اکس باکس وان در کریسمس شد

rise-of-the-tomb-raider

با وجود این که فروش جدیدترین قسمت سری توم ریدر در هفته های ابتدایی خود پایین تر از حد انتظار بود اما بازی توانست در تعطیلات کریسمس جاری، فروش دیجیتالی چشمگیری را تجربه کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، رایز آف توم ریدر با غلبه بر Star Wars: Battlefront، برای اولین بار در صدر فروش دیجیتالی کنسول اکس باکس وان قرار گرفت. این مهم در صورتی برای توم ریدر به دست آمد که اکران هفته گذشته فیلم Star Wars: The Force Awakens در افزایش فروش بازی استاروارز تاثیر مثبت داشت.

لیست کامل پر فروش ترین بازی های دیجیتالی اکس باکس وان در 7 روز گذشته را می توانید در ادامه مشاهده کنید. نکته جالب توجه لیست، عدم حضور هیلو 5 است.

  1. Rise of the Tomb Raider
  2. Star Wars: Battlefront
  3. Gears of War: Ultimate
  4. Minecraft
  5. Ori and the Blind Forest
  6. Need for Speed
  7. Grand Theft Auto V
  8. Call of Duty: Black Ops 3
  9. Madden NFL 16
  10. Kinect Sports Rivals

فروش بالای رایز آف توم ریدر در تعطیلات دور از انتظار نبود. یکی از دلایل اصلی فروش پایین این عنوان، انتشار همزمان آن با عنوان بزرگ فال اوت 4 بود و تحلیل گران پیشبینی کردند با گذشت زمان، فروش توم ریدر نیز افزایش خواهد یافت. با این وجود، باید منتظر آمار و ارقام دقیق تر از فروش بازی باشیم.

هفته گذشته شرکت مایکروسافت، دموی قابل بازی از رایز آف توم ریدر را برای اکس باکس وان عرضه کرد تا بازیکنان بتوانند راحت تر برای خرید آن تصمیم بگیرند. این دمو حاوی 30 دقیقه ابتدایی بازی است.

رایز آف توم ریدر در تاریخ 10 نوامبر (19 آبان) برای کنسول های اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه شد. بر اساس شایعات به دست آمده، نسخه پی سی بازی در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) منتشر می شود. اواخر 2016 نیز شاهد عرضه آن برای پلی استیشن 4 خواهیم بود.

تاریخ انتشار احتمالی Final Fantasy 15 لو رفت

final_fantasy_xv

حدود 10 سال از ساخت Final Fantasy 15 می گذرد و طرفداران بی صبرانه منتظر تجربه آن هستند. اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، تنها چند ماه تا انتشار این عنوان زمان باقی مانده است.

بر اساس تاریخ درج شده در شعبه ژاپنی آمازون، بازی 1 ژوئن (12 خرداد) عرضه خواهد شد. در گذشته نیز زمزمه هایی مبنی بر انتشار فاینال فانتزی 15 در فصل تابستان به گوش می رسید. می توان با این دید به موضوع نگاه کرد که بازی در ماه ژوئن برای ژاپن عرضه شده و تاریخ انتشار آن در کشورهای غربی فصل تابستان است.

با این وجود، باید تا ماه مارس 2016 (اسفند-فروردین) و رویداد ویژه ای که اسکوئر انیکس، ناشر و سازنده، برای بازی تدارک دیده صبر کرد. فاینال فانتزی 15 برای اولین بار در سال 2006 با نام Final Fantasy Versus XIII معرفی شد. ساخت بازی در مراحل اولیه خود بسیار کند پیش می رفت؛ به گونه ای که شایعاتی از کنسل شدنش به گوش می رسید.

حدس و گمان ها ادامه داشت تا این که در نمایشگاه E3 2013، بازی با نام Final Fantasy 15 دوباره معرفی شد. این عنوان در سال 2016 برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود.

بازی موبایل «بال های تاریکی» به تهیه کنندگی مجید قناد معرفی شد

1-2

روز گذشته، تیم بازی سازی لکسیپ به تهیه کنندگی مجید قناد، از بازی «بال های تاریکی» در فرهنگسرای اندیشه برای پلتفرم های موبایل و پی سی رونمایی کرد. این عنوان به زودی و تا اواسط دی ماه برای موبایل عرضه خواهد شد و در آینده ای نزدیک نسخه پی سی نیز منتشر می شود.

مجید قناد در سخنرانی پرشور خود، 90 درصد بازی های ویدیویی خارجی را در دسته بندی محتوای فرهنگی خطرناک قرار داد و از عملکرد ضعیف سرمایه گذاران انتقاد کرد. وی صراحتا بیان نمود که اگر سرمایه کافی در اختیار جوانان با استعداد ایرانی قرار بگیرد، تولید محتوا هم می تواند حرفه ای و درجه یک باشد.

سامان کاظمی، نویسنده و کارگردان این عنوان، بال های تاریکی را یک بازی معمایی پیچیده و سخت خواند که برخلاف دیگر بازی های ایرانی، در آن به چالش کشیده خواهید شد. گفته شده که بیش از 60 دقیقه میان پرده سینمایی با صداپیشگی هنرمندان مطرح صدا و سیما برای بازی تهیه شده که همین مسئله سبب شده تا بال های تاریکی، سینمایی ترین بازی ایرانی لقب بگیرد.

مجری برنامه های کودک و نوجوان، بیش از یک سال است که دست به تولید برنامه های تلویزیونی نزده و علت دوری از تلویزیون را، عدم علاقه اش به تبلیغ اجناسی نظیر چیپس در برنامه ای مخصوص به کودکان اعلام نمود. حالا وی به سراغ بازی های ویدیویی آمده و امیدوار است که افراد شناخته شده و سرمایه گذاران بیشتری پا به این عرصه بگذارند.

بلک آپس 3 برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش انگلیس قرار گرفت

callduty_1593483_650x

تعطیلات کریسمس، بازه زمانی فوق العاده ای برای کمپانی های بازی سازی به شمار می رود و می توانند در این ایام، به فروشی فوق العاده دست یابند. در همین حال، سری کال آو دیوتی همواره با فروشی دست نیافتنی در کریسمس مواجه شده و به نظر می رسد که بلک آپس 3 (بررسی دیجیاتو) نیز همین روند پیشینیان خود را در پیش گرفته است.

بنابر آمار انتشار یافته از هفته اخیر، نسخه سوم سری بازی بلک آپس توانسته برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش کشور انگلیس باقی بماند و حتی رشدی 40 درصدی در فروش را نیز تجربه کند. بلک آپس در حال حاضر حدود 8 هفته است که عرضه شده و در این مدت، هیچگاه از مقام دوم پایین تر نیامده است.

جدول پر فروش ترین بازی های هفته اخیر انگلستان به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: Black Ops 3
  2. Star Wars: Battlefront
  3. FIFA 16
  4. Fallout 4
  5. Grand Theft Auto V
  6. Just Cause 3
  7. Assassin's Creed: Syndicate
  8. Minecraft: Story Mode
  9. Rainbow Six: Siege
  10. WWE 2K16

جدا از لیست پر فروش ترین بازی های هفته اخیر، نکته جالب توجه اینجاست که با در نظر گیری میزان فروش عناوین مختلف روی پلتفرم های مختلف، به این نتیجه می رسیم که دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، به صورت تمام و کمال فروش انگلیس را مال خود کرده اند.

این موضوع نشان می دهد که انگلیسی ها به آرامی نسل هفتم کنسول ها را به فراموشی می سپرند و به نسل هشتم روی می آورند. از میان کنسول های نسل قدیم، بازی FIFA 16 روی اکس باکس 360 و پلی استیشن 3، به ترتیب در مقام 18 و 24ام عناوین پر فروش ماه قرار گرفته اند.

در همین حال، کنسول Wii U حتی یک عنوان هم در میان 40 بازی برتر ندارد و تنها بازی Just Dance 2016 روی پلتفرم Wii به جدول راه یافته است. پلتفرم پی سی نیز دست کمی از کنسول های نینتندو ندارد و تنها عنوان Football Manager 2016 توانسته در جایگاه 30ام قرار گیرد.

جدول پر فروش بازی های هفته اخیر به تفکیک پلتفرم را می توانید در پایین مشاهده کنید:

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - PS4
  2. Star Wars Battlefront - PS4
  3. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One
  4. Fallout 4 - PS4
  5. Star Wars Battlefront - Xbox One
  6. FIFA 16 - PS4
  7. Fallout 4 - Xbox One
  8. FIFA 16 - Xbox One
  9. Grand Theft Auto V - PS4
  10. Assassin's Creed: Syndicate - PS4

بازی Lucky's Tale همراه با آکیلس ریفت به رایگان عرضه می شود

newluckyblog.2

تنها چند هفته و یا شاید حتی چند روز دیگر به آغاز پیش فروش آکیلس ریفت، هدست واقعیت مجازی فیسبوک زمان باقی مانده و حالا این شرکت از دومین بازی رایگانی که همراه با هدست اش ارائه می شود پرده برداشت.

این بازی که Lucky's Tale نام دارد، عملا ارتباطی با نام خانوادگی موسس شرکت آکیلس، پالمر لاکی ندارد و یک بازی پلتفرمر سوم شخص خواهد بود. اولین بار در سال 2014، کمپانی آکیلس برای نمایش تکنولوژی خود از دموی همین بازی استفاده نمود.

در Lucky's Tale، کنترل روباهی را به عهده می گیرید و به ماجراجوی های متنوعی خواهید رفت. متاسفانه، کنترلرهای مخصوص آکیلس تا اواخیر سال آینده عرضه نخواهند شد اما ضمن خرید هر هدست واقعیت مجازی، یک کنترلر اکس باکس وان هم دریافت خواهید کرد که کنترل بازی ها را از طریق آن صورت بخشید.

علاوه بر این بازی، EVE: Vakyrie نیز به رایگان همراه با ریفت ارائه خواهد شد، اما تنها در صورتی که هدست را پیش خرید کرده باشید. هنوز مشخص نیست که چه زمانی پیش خرید هدست ریفت امکان پذیر خواهد شد اما چندی پیش، لاکی در توییتی زمان باز شدن فروشگاه ها را بلافاصله پس از سال نو اعلام نمود.

آکیلس ریفت قرار است در فصل اول سال 2016 عرضه شود و پلی استیشن وی آر نیز تاریخ عرضه مشابهی دارد. البته هنوز مشخص نیست بازی های واقعیت مجازی چه قیمتی خواهند داشت اما سامسونگ برای Gear VR، محدوده قیمتی 5 الی 10 دلار را در نظر گرفته است. Oculus Studios، ناشر بازی Lucky's Tale همچنان در حال ارزیابی قیمت برای بازی ها است.

کونامی با عرضه بسته های الحاقی بیشتر، به پشتیبانی از متال گیر آنلاین ادامه می دهد

1542983_650x

کمپانی ژاپنی کونامی به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا به پشتیبانی از بخش آنلاین متال گیر سالید، که با نام متال گیر آنلاین نیز شناخته می شود، ادامه دهد؛ برای تحقق این مهم، قرار است که بسته الحاقی جدید برای عنوان مورد بحث عرضه شود.

کونامی این خبر را در اکانت توییتر رسمی متال گیر آنلاین اعلام کرد و گفت که قرار است بسته الحاقی جدید، نقشه ها و مادهای بیش تری به بازی بیفزاید. برای مثال قرار است حالت بقا یا همان Survival به بازی اضافه شود.

حالت Survival گیمر را در محیطی باز قرار می دهد و بازیکنان باید در مثابل یک دیگر به مبارزه بپردازند. در این ماد، گیمر با پیروزی در هر دست و یا دستیابی به چند پیروزی به صورت پست سر هم، امتیازات و آیتم هایی به عنوان پاداش دریافت می کند. نقشه های جدید هم قرار است که بسیار باز و گسترده باشند.

تا پیش از این، شک و شبهه زیادی درباره سرنوشت متال گیر آنلاین وجود داشت و به نظر می رسید که کونامی دیگر از این بخش پشتیبانی نکند. دلیل این امر آن است که استودیوی Kojima Production برای همیشه تعطیل و شخص هیدئو کوجیما نیز بالاخره از کونامی جدا شد. در حالی که کوجیما در حال کار روی عنوان جدید و مستقل خود است، به نظر می رسد که کونامی به پشتیبانی از متال گیر آنلاین ادامه خواهد داد و به این زودی ها از آن دست نخواهد کشید.

هکرها موفق به نصب لینوکس و اجرای شبیه ساز روی سخت افزار پلی استیشن 4 شدند

Hacked-PS4-930x520

کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس، دقیقا مشابه پی سی ها هستند و ظاهرا هکرها راهی پیدا کرده اند که سیستم عامل لینوکس را روی حداقل یکی از این دو کنسول اجرا نمایند. گروه هکر کنسول Fail0verflow به تازگی توانسته ورژنی از لینوکس را روی سخت افزار کنسول نسل هشتمی سونی اجرا نماید.

این شاید اولین و مهم ترین قدم هکرها برای اجرای نرم افزارهای مربوط به سیستم های شخصی روی پلی استیشن 4 باشد. کنسول نهایی سونی، برخلاف پلی استیشن 3، ساختاری شبیه به پی سی ها معمولی دارد و حالا کار به جایی رسیده است سیستم عامل های دسکتاپ کامپیوتری نیز روی آن نصب می شوند.

اما همه چیز تنها به لینوکس خلاصه نمی شود؛ بلکه گروه Fail0verflow هم چنین توانسته امولاتور یا همان شبیه ساز گیم بوی و ورژنی دست کاری شده از بازی Pokemon را روی پلی استیشن 4 اجرا کند. سونی هنوز نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده و به نظر نمی رسد که تمایلی به صحبت درباره چنین موضوعی داشته باشد.

در هر حال، اجرای بازی Pokemon از طریق امولاتور گیم بوی از چندین جهت جالب توجه است؛ چرا که تیم هکری در اصل یک گیم بوی به پلی استیشن 4 متصل نموده با بتواند به عنوان کنترلر از آن بهره گیرد. شاید این بهترین روش برای تجربه بازی های قدیمی روی کنسول جدید به شمار نرود، اما نشان می دهد که این تیم، درک خوبی از عملکرد سیستم پلی استیشن 4 دارد.

شایعه اکس باکس وان مینی دوباره قدرت گرفت

xbox-one-console1-ds1-670x443-constrain1

پس از عرضه عمومی اکس باکس وان در اواخر سال 2013، شایعاتی به گوش می رسید که گویا مایکروسافت قصد دارد این بار یک اکس باکس وان کوچکتر را عرضه کند که بلو-ری از آن حذف شده اما همچنان قدرت سخت افزاری برابری دارد.

حال گزارشی منتشر شده که اشاره دارد منابعی از داخل مایکروسافت این ماجرا را یک بار دیگر به میان کشیده اند. اما این بار ماجرا اندکی متفاوت است. اکس باکس وانی که حالا شایعاتش شنیده می شود، قرار است با محصولاتی نظیر اپل تی وی وارد رقابت شود و بازی های ویندوز استور روی آن اجرا شود.

اکس باکس وان مینی یا هر آنچه که این محصول نام دارد هیچ گاه عرضه نشد و رنگ واقعیت را به خود ندید. حتی فیل اسپنسر یک بار صراحتا وجود آن را منتفی دانست اما اگر گزارش های اخیر حقیقت داشته باشند، باید منتظر عرضه دستگاه در نیمه دوم سال 2016 باشیم.

این بدان معنا خواهد بود که مایکروسافت احتمالا سخت افزار جدید خود را برای نمایشگاه E3 آماده کرده است، همزمان با آماده سازی نینتندو برای کنسول جدیدش. اما به هر حال اکس باکس وان مینی در بهترین حالت ممکن، همان اکس باکس وان خواهد بود اما بدون دیسک خوان.

مایکروسافت: تقاضا برای کنترلر Xbox One Elite فراتر از حد انتظار بود

Xbox-One-Elite

معرفی کنترلر Xbox One Elite توجه بسیاری از منتقدان و بازیکنان را جلب نمود. این کنترلر حرفه ای دارای قابلیت شخصی سازی بوده و می توان دکمه هایش را به سلیقه خود تغییر داد. اما با وجود بازخوردهای بسیار مثبت، محصول در بسیاری از فروشگاه ها نایاب گشته و شاهد کمبود آن در بازار هستیم.

Chris Capossela، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، در مصاحبه با Geekwire دلیل کمیاب شدن کنترلر را توضیح داد. براساس گفته وی تقاضای فراتر از حد انتظار مصرف کنندگان، علت کمبود آن در بازار است. او در این رابطه گفت:

ما محصول را دست کم گرفتیم. با وجود این که بازخوردها پس از معرفی کنترلر در نمایشگاه E3 بسیار عالی بودند اما قیمت بالای آن موجب شد تا کمتر از آن بسازیم.

چند روز قبل از عید شکرگزاری، به همراه چند تن از دوستان به 30 یا 40 فروشگاه بزرگ مانند: GameStop ،Best Buy و Microsoft Stores سر زدیم تا وضعیت برخی محصولات در بازار را ارزیابی کنیم. در این بین یکی از چیزهایی که معمولا می شنیدیم، تقاضا برای ساخت بیشتر کنترلر اکس باکس وان الیت بود.

شرکت مایکروسافت نیز در گذشته از استقبال بی نظیر مردم برای این کنترلر خبر داده بود. باید دید آیا آنان به ساخت بیشتر محصول روی می آورند یا همین روند احتیاط آور را ادامه خواهند داد.

کنترلر اکس باکس وان الیت در 27 نوامبر (6 آذر) با قیمت 150 دلار عرضه شد.

یوشیدا: 2016 سالی است که از داشتن پلی استیشن 4 خشنود خواهید شد

PS41

سال 2016 برای پلی استیشن بازها سال فوق العاده ای خواهد بود. آنچارتد 4 از راه خواهد رسید (اگر یک بار دیگر با تاخیر مواجه نشود) و پلی استیشن وی آر، پلتفرم جدید واقعیت مجازی سونی نیز برای پلی استیشن 4 عرضه می شود. شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی های سونی می گوید، سال آینده قرارر است برای پلی استیشن 4 بسیار به یاد ماندنی و مهم باشد.

یوشیدا با اشاره به بازی هایی چون آنچارتد 4، استریت فایتر 5، هورایزن: زیرو داون، گرن توریزمو اسپورت و The Last Guardian می گوید زمان خوبی است که یک پلی استیشن 4 داشته باشید.

سالی که پشت سر گذاشتیم، در زمینه بازی های انحصاری برای پلی استیشن 4 چندان جذاب نبود و مدیران سونی بارها به این مسئله اعتراف کردند. چندی پیش، مایکل افریم نیز نسبت به این مسئله ابراز آگاهی نمود و بیان داشت که در سال 2015 تلاش برای تحکیم ارتباط با توسعه دهندگان شخص ثالث بوده است اما گویا در سال 2016 شاهد تعداد قابل توجهی از بازی های انحصاری هم هستیم.

علاوه بر عناوین انحصاری مورد انتظار نظیر The Last Guardian، سال 2016 از سوی اهالی تکنولوژی، سال واقعیت مجازی هم لقب گرفته. علاوه بر پلی استیشن وی آر، شاهد عرضه آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو هم در این سال هستیم و احتمالا چهره دنیای فناوری به زودی تغییراتی بزرگ به خود خواهد دید. ماه گذشته، فروش پلی استیشن 4 از مرز 30 میلیون هم گذشت تا یکه تازی خود را در این سال به اثبات رساند. مایکروسافت نیز معتقد است که 2016، سال بسیار خوبی برای بازی های اکس باکس خواهد بود.

بازی های رایگان ماه ژانویه سرویس پلاس معرفی شدند

playstation-plus

با فرا رسیدن سال نو و البته ماه جدید میلادی، سونی و مایکروسافت لیست بازی های رایگان این ماه پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد را اعلام نمودند. سونی این بار دو بازی برای پلی استیشن 3، سه بازی برای ویتا و دو بازی برای پلی استیشن 4 دارد.

عناوین رایگان این ماه به صورت زیر است:

  • Dragon Age: Origins برای کنسول پلی استیشن 3
  • Grim Fandango Remastered برای کنسول های پلی استیشن ویتا و پلی استیشن 4
  • Hardware: Rivals برای کنسول پلی استیشن 4
  • Legends of War Patton برای کنسول پلی استیشن ویتا
  • Medal of Honor Warfighter برای کنسول پلی استیشن 3
  • Nihilumbra برای کنسول پلی استیشن ویتا

شاید در نگاه اول از بازی های رایگان شده برای پلی استیشن 4 دلخور شوید؛ اما اشتباه نکنید! Grim Fandango Remastered بازسازی عنوان گریم فندنگو، ساخته استودیو دابل فاین و لوکاس آرت، است که در سال 1998 برای پی سی عرضه شد.

بازی علاوه بر کسب نظر بسیار مثبت منتقدان، در برخی از لیست های بهترین عناوین صنعت گیم نیز قرار گرفت. البته گریم فندنگو نتوانست در زمان عرضه فروش بالایی کند. اکنون زمان مناسبی است تا آن را تجربه کنید.

Hardware: Rivals نیز به عنوان جانشینی برای Hardware: Online Arena محسوب می شود؛ بازی سال 2002 عرضه شد و موفقیت های بسیار زیادی را در نسل ششم کسب نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی