ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتوبوس های خودران در سال های آینده به کمک ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند آمد

ماشین های خودران چند سالی هست که بخشی از اخبار فناوری را به خود اختصاص داده اند و هر روز هم کمپانی های خودروساز بیشتری وارد این عرصه می شوند و شانس خود را برای ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

ماشین های خودران چند سالی هست که بخشی از اخبار فناوری را به خود اختصاص داده اند و هر روز هم کمپانی های خودروساز بیشتری وارد این عرصه می شوند و شانس خود را برای تولید آنها امتحان می کنند.

از آنجا که خودروهای مستقل قادر هستند مسافران را از مبدا سوار کرده و در مقصدشان پیاده نماید، پس جالب تر این است که آنها را در ابعاد بزرگ تر ساخت و برای مثال به صورت اتوبوس ارائه نمود تا افراد بیشتری را در سطح شهر جا به جا نمایند. این کار موجب کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و ترافیک شهری خواهد شد و مزایای بسیاری برای سیستم حمل و نقل خواهد داشت.

از این رو، بخش های حمل و نقل شهری در ایالت های اصلی کشور آمریکا در حال سرمایه گذاری برای ساخت اتوبوس های خودران است. مسئولان این امر همچنین به دنبال یافتن بهترین راه ها برای رساندن مسافران به مقصدشان نیز هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا سخنگوی کمپانی بزرگ مرسدس بنز اظهار داشته: «وقتی رویای ساخت خودروهای بدون راننده محقق گشته، شکی نیست که اتوبوس های خودران نیز قادر خواهند بود در جاده ها تردد نمایند و به بخش اساسی سیستم های حمل و نقل شهری تبدیل شوند. اما بدون شک راننده ها نیز همیشه در وسیله حضور خواهند داشت تا در مواقع بحرانی کنترل را به دست بگیرند»

این را نباید فراموش کرد که یک اتوبوس بدون راننده مثل ماشین های کوچک نیست و عواقب و خسارات ناشی از عدم کنترل آن را نمی توان با ماشین های شخصی مقایسه کرد.

سازمان های دولتی دیدگاه ها متفاوتی در این زمینه دارند و در ضمن، هر ایالت نیز قوانین راهنمایی و رانندگی خاص خود را داراست. اما چیزی که می توان ادعا نمود این است که ماشین های خودران امنیت جاده ها را بیشتر می کنند و سفرها را نیز راحت تر خواهند نمود.

احتمالا تا 10 سال آینده همه تکه های پازل این خودروها به درستی در کنار هم چیده خواهند شد و شاید شاهد راه افتادن خطوط اتوبوسرانی بدون راننده در شهرهای مختلف باشیم.

در آخر هم بد نیست یادآوری کنیم که اوایل مهر ماه سال جاری، شرکت چینی Yutong نخستین اتوبوس خودران خود را ساخته و در جاده های واقعی مورد آزمایش قرار داد. همچنین باید گفت که کمپانی بایدو نیز در نظر دارد سال 2018 میلادی نخستین اتوبوس بدون راننده خود را روانه خیابان های چین نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نیما ناصری
    نیما ناصری | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    این مدل جدید که در صفحه اول عکس ها کوچک شده خیلی بده
    لطفا به حالت اول برگردونید

مطالب پیشنهادی