ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان چهار عنصر جدید را به جدول تناوبی عناصر اضافه کردند

چهار عنصر جدید، پس از تأیید اکتشاف آنها توسط سازمان جهانی شیمی به جدول تناوبی عناصر اضافه شدند. اتحادیه بین المللی IUPAC هفته گذشته اعلام کرد که عناصر شماره 113، 115، 117 و 118 مراحل استاندارد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

چهار عنصر جدید، پس از تأیید اکتشاف آنها توسط سازمان جهانی شیمی به جدول تناوبی عناصر اضافه شدند. اتحادیه بین المللی IUPAC هفته گذشته اعلام کرد که عناصر شماره 113، 115، 117 و 118 مراحل استاندارد اکتشاف را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و اولین عناصری هستند که از سال 2011 به بعد به جدول تناوبی عناصر اضافه می شوند.

با اضافه شدن این چهار عنصر، ردیف هفتم جدول تناوبی هم تکمیل خواهد گشت. تمامی این عناصر تازه اکتشاف شده، ساخته دست انسان هستند و در حال حاضر یک نام موقت برایشان در نظر گرفته شده، اما برای تمام آنها طی ماه های آتی یک نام رسمی در نظر گرفته خواهد شد. عناصر 115، 117 و 118 توسط تیمی از دانشمندان انستیتوی جوینت برای تحقیقات اتمی در دوبنای روسیه و آزمایشگاه بین المللی لارنس لیورمور در کالیفرنیای آمریکا اکتشاف شده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تیم آمریکایی-روسی ضمنا مدعی کشف عنصر 113 (که موقتا اونوتریوم نامگذاری شده) هم هست، اما IUPAC کشف آن را منتسب به تیمی در انستیتوی ریکن در ژاپن می داند. بنابراین عنصر 113 اولین عنصری است که به نام محققین آسیایی نامگذاری خواهد شد.

اکتشاف عناصر فوق سنگین کار بسیار دشواری است،‌ چرا که به سرعت شروع به تجزیه می کنند. اما دانشمندان عناصر فوق سنگین جدیدی کشف کرده اند که از عمر اندکی طولانی تری برخوردارند که همین موضوع امیدها برای کشف "جزیره پایداری" را در میان دانشمندان بالا برده؛ گروهی از عناصر که هم فوق سنگین هستند و هم پایدار.

کسوکه موریتا، رهبر اکتشاف عنصر 113 در بنیاد ریکن، طی بیانیه ای از طرف خود و تیم همکارانش اذعان داشته که "در ادامه تحقیقات به قلمرو ناشناخته عنصر 119 و عناصر فراتر از آن خواهند پرداخت". ریوجی نویوری، رئیس سابق ریکن و برنده جایزه نوبل شیمی در مورد این اکتشاف می گوید: "برای دانشمندان این موضوع از مدال طلای المپیک ارزش بالاتری دارد."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عقاب سیاه
    عقاب سیاه | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    سلاو شیمی

مطالب پیشنهادی