ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتصال خودروی هوشمند به اینترنت اشیا
تکنولوژی

اتصال خانه ها و اتوموبیل های هوشمند با استفاده از پلتفرم Vinli Home Connect

ما در عصری قرار داریم که همه چیز به سمت هوشمندتر شدن گام برمی دارد. در ابتدا موبایل های هوشمند و گجت های تکنولوژیکی از این دست، و این اواخر خودروهای هوشمند و خانه های ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۵

ما در عصری قرار داریم که همه چیز به سمت هوشمندتر شدن گام برمی دارد. در ابتدا موبایل های هوشمند و گجت های تکنولوژیکی از این دست، و این اواخر خودروهای هوشمند و خانه های هوشمند و در نهایت به طور کل «اشیای هوشمند».

این ابزارهای هوشمند در اطراف ما برای این که بتوانند کارایی لازم را داشته باشند، نیاز دارند که با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند. اینجاست که موضوع «اینترنت اشیا» مطرح می شود. در این بستر تمام ابزارها در یک سیستم جامع و در تعامل با یکدیگر کار می کنند و بسیاری از کارها را با توجه به رفتارها و نیازها کاربران خود به طور خودکار به انجام می رسانند.

اما در شرایط فعلی اکثر این شبکه های هوشمند به صورت جزیره ای کار می کنند. به عنوان مثال اشیای خانه هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند، اما هیچ تبادلی میان آنها و مثلا، سیستم هوشمند خودروی صاحبخانه وجود ندارد. شرکت Vinli در نظر دارد با ارائه پلتفرمی به این مشکل پایان دهد. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

این پلتفرم  اختصاصی که Vinli Home Connect نامیده می شود قرار است پلی میان پلتفرم های مختلف در حوزه اینترنت اشیا باشد و بستر تبادل اطلاعات را میان آنها فراهم نماید.

تصور کنید شما سوار بر خودروی هوشمند خود خانه را ترک می کنید. سیستم هوشمند خانه متوجه خروج شما شده و چراغ ها را خاموش، درها و پنجره ها را قفل و مثلاْ سیستم گرمایش را روی دمای ‍پایین تری تنظیم می کند. وقتی هم که به خانه باز گردید، خودروی شما در نزدیکی خانه سیگنال مناسب را ارسال نموده تا سیستم گرمایش دوباره به حالت قبل برگردد، درها باز شوند و قهوه شما نیز آماده ی نوشیدن گردد.

این ها البته ابتدایی ترین کاربردهای چنین تعاملی در نظر گرفته می شود. از نظر شرکت Vinli بی نهایت راهکار متفاوت در این بستر جدید در اختیار طراحان خواهد بود.

پلتفرم Vinli Home Connect از دو جهت منحصر به فرد است. اول این که می توان با تهیه آداپتور اختصاصی Vinli با نام Connected Car هر خودروی امروزی را به یک خودروی هوشمند تبدیل کرده و از طریق شبکه 4G به اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند متصل شد. و دوم آن که پلتفرم آنها قابلیت اتصال و تعامل با اکثر پلتفرم های مطرح اینترنت اشیای موجود چون Icontrol Netowrks، Google's Nest و Samsung's SmartThings را داراست.

شرکت سازنده قرار است در خلال نمایشگاه CES امثال که از فردا آغاز می شود، اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    بزرگترین مشکلی که الان در مقابل توسعه سریع تر اینترنت اشیاء هست، پروتکل های بی نهایت زیادی هست که برای ارتباط ابزارها با هم وجود داره و هر کدوم هم ابزارهای خودشو داره. ابزارهایی که با هیچ کدوم از پروتکل های دیگه ابداً سازگاری ندارند. هنوز هم هیچ شرکتی یا سازمانی نتونسته پروتکلی رو به عنوان استاندارد همگانی معرفی کنه و بقیه رو از دور خارج کنه. این قضیه همیشه وجود داشته و الان از لحاظ مقایسه ای ما در دورانی هستیم که قبل از استاندارد شدن USB وجود داشت و هر شرکتی پروتکلی رو برای انتقال اطلاعات داشت و هیچ کدومم اعتقادی به کنار کشیدن نداشتند.

    مشکل بعدی این هست که الان پلت فرم های توسعه بیشماری هم برای ابزارهای اینترنت اشیاء وجود داره که از انواع روش های اوپن سورس و لینوکس تا ویندوز 10 اشیاء (Windows IoT) وجود داره و بدبختانه این جا هم هیچ طرفی حاضر نیست به نفع اون یکی کنار بکشه یا استانداردی رو ترسیم کنه که شرکت رقیب مجبور به تبعیت از اون بشه.

مطالب پیشنهادی