ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد پلتفرم های CarPlay و Android Auto را به خودروهای تولیدی اش می آورد

فورد مدت هاست که اعلام نموده در  استراتژی بلند مدت خود برای سیستم های سرگرمی درون ماشین، به Carplay و Android Auto می اندیشد و در همین راستا برنامه خود برای پیاده سازی طرح هایش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۰۵:۴۵

فورد مدت هاست که اعلام نموده در  استراتژی بلند مدت خود برای سیستم های سرگرمی درون ماشین، به Carplay و Android Auto می اندیشد و در همین راستا برنامه خود برای پیاده سازی طرح هایش را ارائه کرده است: هر دو پلتفرم یاد شده عاقبت امسال از راه خواهند رسید.

همه اتومبیل های سال 2017 این شرکت که در آمریکای شمالی به فروش می روند و از پلتفرم اختصاصی آن به نام Sync 3 بهره می برند، هم CarPlay را خواهند داشت و هم Android Auto. از طرفی مالکان مدل های سال 2016 این شرکت نیز «اواخر امسال» می توانند سیستم سرگرمی اتومبیل خود را به این دو پلتفرم ارتقاء دهند.

خودروی Escape سال 2017 فورد، نخستین مدلی است که قرار شده هر دوی این سیستم ها را داشته باشد و فروشش از بهار شروع می شود. پیشتر هم گفته شده بود که Escape نخستین خودروی تولیدی فورد خواهد بود که سیستم Sync Connect را در خود خواهد داشت که پشتیبانی از شبکه LTE را برای آن به ارمغان می آورد؛ گفته شده که دیگر خودروهای بهره مند از سیستم Sync 3 نیز اواخر امسال به شبکه LTE متصل می شوند.

جالب است بدانید که فورد مدتی است به تبلیغ پیشرفت هایش در پلتفرم AppLink می پردازد که قرار است در CES امسال معرفی گردد. این نشان می دهد که خودروساز مورد بحث به هیچ وجه تصمیم به ترک میدان ندارد و موفقیت های CarPlay و Android Auto به هیچ وجه نتوانسته از جدیت آن در این رابطه کم کند.

از این پس اپلیکیشن های AppLink قادر خواهند بود که مستقیما به داده های ماشین دسترسی پیدا کنند و خوشبختانه امسال اپلیکیشن های متعددی برای آن ارائه شده اند که که می توانند از این ویژگی بهره مند گردند و از آن جمله می توان به AAA و Concur اشاره کرد که نوعی سیستم تخمین هزینه است و می تواند به صورت خودکار مسافت طی شده توسط خودرو و سوخت مصرفی آن ثبت نماید.

البته این را هم باید اضافه نماییم که تنها فورد از AppLink استفاده نمی کند و نسخه اپن سورس این پلتفرم به نام SmartDeviceLink نیز هم اکنون از سوی تویوتا در دست بررسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی