ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

برند شخصی شما امروز بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد

مجله ی تایم در سال 2006 «شما» را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. ده سال بعد، برند سال نیز چیزی نیست جز «شما». سال 2016 سال برندسازی شخصی روی اینترنت برای مدیران، کارکنان و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

مجله ی تایم در سال 2006 «شما» را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. ده سال بعد، برند سال نیز چیزی نیست جز «شما». سال 2016 سال برندسازی شخصی روی اینترنت برای مدیران، کارکنان و دانشجویان خواهد بود. اگر دو، سه و یا چهار سال پیش به کسی می گفتید زیاد از فناوری سر در نمی آورید شاید بامزه بود. اما امروزه دیگر بامزه نیست؛ اجتناب ناپذیر است.

با ادامه ی تلاش شرکت ها برای برجسته کردن جنبه ی انسانی کسب و کارهایشان و مشارکت دادن مشتریان به شیوه های جدید، چشم آنها برای رهبری این مسئولیت به نیروی کار خود خواهد بود. به این ترتیب مدیران درون سازمان های خود به خرده برند بدل خواهند شد.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آیا برندینگ شخصی واقعاً جواب می دهد؟

کریس دِسی، مدیرعامل سیلوربک سوشال، در این باره می گوید: «ساختن برند شخصی زندگی من را زیر و رو کرد. من چیزی حدود 10 سال پیش اولین پست بلاگ خود را نوشتم، که چیزی حدود 260000 دلار برایم عایدی داشت. زمانی که می خواستم به دنیای رسانه های اجتماعی وارد شوم آدرس یو آر الی خریدم با عنوان فیسبوک باید من را استخدام کند. این کار توجه مجله ی فورچون را به خود جلب کرد. این توجه به من کمک کرد شغل رؤیایی خودم در شبکه های اجتماعی را در شرکتی به نام بادی مدیا به دست بیاورم. بعدها سیلزفورس این شرکت را چیزی حدود 1 میلیارد دلار خرید. پنج سال پیش تهیه کننده ای از طریق وبلاگم من را کشف کرد و من را به تلویزیون آورد و حالا به طور مرتب در شبکه های بزرگ تلویزیونی حضور دارم. محتوایی که در لینکدین، مدیوم، و وبلاگم تولید کردم به من کمک کرد توجه خیلی ها را به خودم جلب کنم».

برندسازی شخصی به درد چه کسانی می خورد؟

کارکنان: چه در موقعیت شغلی خود احساس امنیت داشته باشیبد چه نه، ممکن است روزی آن را از دست بدهید. در حقیقت، کل شرکت و یا صنعت شما ممکن است از دست برود. برندینگ شخصی مثل تور ایمنی است که شما را از سقوط نجات می دهد. سرمایه گذاری روی برند شخصی، سرمایه گذاری روی موقعیت و زندگی حرفه ای شماست. این دارایی مختص خود شما خواهد بود.

مدیران: مشتریان خود را به نحوی غیر تهاجمی درباره ی محصولتان آگاه کنید و در عین حال اعتمادسازی را نیز مد نظر داشته باشید. کارکنان خود را به نمایندگان برندتان تبدیل کنید. به آنها اجازه دهید پیام شما را از طریق شبکه های اجتماعی تقویت کنند.

جمعیت جویای کار: وقتی کارفرمای احتمالی شما نامتان را روی اینترنت جستجو می کند، متوجه این موضوع خواهد شد که شما فعالانه محتوا تولید کرده اید. تعامل با دیگران، به اشتراک گذاری ایده ها، و مشارکت در حوزه ی فعالیت، طبع بلند شما را نشان می دهد. به این ترتیب بیکار تلقی نخواهید شد؛ بلکه رهبری به حساب خواهید آمد که دغدغه ی دنیای بزرگ تری را دارد و این، برای کارفرمای آینده ی شما بسیار جذاب است.

کارآفرینان: اگر به برند شخصی خود اهمیت دهید، مشتریان شما را به چشم یک صاحب نظر خواهند دید و با کسب و کار شما ارتبطای شخصی برقرار خواهند کرد و کسب و کار ها، سرمایه گذاران، و فرصت های بیرونی که حتی فکرش را هم نمی توانسته اید بکنید به سراغتان خواهند آمد.

دانشجویان: دانشجویانی که به موقع کنترل برند شخصی خود را در دست می گیرند، اولین کسانی خواهند بود که توجه کارفرمایان بالقوه را به سوی خود جلب خواهند کرد. شما با درگیر شدن در ساخت برند شخصی خود، به تعیین مسیر شغلی خود در آینده نیز کمک خواهید کرد. حتی ممکن است ایده ای به ذهنتان برسد که شما را در مسیر کارآفرینی قرار دهد.

در مورد برندینگ شخصی چه باید بدانیم؟

اگر برای تولید محتوا (وبلاگ نویسی، پادکست یا محتوای ویدیویی) آماده می شوید، از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید. ممکن است ساده به نظر برسد اما اگر محتوای بی کیفیت و بی استفاده منتشر کنید خودتان نیز بی کیفیت و بی استفاده به نظر خواهید آمد. ترمیم یک برند شخصی آسیب دیده روی اینترنت کار بسیار دشواری است.

اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، به عنوان یک انسان به مشتریان خود آگاهی می بخشید و در نتیجه اعتماد آنان را جلب خواهید کرد. مردم شما را به چشم یک صاحب نظر نگاه خواهند کرد. مشتریان نیز با برند شما در سطحی شخصی ارتباط برقرار خواهند کرد. به این ترتیب، به جای آنکه شما به دنبال کارفرما، مشتری، سرمایه گذار و فرصت باشید، آنها به دنبال شما خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یوسف
    یوسف | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    اگر برای تولید محتوا (وبلاگ نویسی، پادکست یا محتوای ویدیویی) آماده می شوید، از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید. ممکن است ساده به نظر برسد اما اگر محتوای بی کیفیت و بی استفاده منتشر کنید خودتان نیز بی کیفیت و بی استفاده به نظر خواهید آمد. ترمیم یک برند شخصی آسیب دیده روی اینترنت کار بسیار دشواری است.

    این قسمت فوق العاده بود، ممنون دیجی :-)

  • atra.tavan60
    atra.tavan60 | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    مقاله جالبی بود
    ممنون

  • alirezaghorbani698
    alirezaghorbani698 | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    بسیار عالی
    سپاس فراوان

مطالب پیشنهادی