ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا در سال گذشته بیش از 50 هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته

کمپانی خودروسازی تسلا امروز آمار دقیقی از میزان فروش ماشین های الکتریکی خود در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی منتشر نمود که نشان می دهد مجموعا 17400 دستگاه فروخته و تقریبا همه آن مربوط ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

کمپانی خودروسازی تسلا امروز آمار دقیقی از میزان فروش ماشین های الکتریکی خود در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی منتشر نمود که نشان می دهد مجموعا 17400 دستگاه فروخته و تقریبا همه آن مربوط به فروش سدان های مدل S این کمپانی هستند. یعنی اگر بخواهیم به طور دقیق بگوئیم، 17192 دستگاه از خودروهای فروخته شده را سدان های مدل اس تشکیل داده اند و 208 عدد باقی مانده نیز مربوط به SUVهای مدل X بوده.

در همین راستا باید بگوئیم مجموع فروش این شرکت آمریکایی در سال گذشته میلادی، 50580 دستگاه اعلام گشته که برای استارتاپی که توسط ایلان ماسک مدیریت می گردد بسیار عالیست اما نتوانسته هدف نهایی آنها برای رسیدن به فروش 55 هزارتایی تا آخر سال 2015 را برآورده نماید.

اگر خاطرتان باشد در اواسط سال گذشته بود که مدیر این شرکت اعلام نمود آنها امیدوار هستند تسلا تا آخر سال، 55 هزار دستگاه خودروی الکتریکی بفروشد که این انتظار محقق نگشت. اما همین رقم به دست آمده نیز رشد 75 درصدی فروش به نسبت زمان مشابه در سال 2014 را نشان می دهد و حتی در مقایسه به سه ماهه سوم سال گذشته نیز حدود 50 درصد رشد بیشتری داشته.

مجموع فروش ماشین های الکتریکی تسلا در سال 2014 میلادی 33157 عدد بوده و بر این اساس، رشد سالانه کمپانی مورد بحث نیز 52 درصد افزایش داشته.

ایلان ماسک همیشه مدعی شده که تسلا مشکل تقاضا از طرف مردم ندارد بلکه محدودیت خودروهای شان به خط تولید آنها مربوط است که هنوز به مرحله ای نرسیده که بتواند در لحظه پاسخگوی نیاز مشتری ها باشد. اما بر اساس آمار اشاره شده در این مطلب باید گفت کمپانی مورد بحث به نقطه تعادل میان عرضه و تقاضا نزدیک شده و از این پس میان زمان پرداخت پول توسط مشتری ها و دریافت محصول فاصله چندانی وجود نخواهد داشت.

همچنین، مسئولان خودروساز یاد شده امیدوار هستند تا سال 2020 میلادی 500 هزار دستگاه از انواع خودروهای خود را تولید و روانه بازار نمایند.

در آخر هم لازم به یادآوری است که تمامی ارقام یاد شده در بالا به ماشین هایی تعلق دارند که به دست مشتری رسیده اند و بدون شک ارقام اصلی تولیدات مدل های S و X این کمپانی فراتر از اینها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    اینکه چیزی نیست
    تو ایران توی کمتر از ۱۰ روز ۱۱۰ هزارتا پرایدو پژو فروش رفته
    ????

مطالب پیشنهادی