ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرعت کافی نیست؛ مروری بر ب ام و Z8 ، خودرو جیمز باند در فیلم “دنیا کافی نیست”

در روزهای اخیر خبری حاکی از به حراج گذاشتن یک دستگاه بی ام دبلیو Z8 در فضای مجاری منتشر شده که بهانه ای شد برای اینکه مشخصات این مدل شاخص ب ام و را مرور ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در روزهای اخیر خبری حاکی از به حراج گذاشتن یک دستگاه بی ام دبلیو Z8 در فضای مجاری منتشر شده که بهانه ای شد برای اینکه مشخصات این مدل شاخص ب ام و را مرور کنیم، خودرویی که در میان زیباترین خودروهای حاضر در مجموعه فیلم های جیمز باند، جایگاه ویژه ای دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت حراجی RM Sotheby قصد به حراج گذاشتن این بی ام دبلیو Z8 زیبا را دارد، قیمت پایه برای این بی ام دبلیو 128 هزار دلار در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که خودروی مورد نظر تنها 885 کیلومتر مسافت طی کرده است و مالک آن در شرایط ایده آلی از آن نگهداری کرده است.

2
Z8 در واقع بر مبنای مدل کانسپت Z07 ساخته شد که در سال 1997 معرفی شده بود.

حتما طرفداران سری فیلم های سینمایی 007 به خاطر دارند که در فیلم دنیا کافی نیست (the world is not enough) پیرس بروسنان (بازیگر نقش اول) بخشی از ماموریت خود را بوسیله یک بی ام دبلیو Z8 انجام می داد که ارزش این خودرو را برای طرفداران این مجموعه سینمایی دوچندان می کند.

8
طراحی کلاسیک و ساده فضای کابین با مجموعه نشانگرهای قرار گرفته شده در بخش مرکزی داشبورد بر طراحی رو به گذشته این مدل تاکید می کند.
12
Z8 برای بزرگداشت مدل جاودانه 507 طراحی و ساخته شد و از نظر استقبال بازار و میزان فروش هم مانند این خودرو، عملکرد چندان درخشانی نداشت.

بی ام دبلیو Z8 از سال 1999 تا سال 2003 تولید شد و توسط طراح برجسته گروه بی ام دبلیو یعنی آقای هنریک فیسکر طراحی شد که در آینده کمپانی خودروسازی خود را با نام فیسکر تاسیس نمود.

6

در حقیقت بی ام دبلیو قصد داشته با طراحی زیبا و دلنشین Z8 دوران شکوه 507 را یادآور شود. در زیر درپوش آلمینیومی Z8 قلب 8 سیلندر خورجینی و 4.9 لیتری آن قرار گرفته که توان تولید 400 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را دارد. شاسی این خودرو به منظور پایین آمدن وزن از آلومینیوم ساخته شده است.

5
این موتور هشت سیلندر یکی از ساخته های مهندسی افتخار آمیز بخش M POWER ب ام و محسوب می شود و عملکرد فوق العاده ای دارد.

از امکانات این بی ام دبلیو می توان به سقف قابل باز شدن (کانورتیبل) و گیربکس 6 سرعته دستی اشاره کرد که از روی مدل M5 گرفته شده است. نمونه مورد بررسی کاملا اصیل و ناب باقی مانده، حتی دفترچه راهنمای خودرو و استیکرهای نصب شده روی شیشه هنوز در شرایط مناسبی قرار دارند.

10

بی ام دبلیو Z8 یک خودروی انحصاری و تولید محدود بود که تنها 5703 دستگاه از آن تولید شد و 2543 دستگاه به آمریکا صادر شد.

7
نمونه تیونینگ شده توسط آلپینا با رینگ های چرخ متفاوت مخصوص این کمپانی

شرکت آلپینا که به تیونینگ و سفارشی سازی خودروهای بی ام دبلیو می پردازد، تعداد 555 دستگاه از این خودرو را با موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 4.6 لیتر عرضه کرد که از نظر قدرت پایین تر از نمونه استاندارد بودند ولی گشتاور بیشتری را تولید می کردند.

1

مدل آلپینا دارای توان 375 اسب بخار و گشتاور519 نیوتن متر بود. در Z8 آلپینا گیربکس با نمونه 5 سرعته اتوماتیک تعویض شد. از این نمونه تنها 450 دستگاه به آمریکا و هشت دستگاه به انگلستان صادر شد.

3
مدل مفهومی Z07 که در سال 1997 معرفی شد و تقریبا بدون هیچ تغییر بزرگی به نمونه تولیدی (Z8) بدل شد.

گفتنی است که بی ام دبلیو Z8 اولین مدل آلپینا بود که توسط نمایندگی های BMW در بازار آمریکا عرضه می شد و حالا تقریبا تمامی مدل های این کمپانی تیونینگ که تحت لیسانس ب ام و به توسعه خودروها می پردازد در بازار آمریکا عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سوسن بهمنی
    سوسن بهمنی | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    سلام،

    بنظرم این مدل از ب ام و فوق‌العاده ترین خودرو سری Z باشه
    با اینکه نماد دو کلیه همیشگی ب ام و مثل همیشه نبود، ولی طراحی دماغه اون فوق‌العاده ست

    به نظر من حتی از زی فور 2015 هم قشنگتره

    البته کاملا طراحی خاص آقای فیسکر رو میشه حس کرد، چون خودروهای خود آقای فیسکر هنوز همین ته چهره رو دارن

  • مسعود
    مسعود | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    میدونم به موضوع بی ربطه ولی چرا دیگه دراپ تست نمیذارین؟؟؟

مطالب پیشنهادی