ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس هواپیمایی برای مقابله با پرواز زدگی طراحی کرده است

آنها که دائما با هواپیما سفر می کنند یک درد مشترک دارند و آن پرواززدگی است که بیش از هر چیز دیگری در این دنیا از آن نفرت دارند. اما ایرباس ظاهرا راهکار ویژه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

آنها که دائما با هواپیما سفر می کنند یک درد مشترک دارند و آن پرواززدگی است که بیش از هر چیز دیگری در این دنیا از آن نفرت دارند. اما ایرباس ظاهرا راهکار ویژه ای برای تخفیف این مساله دارد و می خواهد به مسافرانش کمک کند که با سرعت بیشتری خود را با اختلافات زمانی مطابقت دهند.

سری جدید جت های این شرکت به نام A350 XWB به لحاظ طراحی، امکانات و ویژگی های جدیدی دارند که تاخیرهای پروازی آنها را به حداقل رسانده و تجربه کلی کاربران در حین پرواز را بهبود می دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اعلام کوآرتز، ایرباس در حدود 15 میلیارد دلار را صرف توسعه این سری تازه از جت های خود کرده و نخستین نمونه تولید شده از آن نیز هم اکنون توسط هواپیمایی قطر مورد استفاده قرار می گیرد.

ایرباس برای آنکه مسافرانش بهتر بتوانند خود را با اختلافات زمانی وفق دهند تدابیر ویژه ای را اندیشیده که از آن جمله می توان به تنظیم نور داخلی جت ها اشاره کرد. این شرکت A350 XWB را به لامپ های ال ای دی ویژه ای مجهز کرده است که در جریان پرواز و برای تقلید میزان نور خورشید، رنگشان تغییر می کند.

به این ترتیب بدن بهتر می تواند خود را با تغییرات نوری وفق داده و در نتیجه زودتر از زمانی که باید، ملاتونین تولید خواهد کرد. در نتیجه مسافران برای یک خواب شبانه خوب بعد از رسیدنشان به مقصد آماده می گردند.

این سیستم قادر است 16.7 میلیون ترکیب رنگی مختلف را تولید کند که در پروازهای طولانی با اختلافات زمانی متعدد قابل استفاده است.

A350 XWB همچنین هوای بهتری نسبت به هواپیماهای دیگر دارد. تحقیقات نشان می دهد که تغییرات به وجود آمده در فشار هوا و همچنین کم شدن رطوبت آن می تواند در تشدید پرواززدگی موثر باشد.

بخشی از بدنه این جت (در حدود 53 درصد آن) از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربنی ساخته شده که در مقایسه با سایر مدل های تولید شده توسط ایرباس می توان گفت، سهم بیشتری از بدنه را تشکیل می دهد.

به لطف استفاده از این ماده، هواپیما مصرف سوخت کمتری پیدا می کند و علاوه بر آن، رطوبت داخل کابین هم در حد اعتدال باقی خواهد ماند.

در ساخت A350 XWB از آلومینیوم استفاده نشده است و به همین خاطر، احتمالا خوردگی بدنه آن کمتر خواهد شد و این یعنی دیگر رطوبت مشکلی را برای آن ایجاد نمی کند.

خدمه این هواپیما همچنین قادر خواهند بود که فشار داخلی آن را در ارتفاع 6000 پایی شبیه به فشار هوای سطح زمین کنند و علاوه بر این، آن را در ارتفاعی نگه دارند که امکان ورود رطوبت بیشتری را به فضای داخلی کابین خواهد داد.

در نهایت باید اضافه نماییم که صندلی های این جت، حتی در پروازهای ارزان درجه دو نیز بزرگ تر هستند. بال های جت تازه ایرباس نیز با الهام از روی بال پرندگان طراحی شده اند و گفته می شود که در حین پرواز نویز کمتری تولید می کنند.

البته اینکه تدابیر اتخاذ شده از سوی ایرباس برای مقابله با پرواز زدگی تا چه اندازه کارگر می افتند، مساله ایست که با گذر زمان مشخص می شود اما تغییرات ایجاد شده در  A350 XWB به لحاظ طراحی و امکاناتی که در ابتدا به آنها اشاره گردید، قطعا در تخفیف دادن این حالت موثر خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بابک
    بابک | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    به غیر از فوکر های ترکیده بهترین سفر هام با اتوبوس وی آی پی بوده /// کلا خدمات رفاهی تو هواپیمایی ایران مثل جک میمونه

  • Witcherfalse
    Witcherfalse | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    این خیلی خوبه ، پرواز در کل فرایند خسته کننده ایه ،
    امیدوارم با این راهکار یکم از مشکلاشو کم کنن

مطالب پیشنهادی