ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر نخستین لپ تاپ جهان با استفاده از استاندارد وای-فای 802.11ad را معرفی کرد

بر خلاف همیشه، امسال به نظر می رسد که ایسر تصمیم ندارد تعداد زیادی لپ تاپ در نمایشگاه CES معرفی کند. شرکت مورد بحث صرفا قصد دارد چند نمونه از محصولات فعلی خود را با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۵

بر خلاف همیشه، امسال به نظر می رسد که ایسر تصمیم ندارد تعداد زیادی لپ تاپ در نمایشگاه CES معرفی کند. شرکت مورد بحث صرفا قصد دارد چند نمونه از محصولات فعلی خود را با مشخصات سخت افزاری جدید، بروز رسانی نماید.

یکی از همین محصولات، TravelMate P648 نام دارد که یک لپ تاپ برای استفاده های تجاری به شمار می رود. ایسر این محصول را با استاندارد وای-فای 802.11ad بروز رسانی نموده؛ گونه ای از فناوری جدید که با نام WiGig نیز شناخته می شود. این تکنولوژی، سرعت انتقال داده ها از طریق وای-فای را تا ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد.

ایسر در لپ تاپ TravelMate P648 از نوعی چیپ وای-فای با کد Atheros استفاده نموده که از سوی شرکت کوالکام توسعه پیدا کرده و دارای سه باند است. این چیپ از فرکانس های رادیویی ۲.۴، ۵ و ۶۰ گیگاهرتزی برای حضور در بین انواع مختلف شبکه ها، پشتیبانی به عمل می آورد.

خبر بد اینکه با تکنولوژی های جدید، همان ابتدای کار چندان نمی توان جولان داد. به همین علت، استاندارد 802.11ad اکنون کاربرد زیادی ندارد. در حال حاضر دامنه فراکانس ۶۰ گیگاهرتز، صرفا کاربردش می تواند برای شما این باشد که چند دستگاه را به شکل بی سیم به هم متصل نمایید و با سرعت بالایی به انتقال اطلاعات مشغول شوید؛ دستگاه هایی که البته در یک اتاق قرار گرفته باشند.

تصور می شود که یکی از استفاده های 802.11ad، در حال حاضر بهره گیری از آن برای اتصال یک لپ تاپ یا گجت به تلویزیون، به شکل بی سیم جهت استریم ویدیوهای با کیفیت، بدون مشاهده تاخیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی