ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Mio از سیستم تازه سنجش میزان فعالیت و دستبند سلامتی جدید خود پرده برداشت

اگر تاکنون از دستبدهای سلامتی استفاده کرده باشید، حتماً می دانید که این ابزارها به شکل پیش فرض میزان فعالیت لازم برای هر فرد را رسیدن به ۱۰ هزار قدم در هر روز قرار می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۰

اگر تاکنون از دستبدهای سلامتی استفاده کرده باشید، حتماً می دانید که این ابزارها به شکل پیش فرض میزان فعالیت لازم برای هر فرد را رسیدن به ۱۰ هزار قدم در هر روز قرار می دهند؛ و این همان سیستمی است که Mio Global امروز در نمایشگاه CES آن را به شکل کامل زیر سوال برد.

Mio مدتها پیش نخستین تولید کننده بود که حسگر نوری ضربان قلب را به دستبندهای سلامتی آورد و این قابلیت را به یکی از ویژگی های استاندارد ابزارهای سلامتی تبدیل ساخت.

شرکت ساکن ونکوور اکنون نیز دست به کار شده تا بار دیگر با زیر سوال بردن روش استاندارد ۱۰ هزار قدم در هر روز، تحول تازه ای در ابزارهای پوشیدنی حوزه سلامتی ایجاد نماید.

سیستم امتیاز دهی ابداعی این شرکت Personal Activity Intelligence یا PAI نام دارد که رقم آن بر اساس فاکتورهای از جمله سن، جنسیت، ضربان قلب در حالت استراحت و حداکثر ضربان قلب معین می گردد.

Mio اعتقاد دارد با شمردن تعداد قدم ها نمی توان میزان فعالیت افراد را تشخیص داد، چرا که اندازه هر قدم با دیگری یکسان نیست و فعالیت های زیادی نیز وجود دارند که بدون قدم برداشتند انجام می گیرند. این شرکت بر همین اساس تلاش دارد با سیستم امتیاز دهی خود، روش دقیقی برای سنجش میزان فعالیت افراد ارائه نماید.

شرکت مورد بحث می گوید الگوریتم های مورد استفاده در روش امتیاز دهی PAI، از تحقیقات گسترده موسوم به HUNT سرچشمه می گیرد که در فاصله سالهای ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۸ توسط دانشگاه علم و فناوری نروژ انجام گرفت و ده ها هزار داوطلب در انجام آن همکاری داشتند.

در این تحقیقات برای نمونه مشخص شد که ضربان قلب در حالت استراحت از ارتباط مستقیم با سلامت دستگاه قلبی عروقی برخوردار است و افزایش میزان آن را می توان به عنوان نشانه ای برای تشخیص مشکلات آینده در این بخش به حساب آورد.

و اما سخت افزاری که Mio در کنار سیستم امتیاز دهی جدید خود معرفی کرده Slice نام دارد، ابزاری ۹۹ دلاری که مثل هر دستبند سلامتی دیگری از قابلیت شمارش تعداد قدم ها، فاصله، میزان کالری مصرفی و میزان خواب کاربر برخوردار است و علاوه بر این، نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند کاربر را نیز نمایش می دهد.

Slice ضمناً تنها تنها ابزار سلامتی ساخت Mio به شمار می رود که قادر است امتیاز PAI کاربر را به شکل مستقیم نمایش دهد و کاربران دیگر محصولات این سازنده (از جمله Alpha 2 و Fuse) لازم است برای مشاهده این امتیاز، به اپلیکیشن موجود روی تلفن هوشمند خود مراجعه نمایند.

در پایان لازم است بدانید که Mio تنها شرکتی نیست که سیستم ۱۰ هزار قدم در هر روز را زیر سوال برده و Pebble نیز ماه گذشته از پلتفرم جدید سلامتی خود پرده برداشت که میزان فعالیت مورد نیاز هر کاربر در آن، بر اساس ویژگی های اختصاصی هر فرد تنظیم و مشخصص می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی