ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تجربه رانندگی با شورولت مالیبو هیبرید 2016

در پی افزایش شدید قیمت نفت و بنزین در چند سال قبل، خودروسازان بزرگ آمریکایی نیز به فکر توسعه تکنولوژی های مربوط به کاهش مصرف سوخت افتادند و ماحصل این تغییر رویه حالا تولید سه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در پی افزایش شدید قیمت نفت و بنزین در چند سال قبل، خودروسازان بزرگ آمریکایی نیز به فکر توسعه تکنولوژی های مربوط به کاهش مصرف سوخت افتادند و ماحصل این تغییر رویه حالا تولید سه مدل برقی و کم مصرف هیبرید در سه کلاس مختلف از برند شورولت است که تازه ترین آن ها، مالیبو هیبرید جدید است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مدل volt به عنوان یک خودرو برقی کوچک عرضه می شود و نمونه هیبریدی ایمپالا نیز نقش یک سدان نسبتا بزرگ و هیبریدی را بازی می کند، اما در حد واصل این دو مدل، نمونه هیبریدی مالیبو برای سال 2016 به بازار عرضه شده که یک خودرو مناسب، زیبا و کاربردی محسوب می شود.

chev-3

یک موتور 1.8 لیتری در کنار موتور برقی قدرتی معادل 182 اسب بخار را در کنار 375 نیوتن متر گشتاور راهی چرخ های جلو می کند که ارقامی واقعا مناسب برای استفاده شهری و خانوادگی به نظر می رسند.

chev-5

نکته مهم تر آنکه مصرف سوخت این مدل در سیکل ترکیبی نیز 47 MPG (چهل و هفت مایل پیمایش به ازای هر گالن بنزین) اعلام شده است که در استاندارد اروپایی تقریبا معادل 5 لیتر در یکصد کیلومتر برآورد می شود.

chev-1

chev-7

رقمی که از رقبایی چون تویوتا کمری هیبرید، هیوندای سوناتا هیبرید و فورد فیوژن هیبرید بهتر است و در حد و اندازه نمونه هیبریدی هوندا آکورد به نظر می رسد.

chev-2

شورولت علاوه بر مسائل فنی و طراحی بدنه، در رفاه سرنشینان و فضای داخل کابین نیز کم کاری نکرده و علاوه بر سامانه GPS و نمایشگر 6 اینچی استاندارد، امکان استفاده از تکنولوژی های روز را با سیستم عامل های اپل CAR PLAY و اندروید به همراه امکان شارژ بی سیم موبایل در این خودرو فراهم آورده است.

chev-6

مهمترین نکته آنکه به لطف تخفیف های اعمال شده از سوی نهاد های زیست محیطی، این خودرو با قیمت پایه 22.500 دلار عرضه می شود که رقمی بسیار مناسب در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس غیر هیبریدی به نظر می رسد و می تواند فروش مناسبی را برای این مدل به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    فقط تسلا
    البته این هم قشنگه ولی هابریده

  • سوسن بهمنی
    سوسن بهمنی | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    خیلی ماشینه عالی ایه ?

    پشتش از سوناتا yf الهام گرفته

    قیمتش واقعا رقابتیه

مطالب پیشنهادی