ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: کامپیوتر بدون کیس Asus Zen AIO S Z220IC

همه ما کامپیوترهای بدون کیس ویندوزی را عموماً به عنوان محصولی برای رفع نیازهای روزمره می شناسیم و این ابزارها را بیش از هرچیز، برای اموری مثل صدور فاکتور در فروشگاه ها مشاهده کرده ایم. برای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

همه ما کامپیوترهای بدون کیس ویندوزی را عموماً به عنوان محصولی برای رفع نیازهای روزمره می شناسیم و این ابزارها را بیش از هرچیز، برای اموری مثل صدور فاکتور در فروشگاه ها مشاهده کرده ایم.

برای رفع نیازهای تخصصی تر نیز iMac های اپل به ذهن متبادر می گردند که از توان پردازشی کافی برای استفاده های تخصصی برخوردار بوده و از زیبایی ظاهری دو چندان در مقایسه با نمونه های ویندوزی بهره می برند.

ایسوس اما یکی از تولید کنندگان با سابقه کامپیوترهای بدون کیس است که مدتی پیش با رونمایی از Zen AIO S در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵، قصد خود برای تغییر چنین دیدگاهی را به نمایش گذاشت.

شرکت تایوانی برای ساخت بدنه این کامیپوتر all-in-one از آلومینوم یکپارچه استفاده کرده و ارائه سخت افزار قدرتمند نیز، این دستگاه را به رقیب ویندوزی کامپیوترهای iMac تبدیل کرده که بازار کامپیوترهای بدون کیس را در اختیار خود دارند.

در ادامه این مطلب با بررسی دیجیاتو از کامپیوتر بدون کیس Asus Zen AIO S مدل Z220IC همراه باشید.

طراحی

asus zenaios (5)

به نظر می رسد ایسوس در ساخت کامپیوتر جدید خود، ابایی نداشته که به الهام گرفتن از طراحی iMac متهمم گردد و البته همین موضوع ،«ذن آیو اس» را به یکی از زیباترین all-in-one های ویندوزی موجود در بازار تبدیل کرده است.

بدنه یکپارچه «ذن آیو اس» از یک قطعه آلومینیوم فشرده ساخته شده و ایجاد طرح زبر روی سطح آن نیز در ۱۷ مرحله انجام گرفته است، طرحی که از زبان طراحی «ذن» سرچشمه گرفته است.

asus zenaios (2)

سازنده برای ساخت پایه دستگاه نیز از یک قطعه آلومینیوم استفاده کرده که این موضوع در کنار عدم وجود پیچ و اتصال در پایه، پایداری بالایی را برای محصول به ارمغان آورده است. این پایه البته همانطور که توقع می رود قابل تنظیم است و می توانید زاویه آن را به شکل عمودی تغییر دهید.

asus zenaios (4)

ایسوس برای ساخت لبه های بدنه از تراش الماس استفاده کرده و تمام درگاه های دستگاه را در بخش پشتی قرار داده است. هرچند این تصمیم زیبایی ظاهری «ذن آیو اس» را افزایش داده، اما در عین حال موجب شده هربار برای دسترسی به درگاه ها، ملزم باشید کامپیوتر را جابجا نمایید.

asus zenaios (9)

تنها دکمه دستگاه که برای خاموش و روشن کردن به کار می رود نیز در پشت بدنه قرار گرفته و در نمای روبروی «ذن آیو اس» تنها ۲ چراغ کوچک مشاهده می شوند که از روشن بودن و درحال پردازش بودن کامپیوتر حکایت دارند.

asus zenaios (8)

در بخش بالای نمایشگر ۲۱.۵ اینچی، دوربین یک مگاپیکسلی دستگاه مشاهده می شود که برخلاف نسخه ۲۴ اینچی، از فناوری RealSense اینتل پشتیبانی نمی کند و در نتیجه نمی توانید آن را برای قابلیت Windows Hello در آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت مورد استفاده قرار دهید.

در تمام سطح پایین نمایشگر نیز نوار تیره رنگی کشیده شده که به اسپیکرهای دستگاه اختصاص دارد. ایسوس برای این کامپیوتر ۶ عدد اسپیکر SonicMaster Premium در نظر گرفته که با توان ۱۶ وات، این محصول را به یک گزینه مناسب برای استفاده های صوتی و تصویری بدل ساخته اند.

کیبورد و ماوس دستگاه همانطور که توقع می رود بدون سیم هستند، اما دانگل مورد نیاز برای اتصال آنها به شکل داخلی تعبیه نشده و لازم است یکی از درگاه های USB «ذن آیو اس» را برای این منظور اختصاص دهید.

asus zenaios (1)

هرچند این ماوس و کیبورد از طراحی ساده و زیبایی برخوردار هستند، اما چندان حس کیفیت را منتقل نکرده و پلاستیک مورد استفاده در ساخت آنها نیز اختلاف زیادی با جنس آلومینیومی بدنه دستگاه دارد. هرچند کیبورد ارائه شده به هیچ وجه تجربه تایپ در سطح iMac ارائه نمی کند، اما در عوض بر خلاف رقیب ساخت اپل، از کلیدهای عددی در سمت راست برخوردار است که قابلیت کاربردی برای بسیاری از کاربران به شمار می آید.

asus zenaios (21)

انرژی تمام این مجموعه نیز توسط یک آداپتور تامین می گردد که سازنده سوراخی برای رد شدن سیم آن در پایه دستگاه تعبیه کرده و درست مثل iMac، زیر پایه را برای اتصال این آداپتور در نظر گرفته است.

asus zenaios (16)

در مجموع می توان گفت هرچند شباهت های «ذن آیو اس» با iMac های اپل غیر قابل کتمان هستند، اما ایسوس به خوبی در این محصول موفق شده طراحی چشم نوازی ارائه نموده و محصولی با کیفیت ساخت بالا در اختیار کاربران قرار دهد.

عملکرد و تجربه کاربری

asus zenaios (17)

نمایشگر ۲۱.۵ اینچی عریض و لمسی کامپیوتر ایسوس از رزولوشن Full HD برخوردار است و این موضوع، «ذن آیو اس» را به یک گزینه مناسب برای انواع کاربرد ها تبدیل کرده است.

این نمایشگر از پنل LED-backlight بهره می برد و قادر است تا ۱۰ نقطه تماس مختلف را شناسایی نماید، اما از نقاط ضعف آن نیز می توان به بازتاب زیاد نور از سطح صفحه نمایش اشاره کرد که مشکل فراگیری بین کامپیوترهای بدون کیس به شمار می رود.

asus zenaios (20)

شرکت تایوانی البته یک نسخه ۲۳.۸ اینچی نیز از این محصول ارائه کرده که از رزولوشن 4K بهره می برد که می توان آن را برای امور تخصصی تر مثل طراحی گرافیک یا ادیت ویدیو مورد استفاده قرار داد.

کامپیوتر ایسوس در زمینه درگاه های ارتباطی نیز امکانات متنوعی ارائه می کند، از جمله ۴ درگاه USB 3.0، یک درگاه خروجی HDMI، یک درگاه LAN، خروجی میکروفون و خروجی ۳.۵ میلی متری برای اتصال اسپیکر یا هدفون.

asus zenaios (3)

«ذن آیو اس» همچنین از یک درگاه کارت خوان SD برخوردار است و یک درگاه USB 2.0 نیز وجود دارد که توصیه می کنیم از آن برای اتصال دانگل ماوس و کیبورد استفاده نمایید.

اما متمایز ترین درگاه دستگاه را می توان USB Type-C به شمار آورد که کامپیوتر ایسوس را به نخستین all-in-one تبدیل کرده که از این استاندارد تازه پشتیبانی می کند.

asus zenaios (6)

ایسوس چیپست H110 اینتل و ۴ پردازنده Core i7 6700T، Core i5 6400T، Core i3 6100T و Pentium G4400T را برای «ذن آیو اس» در نظر گرفته و کارت گرافیک دستگاه نیز از بین GeForce GTX960M 2GB، GeForce GTX950M 2GB، GeForce GT930M 2GB انویدیا و یا Intel HD Graphics 530 قابل انتخاب است.

کامپیوتر ایسوس از رم DDR4 با فرکانس 2133MHz بهره می برد که میزان آن بین ۴ تا ۱۶ گیگابایت قابل انتخاب است و برای حافظه داخلی دستگاه نیز حجم ها و ترکیب های مختلف HDD، SSD و M.2 PCIe SSD در نظر گرفته شده است.

چنین انتخاب هایی «ذن آیو اس» را علاوه بر زیباترین، به یکی از قدرتمند ترین کامپیوترهای بدون کیسی تبدیل کرده که در بازار قابل خرید است، موضوعی که نتایج کسب شده در بنچمارک ها نیز تایید کننده آن است.

Screen Shot 2016-01-03 at 9.25

Screen Shot 2016-01-03 at 9.25.08 PM

امتیاز بنچمارک های گرافیکی نشان می دهد کامپیوتر ایسوس نه تنها از قدرت کافی برای عملکردهای نیمه تخصصی برخوردار است، بلکه حتی می تواند با محصولاتی مثل MSI Gaming 24GE به رقابت بپردازد، خصوصیتی که این محصول را به یکی از معدود کامپیوترهای بدون کیس مناسب برای گیمینگ تبدیل کرده است.

در ادامه می توانید امتیاز دیگر بخش های عملکرد سیستم و جزئیات سخت افزار مدل مورد بررسی را مشاهده نمایید.

Screenshot (9)

Screenshot (10)

برای رسیدن به بهترین عملکرد، می توانید تهیه این کامپیوتر با هارد SSD را مد نظر داشته باشید، قطعه ای که سرعت بسیار بالایی برای اجرای نرم افزارها به ارمغان خواهد آورد و نتیجه بررسی عملکرد آن در بنچمارک بعدی قابل مشاهده است.

Screenshot (15)

کامپیوتر all-in-one ایسوس همچنین در هردو نسخه Creative و Work از بنچمارک PC Mark 8 امتیازی نزدیک به ۳۵۰۰ را کسب کرد که نشان می دهد این محصول قادر است به عنوان ابزاری برای کارکردهای شغلی یا تولید محتوای گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

Screenshot (2) Screenshot (1)

سازنده ضمناً ۱۰۰ گیگابایت حافظه ابری ASUS WebStorage برای خریداران «ذن آیو اس» در نظر گرفته که کاربران می توانند به مدت یکسال امکانات آن را مورد استفاده قرار دهند.

 

جمع بندی

asus zenaios (19)

بدنه یکپارچه آلومینیومی، در کنار نمایشگر باکیفیت و قدرت سخت افزاری، از جمله خصوصیاتی هستند که کامپیوتر بدون کیس ایسوس را به یکی از جذاب ترین گزینه های موجود در بازار تبدیل کرده اند.

این محصول علاوه بر طراحی زیبا، از امکانات پیشرفته مثل آخرین نسل پردازنده های اینتل و جدیدترین استانداردهای ارتباطی مثل USB Type-C بهره می برد. کارت های گرافیک در سطح گیمینگ و رزولوشن ۱۰۸۰ نیز از دیگر خصوصیاتی هستند که استفاده از کامپیوتر ایسوس را حتی برای مواردی مثل گیمینگ امکان پذیر ساخته است.

شرکت تایوانی در ساخت این محصول به خوبی موفق شده نماینده ویندوزی مناسبی در برابر iMac های اپل ارائه نماید؛ ترکیب دلچسبی از قدرت و زیبایی، که البته تهیه آن حداقل ۱۵۰۰ یورو هزینه در پی خواهد داشت.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت
  • درگاه های متنوع
  • قدرت پردازش

نکات منفی

  • ماوس و کیبورد بی کیفیت
  • طراحی بیش از حد مشابه iMac
  • نرم افزارهای زائد پیشفرض
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • imitdev 1985
    imitdev 1985 | ۲ اسفند ۱۳۹۵

    من این AIO را دارم بسیار زیبا و قدرتمند است . فقط چند نکته لازم دیدم بگم .
    اولا این پی سی 2 تا هارد مجزا داره 128 SSD برای سیستم عامل 1T برای داده که شما نمی توانید روی 1T سیستم عامل بزنید پس باید در هنگام نصب بازی نرم افزار و ضبط ویدئو و ماشین مجازی دقت کنید که هارد بیشتر را انتخاب کنید.
    دوما تعویض سیستم عامل این مدل قلق خاص خود را دارد که باید در تنظیمات بایوس تغییراتی بدهید
    سوما در نسخه یوتیوب شما یک دوربین سه بعدی را می بینید که من تا حالا نتونستم فعالش کنم پس خیلی مواظب باشید
    سوما صفحه تاچ و قدرت این AIO فوق العاده است فضای زیادی را هم روی میز نمی گیرد من در کل از 100 به این 99 می دهم ان یک نمره را هم به خاطر دوربین سه بعدی و نبودش کسر کردم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی